Wanneer over naar volgende maat pampers?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Klijntjuh, Dec 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb zojuist mijn 3e pak pampers newborn maat 1 aangebroken, en moet nu nieuwe gaan kopen.
    Wanneer stap je over naar een volgende maat?
    ik zag dat maat 1 tot ongeveer 5 kilo is?

hij is nu 3660 gram. Dat zou betekenen dat hij voorlopig deze maat nog oud toch? daarnaast is hij erg tenger, en is maat 1 nu nog erg groot (de sluit-dingen overlappen deels, en veel ruimte bij zijn benen als ik de luier niet ongeveer tot zijn borst doe hihi)

Kan ik gerust nog 3 pakken maat 1 halen? of groeien ze de komende tijd heel hard?

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij begint maat 2 bij 4 kilo dus het overlapt elkaar enigszins. Maar goed, als je zoontje tenger is zou ik gerust 3 pakken halen hoor...

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    denk ook dat je nog wel 3 pakken mt 1 kan halen
    of je haalt 1 pak mt 2 alvast en dan kan je een eruit halen om te passen, zo heb ik dat hier gedaan

en je kan dichte pakken altijd nog ruilen

(bij de etos zonder bon)

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier paste ze maat 1 nog prima, maar begon ze meer te plassen, dus hield maat 1 het eigenlijk niet zo goed meer.
    Tenminste... van pampers... die van etos lijkt sowieso wat groter en daar lijkt ook wat meer in te kunnen. Wij zijn zelf nu een ruime week 'over' op maat 2 .
    Ik zou zelf denk ik 2 pakken mt 1 halen en 1 mt 2 ... mocht mt 2 straks tóch nog te groot zijn, dan kun je altijd nog 1 los pak mt 1 halen. Tenminste, dat is wat ik zelf gedaan heb.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het hangt heel erg af van de bouw van je kindje en van het merk. Pampers vallen veel groter dan c1000 en kruidvat newborn maat 1. Opzich zit er niet zo`n groot verschil tussen alleen zijn babydry 2 veel goedkoper omdat er meer inzitten. Wij zijn na het laatste pak newborn over gestapt. De c1000 en kruidvat waren te klein, maar pampers paste nog steeds prima. Bij mijn zoontje zitten de plakstrips ook nog over elkaar heen. Maar past verder prima. Ik zou dus gewoon maat 2 halen babydry en dan kijken desnoods ruil je 1 pak om voor newborn maat 1. Bijna overal mag je wel omruilen.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    het overlapt elkaar en ook wij zijn met 4 kilo (prematuurtje en vrij tenger) overgestapt op maatje 2 en daar doen we nu ook mee! we hebben trouwens ok de active fit geprobeerd, maar per serie is het weer ff anders..gewoon ff proberen, past het nog niet dan hou je die gewoon voor later, je hebt ze toch voorlopig nodig die luiers haha!

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik stapte over zodra meneer aan de ondergrens qua kilo's van de nieuwe maat zat. Want, dan past er meer in de luier. Vriendinnen van me stapten pas over zodra hun kindje boven de bovengrens qua kilo's zaten, omdat er meer luiers per pak in de kleine maatjes gaan...

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    heej mukkie, onze kindjes zijn even oud!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Of dat een succes is hangt ook af van de bouw van je kindje. Bij een tenger kindje zal als je bij de ondergrens al overstapt het lekkage opleveren en bij vollere kindjes idem bij de bovengrens. Mijn zoontje weegt nu 4780 gram maar ik hoef hem echt geen maat 3 aan te trekken, de strips passenvan maat 2 nog over elkaar heen.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    mijn kleine is ong 6,5 kg en draagt nog mt 2
    alleen nu ivm diarree mt 3 aangetrokken

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij zijn ook bij 4 kilo al naar maat 3 gegaan, Simone kan namelijk heel veel plassen en poepen dus maat 2 is dan niet groot genoeg. We hebben laatst wel 12 pakken maat 3 gekocht, voorlopig raakt ze de 7 kilo nog niet :)

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik kijk altijd naar zn billetjes, of de luier nog wel breed genoeg is...
    en als je mt 1 op is, past ie mt 2 wel...ik ben gewoon over gegaan omdat ik 2 in huis had...toen was ie 4500 gram ofzo...vond het zonde weer een pak mt 1 te kopen

Share This Page