ik ben nu in verwachting van mijn tweede kindje. Bij de eerste zat ik in deze periode uitgebreid te zoeken naar kinderkamers en uitzet... welke wipstoel, welke draagzak.. ik heb uuuuren besteed aan vergelijkend waren onderzoek en zp uitpluizen. Maar nu bij nummer 2 is alles er al en dat vind ik stiekum erg jammer. Ander probleem is dat de kindjes samen op 1 kamer komen, ik hoef dus zelfs geen babykamer in te richten, alleen een beetje te schuiven met de meubels. Het voelt daardoor nu al alsof ik mijn tweede kindje tekort ga doen, omdat ik zoveel minder voor hem doe als voor zn broertje. Hekent iemand dit gevoel?
Je kan toch de lakentjes e.d. wel nieuw kopen? Zou zeker niet alles zomaar overzetten, tenzij het budget er niet naar is natuurlijk. Misschien leuk om iets te bedenken waardoor ze alletwee een eigen "plekje" krijgen in het kamertje? Mooie schildering of accessoires of iets dergelijks.
ja ik herken het wel een beetje, ik hoefde alleen andere gordijnen op te hangen en andere schilderijtjes en dan was ik klaar (en dat was niet omdat het andere niet meer mooi was maar puur omdat ik vond dat de kleine hier recht op had). En omdat we bij nr 1 een Maxi-Cosi te leen hadden gekregen heb ik mezelf getrakteerd om een nieuwe maxi cosi Ook heb ik via marktplaats b.v de mobiele verkocht en een andere weer gekocht.
Ik was er eerlijk gezegd ook minder mee bezig omdat ik er al 1tje had lopen en daardoor de tijd ook veel sneller leek te gaan. Wel moesten wij het babykamertje doen enzo, maar ik vond het juist heel leuk om de zolder op te duiken en te kijken wat we allemaal bewaard hadden, schoonmaken en dergelijke, dat was mijn voorbereiding op de 2e. Wel moest ik even slikken toen we hoorde dat de 2e ook een meisje was en voelde me ook meteen schuldig over deze gedachte, maar had het zo leuk gevonden meisje/jongen. Ik hoefde eigenlijk niets te kopen want we hadden alleen meisjesspullen, wel heb ik toen bewust een aantal nieuwe setjes kleertjes gehaald enzo.
Vervelend dat je het zo ervaart. Misschien krijg je dit keer een meisje, dan zul je in ieder geval flink wat leuke meidenkleding kunnen shoppen. En als je een jongetje krijgt kan dat trouwens ook toch, leuk eerste pakje, misschien wat nieuwe accessoires om het toch wat anders en eigen te maken. En je zou ook de kamer waar ze beide komen opnieuw kunnen verven/behangen eventueel? In ieder geval is het onzin dat je je kindje tekort doet nu! Ik heb dit keer ook een stuk minder aangeschaft maar wel een fotoshoot gedaan van mijn zwangere buik, gipsbuik gemaakt, nieuwe eerste kleertjes gekocht, etc. Bij mijn eerste had ik dan een 3D-echo laten doen, zo heb ik toch bij beide aandenken aan de zwangerschap en babytijd.
hmm dus jullie zeggen eigenlijk dat je sommige dingen zou kunnen verkopen en er wat nieuws voor in de plaats kunt nemen, zodat het toch weer een beetje nieuw en fris is.... Daar ga ik eens over nadenken! Hangt er natuurlijk ook vanaf of het een jongetje of een meisje wordt.. bij een meisje gaan de blauwe dekentjes zowiezo in de reservedoos
@babystew het idee is dat we wel op termijn doorgaan naar een groter huis, mits iemand ons huis wil kopen Een likje verf kan er wel vanaf, maar ik vind het ook een beetje zonde om voor bijv. een half jaar er veel klustijd/geld in te steken. Dan koop ik liever andere accessoires bijvoorbeeld, die gaan gewoon mee naar een nieuw huis. ja, ik had bij de eerste een fotoshoot en ga nu voor de pretecho, want dan kan grote broer ook mee kijken. Toch weer wat anders idd
ik heb 4 kindjes, maar toch lekker gewinkeld hoor elke keer. Ik verkocht veel via mp. Ook vanwege gebrek aan opbergruimte. We hebben geen zolder dus maxi cosi, wipstoel enz. hebben we allemaal verkocht of weggegeven. En er moest dus veel nieuw komen. Ik heb ook kindjes vlot op elkaar gekregen (1 jaar ertussen telkens) dus had niks meer aan mijn enkele wagen en heb na mijn enkele wagen 4 duo wagens gehad, en 3 verschillende buggys. O heerlijk hoor dat winkelen. En de kleertjes niet te vergeten. Heb 2 keer een koningskoppel, dus ik kan jongens en meisjes kleertjes kopen in vele maten.
Lijkt me een hele leuke inderdaad! Wat ik nu doe is veel in de sale kopen, ik ga dan proberen om hetgeen ik heb "bespaard" in een spaarpot te doen voor de kleine. Dit is dan echt iets voor haar. Zo kan je jouw opbrengst van de verkochte spulletjes ook volledig wijden aan kindje nummer 2.
Niet dat ik mijn kind iets tekort doe maar vindt het wel jammer....zou nu zo graag los willen gaan maar ik heb alles al
Hier 4de en gewoon grotendeels alles nieuw behalve de meubeltjes waarom niet?zeker als het je niet lekker zit en je kunt nu de dure dingen bijkopen die je toen niet kocht omdat je t te duur of onnodig oid
@Junejunos jaa, dat ga ik ook doen, luxe dingen kopen die ik de eerste keer niet kocht. Bijvoorbeeld zo'n luxe dure wipstoel... en een stokke newborn set.. en een ergonomische draagzak.. en misschien wel een bakfiets!! Ik ben weer een stuk opgevrolijkt
Onze babykamer is heel neutraal qua kleur en zou nog best een ronde meekunnen, maar ik vind het wel leuk om bijvoorbeeld een nieuw gordijntje te maken en wat nieuw beddengoed en hoezen voor het aankleedkussen enzo te kopen. Toch nét weer even anders! Ik heb het schuldgevoel trouwens af en toe andersom... We hebben nu bijvoorbeeld een co-sleeper gekocht, omdat de familiewieg naast ons bed niet zo handig bleek bij ons eerste mannetje. (die zetten we nu in de huiskamer) maar dan voel ik me dus schuldig tegenover onze oudste dat we de co-sleeper nog niet hadden toen... Hetzelfde met de gipsafdruk van m'n buik die we van plan zijn te maken. Maar bij de eerste hebben we een pret-echo gedaan en dat doen we nu niet. Zo ben ik het in m'n hoofd steeds eerlijk aan het verdelen, hihi
Ik heb dit eigenlijk helemaal niet, Juist omdat ik nu ook de dingen koop, die ik bij de eerste niet had. Bijv. een wieg, mooie Koeka spulletjes enzo. Verder heb ik allemaal nieuwe hydrofielluiers, rompertjes en doekjes gekocht. Nieuwe wipstoel van Lief! & weer een heleboel nieuwe kleertjes Eigenlijk gebruiken we straks alleen de grote dingen voor de tweede keer, zoals het kamertje, de box en de kinderwagen.
hier hetzlefde. kleine krijgt geen kamertje (geen ruimte) dus komt bij ons. We hebben wel een nieuwe kinderwagen gekocht terwijl de 1e een tweedehands had. We vonden dat dat er wel af kon. verder niks nieuws, ja kleertjes maar verder niet. Hebben niet veel geld over omdat we sparen voor een huis dus ik denk dan maar zo. straks krijgt de kleine in het nieuwe huis een extra mooie kamer van ons. ik voel me er niet schuldig over maar het voelt wel vreemd dat er zo weinig voorbereiding is.
Ben er juist niet verdrietig om! Je mist voorbereiding, dat is eigenlijk ook alles. Heb al een mooie dochter en krijg nu een zoon maar we hadden alles al neutraal dus alles kan zo door naar haar broertje kwa meubels en wagen/wipstoel/box ect Leuke ervan is dat de kleine meid dus een andere kast en bedje krijgt..Tijdelijk nog een ledikant want ze is nog net te jong voor een groot bed. Kleertjes grote deels (neutrale dingen) heb ik nog in kleine maatjes dus hoef ook niet alles opnieuw te kopen Verders is het kamertje inrichtten en muurschildering ect dus op een andere manier ben ik weer druk maar voel me helemaal niet schuldig zie het als een voordeel scheelt me een hoop geld aan meubels ect
Ik vind het juist fijn dat ik veel al heb. Hier moet wel een nieuw kamertje komen, omdat onze zoon dan nog maar 16 maanden is. En als dit een meisje blijkt dan kan ik qua kleertjes los gaan. Mocht t weer een jongetje worden koop ik ook echt wel wat nieuws
Ik vind het juist leuk dat ik een heleboel spullen weer kan gebruiken. Ik heb dan wel een zoontje na een dochtertje gekregen dus kleertjes enzo wel gekocht vooral de eerste pakjes nieuw vanaf maat 62 heb ik kledongpakketen via mp gekocht. Maar ook dat is leuk, al die jongens kleertjes wassen strijken in de kast hangen. Ook nieuwe versieringen in zijn kamertje gemaakt. En voor hem wat nieuw speelgoed. Wel een draagdoek enz enz enz.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Het meeste hebben wij ook al. Bij mijn zoontje was ik al aan het winkelen hoor en nu vind ik het jammer dat ik niet alvast wat dingen kan gaan kopen. Uniseks dingen hebben we genoeg en van jongens dingen puilen de kasten uit hihi. Het enige wat ik gekocht heb ik een thermometer van winnie the pooh want ja die moet soieso nieuw ..... Wij gaan wel een babykamer inrichten maar er moet veel verbouwd worden. We hebben nu een afspraak over 7 weken bij DR papa in Amsterdam. Hun doen geslachtbepaling vanaf 14 weken. Des te eerder we weten wat het geslacht van de baby is des te eerder ik kan gaan shoppen Misschien ook een tip voor jou?