hoi, ik weet sinds kort dat ik zwanger ben en ben op zoek naar een kinderwagen. De prijs maakt in principe niets uit, ik wil gewoon graag weten welke wagen het best is. Kleine omschrijving: ik ben 1,76 man 1,87 wonen in de stad, gaan niet naar het bos of strand oid.
Dat verschilt echt heel erg per persoon, ook wat je mooi vindt en aan het budget natuurlijk. Zou es naar een baby winkel gaan en daar uitproberen. Heb zelf de maxi cosi mura 4, ben er nog altijd heel blij mee, maar die is wel robuust wat ik zelf wel mooi en fijn vind. En ligt ook aan andere dingen nog zoals vervoer, hebben jullie een kleine auto dan is het wel zo handig dat die makkelijk erin past.
Oeh, zoveel dames zoveel meningen hierover. Hier helemaal blij met onze Stokke Crusi. Oke, we hebben hem nog niet in gebruik, maar ik vind hem nog steeds mooi en lekker rijden. Ga bij wat winkels langs om te proefrijden en te testen of het goed in de auto past.
proefrijden in de babywinkels is wel een aanrader je hebt tegewoordig zoveel fijne en goede kinderwagens en het scheelt per persoon gewoon welke je het beste vind voor jullie. Wij hebben de bugaboo cameleon geweldige wagen maar wij zijn niet zo groot. Succes met proefrijden!
Ja dat is toch echt per persoon verschillend. Wij zijn 1.76 en 1.78 en hebben de bugaboo cameleon. Hele fijne wagen. Maar ik heb ook vriendinnen die zweren bij Joolz. Dus ja. Net wat je wilt!
Wij hadden de Joolz. Heerlijke wagen. We hebben nu een Urban Jungle, nóg fijner! Mocht er ooit nog een kleintje komen dan kopen we tegen die tijd weer een UJ.
Ik denk dat veel wagens hartstikke goed zijn tegenwoordig. Wel een paar tips die je mee kan nemen: Ik zou naast het lekker rijden ook letten op de grootte van de bak. Dat scheelt echt per merk. Ik had een maxicosi mura, en die hebben een relatief grote bak. Zo kan een kindje langer liggend vervoerd worden, wat het beste is voor de rug. Ook vond ik het belangrijk dat de buggyzit naar me toe en van me af eropgeklikt kon worden. Oh en kijk of ie goed in de achterbak van je auto past. En of ie niet te zwaar is. De mura was bijv wel behoorlijk aan het gewicht, nadeel dus. Voor de rest is het een kwestie van smaak denk ik. Veel plezier met uitzoeken!
Ik had bij mijn eerste dochter alweer 3 en een half jaar geleden de mutsy transporter weet niet of die nog bestaat....maar vond m erg fijn omdat ik lang ben en het handvat kan verstellen naar je lengte. Verder vind ik m stevig..we hebben m nog en de kinderwagenbak is nog in nieuwstaat...dus na deze zwangerschap ga ik m weer gebruiken...en hopelijk bevalt die me nog..
Dat is zo persoonlijk. Ik zou naar de winkel gaan en er een aantal uitproberen. Ik heb een Bugaboo Cameleon en ben daar erg tevreden over.
Als ik had geweten hoe fijn een (oude, tweedehands) phil&teds duowagen rijdt, had ik die voor de oudste al gekocht, maar dan een nieuwe.
Wij wonen aan het bos en hebben een Maxi cosi mura. Zwaar, groot enomp en niet super handig in de stad denk ik. Wat de beste wagen is weet ik niet. Ik weet wel wat ik de mooiste wagen vind... De Mima!! En dan de caramel leren uitvoering.
Als jullie beide langer zijn, zou ik voor de Stokke of Joolz gaan. Die zijn wat hoger. Ik heb zelf een Joolz, hele fijn wagen!
Hier helemaal blij met de Joolz, man is ook vrij lang 1.92 en kan er ook mooi achter. De bak is ook mooi groot kan baby tm 6 maanden in.
Wij zijn allebei lang maar hebben toch voor de bugaboo cameleon gekozen. Ik ben nog elke dag blij met het ding, hij is echt ideaal voor in de stad. De bak is laag, dat klopt, maar daardoor ook wel weer lekker stabiel. Ik moet er niet aan denken om bijvoorbeeld met de stokke hier in de stad over de wiebelige kinderkopjes te rijden. Volgens mij stuitert je kind dan de bak uit. Bij de bugaboo kan de duwstang lekker hoog zodat we er prima achter kunnen lopen. Uiteindelijk blijkt het ook geen enkel probleem te zijn dat de bak laag is, zo vaak til je je kind ook niet in en uit de wagen. Als ze straks kan lopen, denk ik zelfs dat ze veel makkelijker in en uit de wagen kan klimmen als het zitje wat lager is. We hebben nog getwijfeld over de joolz, maar qua wendbaarheid, zonnekap (bij de nieuwe versie van de bugaboo kan deze heel ver naar voren geklapt worden, ideaal!), inklappen en looks won de bugaboo het bij ons. Ik vind het ook echt een plus dat bij de bugaboo het zo makkelijk is om met een bekledingssetje de wagen weer een heel ander uiterlijk te geven, bij een eventueel tweede kindje doen we gewoon een nieuw kleurtje.
Ik heb een c merk van de blokker gehad voor de oudste, en inderdaad als ik geweten had dat een (tweedehands) bugaboo cameleon zo fijn is, had ik die direct gekocht, dus idd gewoon in de winkel proberen.
Wij hebben een mutsy transporter en ik gebruik hem nu nog iedere week voor mn oppaskindjes. Ik vind het wendbaar, stabiel en niet te zwaar. hiervoor hadden we een urbanrider (volgens mij niet meer te krijgen) maar die vond ik erg zwaar en groot voor in de kofferbak. Het beste is toch om in de winkel te gaan kijken en proberen.
Er is geen ' de beste wagen'. Het is maar net wat je zelf wil hebben... -> banden: harde of zachte (wat ga je er mee doen) -> Vering : geen, voor of voor+achter (wat ga je er mee doen) -> Reiswieg : maxi cosi erop mogelijk indien gewensd? -> zitting: welke kant op gericht, kan deze volledig plat, kan hij goed rechtop? -> Inklappen: gaat dit makkelijk? -> formaat: kleine woning/auto of maakt dit niet uit? -> opbergmogelijkheden: type zeul alles mee of minimaal bepakt? -> hoogte handvaten -> drie of vierwielen ga zo maar door Dus eerst goed bedenken wat je van de wagen verwacht...dan lekker veel wagens bekijken en even mee rijden
voor in de stad zou ik een bugaboo of joolz nemen.. vind deze het mooiste en het fijnste rijden beiden. bugaboo cameleon kan ook nog makkelijk in het bos mocht je dat toch willen, je kunt de duwstang de andere kant opzetten zodat de grote wielen voor zitten. ook gemakkelijk wanneer het sneeuwt! of de bugaboo buffalo zou ook nog kunnen, daar zit de bak wat hoger! en mochten jullie er redelijk snel 2 achter mekaar willen de bugaboo donkey! kun je als enkele wagen en als duwowagen gebruiken (uitschuifbaar) succes in de babywinkel!!