we gaan op vakantie en nemen mee....??

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by engeltje87, Jul 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey dames ,

nog 3 weekjes en we gaan lekker op vakantie .... maar waar moet ik allemaal aan denken voor mn kleine vent ??
    het is onze 1e vakantie met kleine wurm en
    heb het gevoel dat ik straks vanalles vergeet ;)

oja we gaan met de auto naar italie

knuff

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Wij gaan ook met de auto naar Italie:
    -campingbedje,
    -kinderstoel (opvouwbaar),
    -half pak luiers,
    -paar potjes groente,
    -draagdoek
    -zonnebrand
    -pet of bandana
    -hydrofielluiers voor achter de autoramen
    -opblaasbadje
    -zitzwemring
    -paar speelgoedjes
    -flessen en voeding
    -wandelwagen
    -veel natte doekjes
    -knuffel
    -vitamine D, Chamodent, zetpillen, thermometer
    -verzekeringspasje
    -zwemluiers
    en nog veel meer, wij hebben een 7 persoonsauto mét dakkoffer en 3 kids, denk dat ie echt hélémaal vol zit!

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Wij gaan dit jaar ook voor het eerst kamperen met de kleine...weet nu al niet hoe alles in de auto moet.

Speelgoed proberen we wel een beetje te beperken. Ik denk dat de camping interessant genoeg is.

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    wij gaan binnenkort ook op vakantie met de auto naar Frankrijk:

kinderstoel
    troeteldoekjes
    zwemluiers
    kam, haarlotion
    bodylotion
    luiers
    potjes voor onderweg
    flessen water
    bekers
    sap/limonade
    snoeten poetsdoekjes
    billendoekjes
    thermometer, pcm etc etc
    speelgoed
    kleren
    slaapzak
    buggy
    campingbedje
    hoeslaken voor in het campingbedje
    boekjes
    muziekmobiel
    snacks (rozijntjes, fruitrepen, koekjes etc)

ik kan nog wel ff doorgaan

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    muskietenent voor over campingbedje
    muggenspul voor baby,s
    ORS voor als je baby diarree krijgt.
    zonnehoedje en reserve
    uv badpakje....
    parasol
    staafmixer
    baby lepeltjes

normaal neem ik vaatdoekjes mee naar de camping die ik uitwas, maar u wil ik met die warmte geen risico nemen dus ik heb goedkope vaatdoekjes gekocht die ik gewoon weggooi aan het einde van de dag.

ik neem ook een klein flesje dettol mee

reserve spenen

dentinox, ( zal je altijd zien dat je kind precies tanden krijgt in de vakantie)

verder alles wat voorgangers hebben genoemd,

oja ik heb een opblaasbaar aankleedkussen en babybadje gekocht

vergeet ook niet een bedzeiltje o.i.d mee te nemen voor in het campingbedje... als je baby een keertje doorlekt is dat wel echt rot als je niet zoals thuis makkelijk kunt wassen

verder heb ik voor de hitte een hoes voor over de autostoel gekocht die beter vocht en zweet opneemt

gr Jose

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij gaan volgende week dinsdag op vakantie met de auto naar de belgische kust met 3 kleine kids...

we nemen gewoon alles mee wat je thuis ook dagelijks gebruikt... kan wel een heel lijstje maken maar iedereen met kids weet wel wat je thuis hebt staan :p we nemen wel een bagagekar mee achter de auto.. past alles in :p

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    wij zijn al in Italie geweest met de kleine meid en het viel mij op dat de flesvoedingen daar best anders zijn.... dus neem genoeg mee!
    Vind het zelf altijd een geruststellende gedachte dat alles te koop is overal... dus vergeet je iets, no problemo!

had er zelf bijna niet genoeg van, ondanks wassen; hydrofiele luiers. Met het warme weer badderen ze vaker of ze spugen meer (en deze gebruik je niet nog een dag bij warm weer)

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik kan zo niet bedenken wat er allemaal mee moet, of anders gezegd wat je zeker niet ( of beter niet) kunt vergeten..

Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben!

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    wij zijn aantal weken terug met onze (toen ) 5mnd oude dochter naar egypte geweest.

Meestel staat al beschreven in het lijstje, dit nam ik ook nog mee:

Waterkoker
    ORS (stond al ergens)
    Grote frisse doek voor over wandelwagen

Zelf hadden wij er voor gekozen om niet te zwemmen met de kleine in het hotelbad (zeek kon wel, te koud) dit omdat ze er erg snel van ziek worden in dit soort landen, ik waste ze in een klein badje allemaal met flessenwater en gekookt water (voor het warm te krijgen) ook waste ik alles in mn eigen wasbak die ik mee had genomen.

In italie zal dit wel mee vallen, onze dochter is half Italiaans en ook al bij oma en opa geweest, het water is daar veel beter.

Denk zeker aan een muskietennet voor over het bedje!!! Stikt dr van de muggen.
    Je gaat toch met de auto, handig is ook wel een kleine strand parasol.

Verder kan ik niets bedenken!! Fijne vakantie!!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

WOW! :$:$:$:$:$
    En je bent wel het vliegtuig ingestapt? Het is maar goed dat niemand je van te voren dan had vertelt dat het luchtventilatiesysteem van het vliegtuig de meeste bacteriën bevatten die je kunt bedenken? En had je ook een eigen bedje meegenomen want je wilt niet weten wat er allemaal in matrasjes zit.

Sorry hoor maar je kunt gewoon in water zitten.. je moet het alleen niet drinken uit de kraan. Nu weet ik dat een 5 maanden oude baby misschien haar handjes in de mond stopt maar die hoeveelheid water is verwaarloosbaar klein. En je eigen wasbak? Was het niet makkelijker geweest om schoonmaakmiddel mee te nemen?

Neem vooral de dingen mee die niet te krijgen zijn of niet hetzelfde zijn.. bijvoorbeeld dus flesvoeding, spenen en luiers. Verder is in een geciviliseerd land (Berlusconi zal het leuk vinden omdat te horen) alles te krijgen. In het buitenland hebben ze vaak veel meer verschillende potjes dan in NL.
    Vergeet de favo knuffel niet!

Ik vond het handig om bij me te hebben:
    - flessen
    - ORS
    - thermometer
    - paracetamol (zetpillen)
    - iets tegen muggen
    - prikweg
    - boekjes en klein speelgoed (waaronder iets nieuws)

Oja, ik had ook een draagbare kinderstoel bij me (Sack 'n Seat: super ding!!)

11. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hoi allemaal,

Wij aan ook over 3 weken naar Italie:D en houd dit onderwep goed in de gaten;) Alleen nu vroeg ik mij af hoe het zit met een muskietennet voor over een campingbede. Is dit niet gevaarlijk? Mijn zoontje is namelijk 14 maanden en kan dus al staan en zie het helemaal voor me dat die eraan gaat trekken.

Graag wat ervaringen:)!

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb niet de ervaring dat het gevaarlijk is, wij hebben het afgelopen week op vakantie ook gebruikt en mijn dochter is 20 maanden, dus die kan ook staan.;) Als ze gaat staan, dan gaat het muskietennet daar wat omhoog en zie je haar hoofd eronder, maar als ze gaat zitten dan zit het weer op zn plek. Het ziet er alleen een beetje belachelijk uit.:D

13. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

zie dus al weer heel veel staan waar ik dus helemaal niet aan gedacht had ;)

dank allemaal , en kom maar op met nog meer tips :p

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0

meid heb je wel goed gelezen wat er stond!!!!
    het ging over egypte hoor!!!!!!!!!!!! poets jij je tanden maar eens met het kraanwater daar, zeker dat je acuut aan de diarree raakt. wat dacht je van z on kleintje!!!!!!!!!! praat geen onzin hoor, wij zijn al vaker daar geweest ook met heel de familie, en kenissen
    allemaal stuk voor stuk buikgriep ghad, dit is ons de tweede keer niet overkomen.
    waarschijnlijk heb je hier zelf geen ervaring mee!

er staat ook dat dit in italie niet nodig zal zijn!!!!!!!!!!!!!!!

en wat engeltje van de tips mee neemt is helemaal voor haar.
    jij schrijft me alleen een beetje als achterlijk af!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uh.. ben meermalen in Egypte (en nog minder geciviliseerde landen) geweest en nee, je moet inderdaad niet je tanden poetsen met het kraanwater maar je kan er wel gewoon in ZITTEN (en je 5 maanden oude baby ook) maar doe vooral waar je je goed bij voelt.. Alleen besef je ook dat je risico in het vliegtuig het grootst is!

De diarree in dit soort landen ontstaat trouwens bij ons westerlingen meestal door een combinatie van warmte, airco, ander eten en het water is daar meestal NIET debet aan..

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lekker veroordelend Cygnet. Ik kan me helemaal vinden in het flessenwater/badverhaal. Wij gaan naar Kazachstan (ja allemaal even in de atlas kijken waar het ligt) en wij doen alles met gekookt water/flessenwater. Ok, in bad niet maar dat ligt er meer aan dat ik geen zin heb om zoveel geld aan flessen water te besteden voor een groot bad. Ik heb zelf last gehad van mijn maag/darm daar, dus dat doe ik zeker mijn zoontje niet aan. En al helemaal niet nu ik zwanger ben. Wij wassen het fruit/groente met gekookt water, maken salade etc met gekookt water, de flessen, tanden poetsen, gezicht en handen wassen etc.
    Noem me maar gek, maar ik heb liever geen kind dat dadelijk een enge bacterie in de darm overhoudt. Want ja, van het kraanwater daar kun je wel degelijk ziek worden.

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Beetje overdreven idd. Niet zo'n beetje ook.
    Het is te begrijpen als men zn eten met mineraal of gekookt water wast etc. Maar jezelf en je kind ook? haha lachwekkend zeg.
    Nog nooit gehoord dat je daar diarree van kan krijgen.

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Kan je de Sack 'n Seat trouwens ook in de auto gebruiken, ipv de mc? Dat zou wel heel handig zyn, hoef ik die niet mee te slepen.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, het is niet veilig in de auto.

@Chebu... ik zou precies hetzelfde doen wat betreft eten, tandenpoetsen etc wat jij doet dus het overdrijven zit duidelijk ergens anders (maar wat bedoel je nou?). Ik heb het over in bad gaan en je eigen tobbe meeslepen...8)

Als er nou gebadderd moet worden in Nijlwater... okay.. dan snap ik het maar je kunt gerust in bad gaan in het kraanwater in Egypte of de meeste anderen landen.

20. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik kijk er altijd op toe dat mijn zoontje geen kraanwater binnenkrijgt als hij in bad zit als we daar zijn want er zitten andere bacteriën in en daar kun je wel degelijk ziek van worden. Ben er zelf ziek van geworden doordat ik onder de douche water in mijn mond kreeg.

Share This Page