ons zoontje is al 3,5 maand en hij schrikt nog behoorlijk! Ik vind het zelfs niet meer normaal. als hij aan me borst drinkt en ik schraap me keel (niet eens heel hard!) schrikt hij heeeel erg dat hij stopt met drinken en kijkt met hele grote bange ogen me aan. dat doet hij ook als ik zachtjes hoest. of zo uit het niets tegen hem praat. als er geniest word. dus bij niet hele harde geluiden doet hij dat al. bij hardere geluiden zoals de deurbel ofz gaat hij soms huilen van de schrik. is dit normaal? ik weet dat PASGEBOREN baby's een schrikreflex hebben, maar met 3,5 maand nog steeds zo erg? wie herkent dit ook?
Was hier ook, opeens schrok ze van van alles. Ook rond de drie, drie en halve maand. Maar na een week of 2 stopte dat ook weer, nu schrikt ze zelden meer! Hoop voor jou ook dat het gewoon een fase is, hier wel in elk geval. Maar wel lastig opeens om de kleinste dingen schrikken en dan brullen....
bedankt voor je reactie. ik hoop ook dat het een fase is en snel overgaat. ik vind het voor hem erger dan voor mij
Hier ook een bangerd begint nu wat minder te worden maar hij kan nog panisch worden van een knisperend papiertje...
Was hier ook zo erg.. moet je voorstellen hoe de reactie op niezen was Nu gaat het goed hoor.. is idd een periode.