Dringend advies nodig van ervaren moeders!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pina82, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Zoontje van ruim 8 maanden blijft maar huilen in bedje. Hij slaapt eerst snel in, want is heel erg moe, om half zeven en een half uur later is hij wakker en begint te huilen.
    Afgelopen dagen duurde dit bijna twee uur.
    Welke aanpak is het beste? Het lijkt alsof hij gewoon niet alleen wil zijn.

WIE O WIE KAN MIJ HIER DOOR HEEN HELPEN??

2. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Phoe meis wat vervelend voor je!

Denk dat het een kwestie van veschillende dingen uit proberen is?
    Als hij gaat huilen dan ff terug om te laten weten dat je in de buurt bent?
    Even opruimen oo de kamer?
    Heb vaker deze vraag gezien en uteindelijk vinden de mamas iedere keer wel de juiste oplossing vogens mij maar het is even uitvogelen wat jouw kindje kan waarderen.

Succes ermee!
    Hoop voor je dat ie snel weer door gaat slapen!

3. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Zeker lastig..
    Wat heb je tot nu toe al geprobeerd??
    Misschien opnieuw het bedritueel herhalen?? Terug leggen en dan om de 5 minuutjes weer naar hem toe, even een aai over zijn bol en zeggen dat hij lekker moet gaan slapen??

Denk mee, maar snap dat het heel vervelend is.

Hoe lang speelt dit al? Misschien is het straks opeens weer voorbij hoor. Meestal zijn het fases.

Ik heb ook perioden bij mijn zoontje naast zijn bedje gezeten, dat ik dacht "ojee dadelijk blijft dit tot zijn puberteit". Maar meestal gaat het vanzelf weer over.
    Volg je gevoel. Succes!

4. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Die fase hebben we hier ook gehad, vervelend he!
    Dat heeft bij ons een weekje geduurd en toen was het weer alsof er niets aan de hand was...zo raar.

Ben gewoon telkens om de 5 min. even gegaan en hem zachtjes over de bol geaaid. Als hij echt over de rooie ging..even eruit gehaald maar wel op de kamer met de lichten uit gebleven, beetje wiegen in de stoel en weer terug gelegd (waar hij het dan natuurlijk meteen weer op een krijsen zette) pff wat was het vervelend...voor ons allebei. Het is een kwestie van dat ze beseffen dat ze alleen zijn ofzo...soms bleef ik ook gewoon even stil op de kamer zitten..uit het zicht en zei dan zachtjes sshh shhh....verder enes ik je veel succes en hoop dat deze fase ook snel voorbij is!

5. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    is er rond die tijd geen sprongetje?? Ik dacht van wel!!
    Mijn kleine is maar iets ouder, maar bij hem merk ik de sprongetjes eigenlijk nooit (klop het wel heel, heel erg snel af, want ja...om nu de goden gaan verzoeken....:))

als het een sprongtje is, dan zou het over een paar dagen/weekjes vanzelf wel over moeten gaan. Ik zou hem denk ik gewoon laten weten dat ik er ben en proberen meer niet. Hij moet namelijk niet gaan denken dat hij als hij maar gaat huilen zijn zin krijgt.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

als je al veel hebt geprobeerd zou ik eens een zetpilletje erin doen. Als het dan over is dan weet je dat ie pijn heeft (oortjes, tandjes?) als dat niks helpt dan zou het idd een sprongetje kunnen zijn of de welbekende verlatingsangst periode.

Dat is even een kwestie van doorbijten, maar hoort erbij. Ik zou hem dan de eerste 2 keer even gerust stellen en knuffelen, en daarna de 5 minuten regel toepassen. elke keer even erheen, niks zeggen, aai over zijn bol en speen erin, muziek of mobiel aan en weg gaan. dat is vaak even doorzetten, maar anders wennen ze eraan dat je bij elke kik aandacht komt geven. :)

succes!!!!

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je kind huilt omdat hij behoefte heeft aan jouw aanwezigheid, dan zou ik daar aan toegeven. Tenslotte is aandacht 1 van de grootste behoeftes van mensen naast eten en drinken, en eten en drinken geef je hem ook als hij honger/dorst heeft.
    Gaat ook vanzelf weer over, en dan slapen ze opeens weer rustig hele avonden/nachten door.

8. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Zou het kunnen zijn dat hij last heeft van doorkomende tandjes? In die periode slaapt mijn zoon ook heel slecht en wordt hij huilend wakker.

Ik probeer hem gerust te stellen, geef hem wat water, zing ene liedje. Ook laat ik hem even huilen maar als hij te lang huilt neem ik hem toch even bij me. Tot hij rustig is of totdat hij tegen mij in slaap is gevallen.

Deze periode duurt bij ons meestal een paar dagen tot een week en daarna slaapt hij weer prima.

Succes!

9. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    muis26, dat van die para's ben ik niet zo'n voorstander van om het zo uit te testen. heb ook niet de indruk dat er pijn bij op speelt.

San, goede opmerking van jou. kan me er wel in vinden. Misschien doe ik dat wel gewoon.

Marijke, jaaa ! klopt SPRONGETJE 8.5mnd. Zou het ....??? oo dan is het hopgelijk snel over.

Pasja, mijn zoontje valt niet in slaap bij mij. Hij is veel te enthousiast en opgewondne en gaat dan leuk/gezellig en druk doen. uitslovertje. Is dan net alsof hij klaar wakker is en niet moe is. (maar dat is ie wel) Maar misschien moet ik een fijne stoel neerzetten zodat ik lekker kan troosten en zitten met hem.

IK neem alle tips mee! en zoveel reacties! BEDANKT ALLEMAAL!!!

OJA> het heeft 1.5 uur geduurd voor hij ging slapen!!:$

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij San!

Een kind kan nog andere behoeften hebben dan lichamelijke zoals honger, pijn,... ;)

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik ben zelf niet zo van het laten huilen, kan t ook heel moeilijk.
    Tot dat onze oudste er een potje van ging maken en het erom deed...

Je eigne gevoel volgen vind ik altijd erg belangrijk.

Ik doe ga nu bij de jongste (net zo oud als jouw zoontje) snel troosten en hem eruit halen, totdat ik merk dat hij het erom doet. Dan ga ik consequent zijn en hem max 10 minuten (en ohhhh wat duurt dat lang voor mama) laten huilen. Of hij moet eerder echt overstuur gaan doen.

Heel vaak , meestal als ik weet dat hij echt erg moe is, moet hij zich even in slaap huilen (paar minuten). Ik vind het vreselijk, maar blijkbaar heeft hij het nodig.

En wat ik altijd maar denk: het is een fase, gaat wel weer over ;)

iig suc6 ermee!

12. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier ook al meerdere malen zo'n periode gehad, ik bleef dan gewoon lekker bij hem, aaide hem over zijn ruggetje, zat met hem in de schommelstoel en zong liedjes, bleef staan en wiegde hem heen en weer, net waar hij op dat moment behoefte aan had. en dan ineens is het van de 1 op de andere dag weer over. Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en inderdaad, het is een fase! Succes ermee!

13. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    bedankt meiden! het was weer begonnen. 30 min geslapen net wakker. ik heb m recht gelegd, speen erin en nu .... ja is nog stil !
    ik neem jullie tips mee!

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou zeker niet zomaar medicijnen gaan proberen, wat een raar advies..
    Maar inderdaad lekker wat extra aandacht geven, laten weten dat je er voor hem bent, je weet niet wat er in dat koppie omgaat hè. Ik denk dat jij het best goed doet Pina!

15. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Liefs van je! het gaat nu heel goed. hij is al weer 30 min stil !! dus hij slaapt weer. heeft totaal 30 min geduurd! YES.

Hij krijgt ook boventandne. Tis helemaal dik en hij is sinds paar dagen erg verkouden (voor het eerst!)

liefs pina

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ahh kijk, tanden kunnen best pijnlijk zijn, zeker bij liggen.
    Dan is het altijd fijn als mama er is om je te troosten. Hopelijk komen ze snel door zodat hij geen last meer heeft.

Deel Deze Pagina