Hoe vaak in badje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Melrose, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,
    Ons kindje van 3 maanden heeft een huid die af en toe wat droog is. Ze vindt het vaak niet heel fijn als ik haar volledig insmeer met olie/lotion o.i.d.
    Dus ik dacht, ik stop haar lekker in een badje met Etos badolie, ruikt lekker en dan verspreidt de olie zich vanzelf over haar hele lijfje.

Nu begreep ik dat je baby niet te vaak in bad mag, omdat de huid (nog) droger zou worden. Maar...wat is te vaak? En geldt dit ook als je bij ELK badje badolie gebruikt?

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    In bad droogt het huidje uit door het warme water. Ons dochtertje heeft ook een droog (en gevoelig) huidje. Zij gaat 2x per week in bad (max. 10min) hoewel ze de laatste weken af en toe 3x per week in bad gaat. Maar dat heeft ook te maken met hoe vies ze soms is van het zelf eten ;)
    We wassen haar de andere dagen met een nat washandje en smeren haar daarna in met vaseline cetomacrogol; smeert lekker uit en houdt haar huidje soepel.
    Ik denk dat niet te vaak zeker niet elke dag is, liever om de dag ondanks de olie.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij badderen 2 a 3x per week en gebruiken dan badmelk of badolie. Geen zeep gebruiken en niet te vaak smeren met allerlei spul gaat hier goed.

Elke dag badderen is nergens voor nodig, in die zin dat je dan je dochter elke dag in bad doet met badolie tegen een droge huid, terwijl ze als je ze 3x in de week zou badderen, niet zo'n droge huid zou hebben.

4. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    Mijn zoontje gaat 2 a 3 x per week in bad. Met 1 spuitje baby schuimbad ... En smeer hem daarna in met bodylotion gebruik alles van zwitsal.

Heb hem overings nooit meer dan 2a3 x in de week in bad gedaan is niet goed voor het huidje.

5. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Cb adviseert ook 2 a 3 keer per week. Dit doe ik ook met mijn dochter. Gebruik olie voor in het badje. Er pas in doen als ze in het badje zit en niet ervoor. Dan gaat de olie echt op het lichaam zitten.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik doe mn zoontje om de dag in bad, maar doe een paar druppels normale babyolie erin, echt suuuper zacht wordt zn huidje ervan...en smeer hem vaak teriwjl zn huid nog natttig is ook met babyolie in!

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier iedere 3 dagen. Dus in bad en dan 2 dagen niet.

En idd de olie pas in het badje doen als je kindje er al inzit.

8. adi

adi Niet meer actief

Het beste wat hier hielp tegen droge huid was het stoppen met gepardumeerde agressieve producten, zoals zwitsal, natusan e.d.

Er staat wel op dat het mild is voor babys, maar ik merkte pas verschil toen ik over ging naar neutral en weleda voor babys. Een wereld van verschil!
    Wij smeren onze dochter in met vaseline paraffine van de apotheek, dat gelpt goed tegen schrale plekjes.

En bij babys is 2x per week in bad idd voldoende.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier 1 keer in de week in bad. Verder mee onder de douche. Dan heeft het water wat minder kans om zijn huidje uit te drogen.

badolie zal wel helpen, maar weet niet of het zoveel uitmaakt.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb dr altijd om de dag in bad gedaan. Wat heeeeel fijn spul is voor een droog huidje is de balneum extra vettend! Echt stukke fijner dan de goedkopere badolieen!

Nu ze wat ouder is gaat ze gewoon elke dag in de douche.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier om de dag, dus 2 a 3x per week. Ik doe altijd een beetje badolie in het water, 1x per week smeer ik haar na het badje helemaal in met babyolie van Neutral.

12. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika gaat 3 x pw in bad en gebruik balneumolie

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook 2x per week in badje. Water niet te warm, en lekker met Balneum. Dit laatste vind ik veel beter werken dan badolie. Krijg je al snel een laagje op de huid die dan de huid afsluit.

14. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Het advies wat ik van het ziekenhuis meekreeg omdat Thijs ivm vermindervruchtwater een extreem droge huid had was om de dag in een oliebadje (heb ook het merk Balneum als advies meegekregen, was een hele dure, maar was wel het allerbeste) en de andere dag inmaseren met deze olie. Vooral geen zeep en bodylotion gebruiken was het advies. Inmiddels heeft Thijsje geen droge huid meer en gaat hij 3 keer per week mee in bad of onder de douche.

15. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga elke dag met onze kleine man in bad of onder de douche. Hij vindt het heerlijk en valt daarna lekker in slaap. Gebruik Weleda producten en zijn huid blijft zacht en soepel.

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Ons meiske heeft eczeem en gaat dus ook maximaal 2x per week in bad. Sowieso nooit in te warm water en met de producten van Zarqa. Dit is op basis van dode zee mineralen en speciaal voor kinderen met eczeem en andere huidproblemen. Sindsdien is de eczeem bijna helemaal weg.

Mijn ervaring is ook dat zwitsal rommel is. Ze zat helemaal onder de uitslag toen we nog zwitsal gebruikten.

Deel Deze Pagina