Echt zo vreemd, wij kregen een tijdje geleden onze mutsy geleverd, zat er gewoon een dekbedje bij. Ik de winkel gebeld, zeiden ze in 1 keer dat het in de wagenbak wel mag. Vandaag nog maar eens goed nagevraagd, en het mag dus gewoon niet. Kon dan ook alsnog een dekentje kopen. Maar, ik vind het echt heeeeel erg vreemd. Meer mensen die dit hadden?
van wie mag het niet dan? volgens mij mag het namelijk wel, omdat je er constant bij staat en je kan zien dat het kindje er niet onder weg zakt...
Volgens mij zijn er genoeg mensen die hun kindje laten slapen in de wagenbak. Dan kijk je toch niet altijd in de bak. Er zijn zelfs mensen die de eerste tijd 's nachts hun kindje erin laten slapen. Ik zou het risico echt niet willen lopen.
Zat er echt zo'n dik gevuld dekbedje bij dan? Bij onze kinderwagen zat alleen een fleecedeken. En anders is het misschien alleen de bedoeling dat je m gebruikt als je de kou in gaat, maar wel je kindje constant in de gaten houdt. Als je je kindje dr in laat slapen terwijl je zelf ergens anders bent, zou ik m ook zeker niet gebruiken! Maar wel vreemd idd.!
Wat mij is verteld is dat je het dekbedje kunt gebruiken als je een stukje gaat wandelen en je kindje in de gaten kunt houden (zoals Sonja ook al zegt). De kinderwagen is in principe natuurlijk niet bedoeld om je kindje langer in te laten slapen, maar als je dat toch doet zou ik idd een laken en dekentje gebruiken. Groetjes Rosa
wij hebben ook de mutsy gekregen en ik heb het even aan mijn schoonzusje gevraagd en als ze ging wandelen dan deed ze wel een dekbedje want ze zegt je bent er constant bij. Als ze de bak mee nam om de kleine erin te laten slapen dan deed ze gewoon een lakentje en een dekentje.
Wij hebben ook gewoon een dekbedje gebruikt in de wagen. Inderdaad wat er al gezegd is, je bent er bij. Als je je kindje in de wagenbak laat slapen s'nachts dan moet je inderdaad een dekentje gebruiken. Maar ik zou persoonlijk mijn kindje nooit in een wagenbak laten slapen s'nachts.
Ik heb ook een dekbedje gekregen bij mijn kinderwagen Quinny Buzz Ik ga het wel gebruiken want ik ben er dan toch bij. Baby gaat niet alleen in de kinderwagenbak slapen dus
als je gaat wandelen of wat dan ook dan mag de kleine gewoon onder het dekbedje. dit omdat je er dan bij bent. maar leg je de kleine er in om in te slapen, bv de eerste nachten, dan mag het niet onder een dekbedje. liefs joyce
Is het niet zo dat, als je met je kindje gaat wandelen, en deze valt in slaap, je vervolgens thuis komt en dan bijv. een beetje op gaat ruimen terwijl je kindje gewoon doorslaapt in de wagen? Dan zie je toch niet wat er gebeurd? Ik ben verder niet heel panisch ofzo, maar ik vind het zo gek. Het mag alleen als je er dus bij bent om op te letten, maar volgens mij kun je het nooi 24/7 in de gaten houden. Ik ga dat risico toch maar niet lopen.
Als jij het geen prettig idee vind om een dekbedje te gebruiken, dan moet je dat niet doen, maar het mag dus wel in de kinderwagen. Als je van buiten komt, dan is het binnen zoiezo veel te heet met een dekbedje, dus die kan je er dan vanaf halen en eventueel een dekentje over de kleine heen leggen...
fleech is ook niet al te best... ventileerd niet voldoende maar net zoals ene dekbedje heb ik daar in een kinderwagen geen moeite mee. Hier dus gewoon een dekbed in de kinderwagen. zat er ook bij. Je bent er pratisch altijd bij en als ik bijv. thuis kwam en ik ging nog ff wat doen terwijl de baby sliep deed ik het dekbed gewoon wegschuiven want anders werd het te warm (ze hebben dan ook nog een vest aan) Juist in de winter was een extra warm dekbed wel lekker. In de ovegangsperiode naar de zomer deed ik dan een dunner dekentje gebruiken.
Het is een hoes met een rits en daarin zit het dekbedje ik vind het er lekker warm uitzien voor in de winter. Wij hebben geen fleechedeken gehad. En wat betreft als het kindje in slaap valt eronder. Dan zet ik de wagen in de huiskamer en sla het dekbedje terug. Het kindje kan dan gewoon lekker verder slapen. De eerste weken gaat de kleine snachts bij ons op de kamer in de wieg en niet in de kinderwagen bak Maar als je het niet vertrouwd koop je gewoon een wieglakentje en wiegdekentje. Past prima in de kinderwagen
Wij hebben een mutsaerts wagen gekocht en ook daarbij kregen we een dekbedje geleverd. Gaan die ook gewoon gebruiken, het is alleen maar voor als we naar buiten gaan. Voor de rest slaapt ze in de wieg strakjes... Groetjes Debby
Ik gebruik voor mijn dochter ook een dekbedje hoor.. ( heb nu een opgevouwde boxkleed in de hoes gestopt, omdat dit wat warmer is). Heb onder het dekbedje wel een lakentje, zodat ze niet meteen onder de dekbedje ligt.. Tevens vind ik het mooier lijken (laken eronder, en dan de bovenste gedeelte omgeslagen over het dekbedje heen, want haar naam staat erop geborduurd). Tevens slaapt ze er ook wel in, vooaral als ik met haar ga wandelen, en als ze daarna nog slaapt dan laat ik haar er gewoon in liggen. Maak dan alleen het dekbedje los aan de bovenkant (stop haar er altijd goed onder), en ze slaapt dan zo rustig ruim een uur verder..