Wat is dit nou weer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boefjesmamma, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron werd de afgelopen 2 weken voor zijn doen erg vroeg. Normaal werd hij rond 7.30/8.00 wakker en nu ruim een uur eerder. 's Middags deed hij op zijn normale tijd een middagdut van anderhalf uur en 's avonds lag hij er weer om 20.00 in.

Nu is het weer omgekeerd en wordt hij weer 'laat' wakker (rond 9.00), maar nu krijgen we hem met geen 10 kuddes paarden meer op bed rond 20.00 (hij rent nu nog rond en is de wakkerheid zelve). We gaan hem wel zo naar bed brengen overigens.
    Zijn middagdut verschuift hierdoor uiteraard ook en slaapt dus ook wat later op de dag.

Nu is mijn vraag: wat is dit? Ritme zoeken? Fase/voorbode van de volgende sprong? Zou hij toe zijn aan minder/geen dutje meer?

Herkenbaar voor iemand?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja dahaaaaaaaaaaag, tis wel even genoeg geweest met die sprongetjes denk ik zo.:p

Ik denk idd dat hij een ritme aan het zoeken is. Zoals je weet heeft Noor vorige week ook niet zo'n beste week gehad en kwam ze ook ontzettend vroeg (nog steeds wel, maar het gaat beter). Ik denk dat zij ook een nieuw ritme aan het zoeken was.

Ligt hij nu op bed?

3. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Whahahaha....dood aan sprongetjes! :D

Fijn dat het met Noor al beter gaat! Is er iets veranderd aan haar ritme dan?

Aaron is om 22.00 gaan slapen. Dus we kunnen morgen waarschijnlijk wel blijven liggen tot 9.00. Dat dan weer wel ;).

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Iets veranderd aan haar ritme? hihi eigenlijk niet. Behalve dat ze nog steeds achterlijk vroeg wakker is en niet meer wil slapen :(

Moet wel zeggen dat ze niet elke dag meer 2 slaapjes doet, dus ik vermoed dat ze een slaapje laat vallen. Dus dat zal meespelen denk ik als het om het ritme zoeken gaat.

Lekker dat hij nu slaapt, wel laat zeg. Voordeel is wel dat hij dan morgen wat langer slaapt.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    tim is hier ook aan het rommelen. Normaal heeft hij slechts 1 slaapje per dag. Hij gaat na 1u op bed en ik haal hem ten laatste om 4 uur eruit. hij is anders dan nog niet moe als hij 's avonds gaat slapen.

Vandaag heeft hij op het kdv van 10.30u tot 11.15 u geslapen. Deze middag wou hij helemaal niet meer slapen (na poepbroek in bed).

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    't ging beter zei ik he ;)

Noor klaarwakker om 05.00 uur. :$

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    jeetje Daan, wat lullig van Noor. Heb je haar al eens streng toegesproken? :p

Nee serieus, ik hoop dat het snel weer beter gaat.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Je moet me soms horen vloeken 's ochtends.:)

Niet tegen haar hoor. Mijn man kreeg een flinke sneer en dat was zielig want hij kwam net thuis van zijn werk en heeft zelfs Noor nog een flesje gegeven *oeps*

Volgens mij ligt het probleem hier ook in het ochtendflesje. Volgens mij is ze er zwaar aan verslaafd geraakt.

9. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Aaron slaapt inmiddels weer normaal. We moeten er wel nog elke nacht minimaal 1x uit, maar de tijden zijn weer normaal ;).

10. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goed om te horen!

Noor is nog steeds apevroeg wakker en ze huilt ineens heel erg voordat ze gaat slapen. Dat deed ze anders nooit. Heel raar. Duurt niet langer dan 10 min. hoor.

11. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Hier ook huilen voor het slapen gaan, maar ook huilend wakker worden. Ook na de middagdut. Geen idee waarom.
    Vervelend dat Noor nog steeds zo vroeg komt zeg :(.

12. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zou het verlatingsangst zijn? Past wel bij de leeftijd?

Ik denk echt dat we haar verwend hebben met de fles 's ochtends. Hoe zou ik haar daar van af krijgen?
    Ze krijgt zo vroeg nog een fles, omdat ze nooit op een normaal tijdstip wakker wordt. Ik ga haar geen broodje geven om 5 of 6 uur.

's avonds later naar bed zijn we aan het proberen, maar omdat ze zo actief is overdag is ze om 6 uur echt aan het eind van haar latijn.

Nu ook, heeft ze al haar avondeten (naja dat hoefde ze niet), toetje en fles op....;) Dat is eigenlijk standaard.

als we ergens zijn en het wordt later, 7 of 8 uur, wordt ze net zo vroeg wakker.

Share This Page