Zoals de titel al zegt word ik gek van mijn snurkende vriend, het liefst wil ik hem met een pan KO slaan in de hoop dat ie niet snurkt. Ik ben al vanaf dat ik klein was een lichte slaper geweest en werd ook door alles wakker, wat natuurlijk ook goed is nu ik een kind heb alleen mijn vriend snurkte zo hard dat zijn benen al blauw zijn van het geschopt van mij. ( verder hou ik veel van hem hoor) Ik probeer meestal hem op zijn zij te doen maar meneer gaat weer op zijn rug en ja hoor weer snurken, zaagt het hele bos om. -.- Ik moet er al snachts uit om de kleine te voeden dus ik slaap al heel weinig. Dus mijn vraag is er iets wat helpt of tips want ik word gek. En nee ik wil niet apart slapen want dat lijkt me niet echt goed voor de relatie.
niks werkt ! ik heb hetzelfde probleem en zelfs dylan is al 2x wakker geworden van zijn gesnurk, hij slaapt nog op onze kamer
Om eerlijk te zijn ben ik ook een lichte snurker.. Ik gebruik spray.. Een zware snurker zou spray in combinatie met strips kunnen gebruiken.. Of bij heftig snurken misschien langs de huisarts
mijn man snurkt ook, ik gebruik oordoppen. het is even wennen maar ik slaap er nu heerlijk mee (lekker rustig)
ik heb ook oordoppen gebruikt maar met een baby gaat dat niet meer strips werken hier niet, spray ook niet,pillen ook niet ik denk dat als echt iets zou werken niemand met dit probleem zou zitten
Hier ook een snurkende ML. Ik knijp snachts telkens zijn neus dicht. uiteindelijk gaat ie dan wel op z'n zei
Hier ook een snurkende man . Vraag soms wel eens aan hem "hoe kom je aan die blauwe plekken" nou van mij dus als hij weer eens snurkt...*schaam* Hier vanalles geprobeerd, neusstrips, spray, omduwen, wakker maken maar niets helpt! Nu slaap ik met oordoppen en zelfs dan hoor ik hem eigenlijk nog maar het helpt wel het beste van alles. Straks met de baby moet ik even uitproberen of ik de oordopjes uit moet laten of dat ik de baby gewoon hoor.
Vraag een slaaponderzoek aan via de huisarts. Vaak is er bij van die harde snurkers wat meer aan de hand. Als dat is uitgesloten kan de kaakchirurg een snurkbeugel aanmeten. Je hebt er verschillende soorten. Medisch Centrum Leeuwarden, Centrum voor Slaap- en Waakstoornissen (CSW) - Apneuvereniging
hier is ML ook een behoorlijke snurker alle onderzoeken gehad en niks aan te doen, wij slapen dan ook niet meer bijelkaar.
Als mijn vriend snurkt dan zeg ik gewoon "niet snurken" en 9 van de 10 keer stopt hij er dan mee. Daar weet hij 's ochtends niets meer van haha
Hier ook oordopjes. Ideaal. Ik hoor hem nauwelijks meer. Het is niet dat ik helemaal stokdoof ben trouwens, want als ons zoontje huilt, hoor ik dat wel (alhoewel mijn vriend meestal dan eerder wakker is dan ik). Maar soms slaap ik zonder oordopjes of met 1 oordopje in. Simpelweg omdat ik ook wel eens weer zonder iets in mijn oren wil slapen. Maar dan hoor ik hem weer enorm tekeer gaan....zeg dan keihard "ssssssssssssssssst!" en daar luistert hij dan ook naar. Dan is het even stil....voor 10 minuten ofzo en dan begint het weer. Gevolg is dat ik dan maar weer oordopjes in mijn oren doe. Hij snurkt trouwens op alle kanten. Maakt niet uit hoe hij ligt. Soms klinkt hij als een pruttelend koffiezetapparaat, reuze irritant. Maar goed, met die oordopjes hoor ik hem dus niet, waardoor ik heerlijk kan slapen.
Ik kan me dat zo goed voorstellen. Hier snurkt ML ook. De ene keer wel erger dan de ander. ML is gelukkig wel meegaand in alles proberen.. dus dat hebben we ook. Neusspray, op verschillende kanten in slaap vallen, neusstrips... niks helpt. Het schijnt dat je dr ook aan geopereerd kan worden, maar daar beginnen we maar niet aan. Ik heb zelf ook oordoppen en moet zeggen dat dat het ergste wel wegneemt. Wij zelf hebben wel een extra bed staan in een andere slaapkamer. Soms heb ik mijn nachtrust gewoon nodig, dus dan ga ik daar liggen. Zeker nu ik zwanger ben en straks ook als ik bevallen ben. Verandert bij ons niets aan de relatie hoor! Ik moet ook eerlijk zeggen, dat als je zo'n "mogelijkheid"hebt om ergens anders te slapen, dat ik nu ook minder chagerijnig ben als hij begint. Het maakt mij ook wat rustiger in plaats van dat ik van te voren al denk "gaat het vannacht wel goed?" Ik hoop dat je een oplossing vind!!
Wij hebben nog geen kindje, maar het gekke is inderdaad dat ik ook alles hoor door de oordoppen heen, wat ik "moet" horen. Dus wekker, deurbel, gestommel achter ons huis.
Snurken kan veel oorzaken hebben. Als het zo luid is zou het bijvoorbeeld te maken kunnen hebben met slaapapneu. Een bezoekje aan de huisarts is zeker aan te raden. Snurken is iets dat heel serieus wordt genomen tegenwoordig, niet alleen omdat de partner er last van heeft, maar de snurker zelf ook (denk aan vermoeidheidsklachten en dergelijke).
- Oordoppen. Ik hoor mijn man niet of veel minder en de baby hoor ik gewoon wel. - Als hij op zijn rug snurkt, een halve tennisbal in zijn pyama naaien op de rugkant. Ligt niet lekker!