Badstandaard echt nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by tetta, Jun 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie overal badstandaards, maar nou vroeg ik me af of dit echt nodig is. Hebben jullie allemaal een badstandaard of zetten jullie het badje gewoon op de commode?

Het ligt er natuurlijk denk ik ook aan of je de kleine op de badkamer in bad doet of op het kamertje want dan lijkt een standaard me weer wel handig.

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Standaard is wel handig. Bovenop de commode lijkt me erg hoog worden.

3. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    standaard, zou niet op een commode willen doen! je zit dan zowiezo met de afvoer en je kunt er niet goed bij, waar leg je je kindje neer als je hem uit en weer aan gaat kleden?
    ik heb hem gewoon van de hema, niet duur dus daar hoeft je het niet voor te laten, ik zou hem niet willen missen weer.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    En anders ook goedkoop te vinden op marktplaats

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    idd ;) lang leve mp!

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb geen badstandaard ik zet het badje gewoon op tafel heb zelf ook geen comode maar verzorgingskussens boven en beneden

7. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Écht nodig is het niet. Je kunt 'm ook ergens anders op zetten. Op de commode is niet altijd even handig, kan te hoog zijn en je moet wel een flinke commode hebben wil het badje en het aankleedkussen er allebei op passen. Je kunt je kindje bijvoorbeeld op op de eettafel in bad doen, op het aanrecht etc. Maar als je je kindje graag in zijn/haar slaapkamer wil badderen, is een standaard over het algemeen wel handig.

8. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Badstandaard is het niet waard om op te bezuinigen..
    Gewoon op mp 1 halen.

Ik deed Aiden altijd op de douche in bad, dan inwikkelen in een handdoek en meenemen naar zijn kamer. Anders zit je met een natte slaapkamer, niet handig!

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Op de commode of keuken word erg hoog hoor (ik ben 1.60 m)

Ik zet het op de badstandaard in de keuken tegen de aanrecht. Daar is spatten e.d niet erg en hoef ik niet ver te sjouwen met een zwaar klotsend bad ;) Ik schep hem eerst zo ver mogelijk leeg met de afwasbak.

10. Sappie25

Sappie25 Actief lid

May 19, 2010
    386
    0
    16
    Ik heb destijds een badje met standaard gekocht. Ik moet toegeven dat ik het badje misschien 6 X gebruikt heb. Ze gaat eigenlijk altijd mee onder de douche of in het grote bad. Ook hebben we een standaard voor op het grote bad gekocht, en dan daar weer haar badje op. Deze heb ik dus ook nauwelijks gebruikt.

Sinds een tijdje kan ze zelf prima zitten, en nu blijf ik er zelf naast zitten, en speel ik lekker met haar vanaf de zijkant.

Maar het leukste blijft toch om lekker met z'n tweetjes in bad te gaan!

11. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de prijs ging het me niet, zat me dit gewoon af te vragen. Tis mijn eerste dus de praktische dingen daar weet ik nog niet veel van af. Wat hier gezegd wordt klinkt wel allemaal logisch. Dat het erg hoog is op de commode en inderdaad waar leg je de kleine dan neer als hij/zij uit bad komt, helemaal niet over nagedacht haha. Tegen die tijd dan toch maar ook een standaard erbij halen.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik gebruikte hem in de badkamer in het begin wel, nu hij zet ik het badje gewoon in het grote bad. Bij mijn ouders geen standaard daar hadden we hem op een buro, ging ook prima.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik gebruik zowel het badje, tummytub als standaard erg weinig. Ze gaat om de dag mee in bad met mij of onder de douche met mijn vriend en de andere dagen een 'handwasje' op de commode met zo'n dubbel wasbakje.
    Maar als ik het badje gebruik, is dat wel altijd met standaard. De tummy wil ik nog wel eens gewoon op de grond in de badkamer zetten.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb hem nog niet gekocht... Ik twijfel of ik hem wel handig ga vinden. Ben namelijk best lang (1.87) en vind die dingen zo laag!! In de winkel ff geprobeerd met badje er bovenop en vond dat ik zo krom moest staan (zelfs met die 'hogere versie' van Bebejou) dus daarom denk ik dat ik het badje gewoon op aanrecht of op commode ga gebruiken. Maar ben nog niet echt overtuigd... Aangezien het me wel handig lijkt te hebben (mits ik niet krom hoef te staan...

Weet iemand een winkel die een nog hogere versie verkoopt?

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Toevallig had ik het er dit weekend over met mn stiefdochter, die stond mn jongste te badderen en zelf is zij ook niet één van de kleinsten... en voor haar is inderdaad mijn standaard ook net te laag. Ze zou zelf ook nog even kijken naar haar eigen standaard of die wel hoog genoeg voor haar zou zijn, voor wanneer hun kleintje er is. Ik zat zelf te denken aan klosjes ofzo onder de pootjes van de standaard te maken.
    Maar idd wanneer je de ruimte hebt zou je evt het badje op de commode of op de keukentafel kunnen zetten.

Maar om terug te komen op de vraag van TS: ik vind m IE-DE-AAL!

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Dan zou ik idd niet voor zo'n standaard gaan, mijn man is 1,94m en die kreeg hele erge rugpijn als hij onze dochter in bad deed.

Geen idee trouwens waar ze zo'n hoge verkopen. (wist niet eens dat ze die verkochten)

17. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Kan je twijfel voorstellen, ik dacht zelf 'ik zet t badje gewoon in de badkamer op de wasmachine. Toen zei kraamzorg intaker dat dit niet handig is, omdat verschoonkussen al op wasmache moet liggen. En je dus badderen en aankleden op kussen in een verwarmde ruimte moet doen, zeker in het begin.
    Omdat badkamer kleine ruimte is die makkelijk te verwarmen is ga ik toch maar voor een standaard.

Maar vind zelf dertig euro voor Zo'n lelijke standaard niet goedkoop. Via mp zit er vaak eenbadje bij en die wil ik we nieuw kopen.
    Dus geloof dat we toch maar badje en standaard bij de Hema gaan kopen.

Zou wel voor een standaard gaan als je in de badkamer gaat badderen.

18. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Op de commode staat het badje veel te hoog, dan kun je er niet goed bij. En de commode gebruik je toch om je kindje aan-en uit te kleden en te wassen? Dus een badje erop is niet handig.

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Welnee, zet het badje of in bad of in de douche waar het water weg kan lopen. Wanneer het kindje nog heel klein is kun je het eventueel in een tummy tub doen (met een gastenhandoekje erin op de bodem, dan is het niet zo glad en glibberig) en anders gewoon in bad of samen in de douche.

Op de commode is echt niet handig. Daar moet je afdrogen en dan heb je geen handen vrij om eerst dat zware badje op de grond te zetten en je kindje op de commode leggen. Zeker niet als het al een maand of zes is en al flink beweegt.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zat er zelf aan te denken om het badje dus op de commode te zetten en dan als het beebje uit het badje gaat in te wikkelen in een handdoek, ff drie tellen in het ledikantje te leggen zodat ik het badje weg kan zetten.

Is dat echt heel erg onhandig??

Ik ben echt heel erg lang en die standaards zijn zo laag.... Denken jullie dat het echt niet te doen is om het badje ff op de commode te zetten?? En dan het badje daarna weg te tillen?
    Voor mij is het namelijk een perfecte hoogte als dat ding op de commode staat...

Share This Page