Wat tegen verkoudheid? Gaan straks op vakantie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ons zoontje heeft last van verkoudheid. Sowieso een verstopte neus je hoort hem wat zwaarder ademen en hoesten. Vannacht was ook een drama want meneer sliep pas om 2 uur:x.

Nu gaan we ook vandaag nog eens op vakantie. Weten jullie een goed middeltje om te geven voor zijn verkoudheid of tips?? Ik heb wel Luuf in huis, maar misschien dat er nog meer dingen kunnen helpen of beter helpen.

Thnx.

gr vruchtje

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    voor de verstopte neus kun je het beste Physiomer spray gebruiken, het helpt echt goed.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zoutoplossing/otrivin baby
    uien meenemen voor onder het bedje straks
    en misschien helpt de buitenlucht ook wel goed

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nisey kid van vsm geven,
    verhoogt ook wat de weerstand.

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Vruchtje ik doe mijn zoontje dan in bad met zwitsal eucalyptus en zet snachts een ui bij zijn bed werkt meestal wel en ja zoutoplossing en luuf.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt ook je huisarts vragen om een andere neusspray; zelfde stof als de otrivin voor volwassenen (dus geen zoutoplossing), maar in lage concentratie (uit mijn hoofd: xylometazoline.?). Die mag je nooit langer dan 1 week gebruiken, maar hij helpt eventjes wel veel beter dan de zoutoplossing. Met name als je gaat vliegen vind ik deze spray wel een aanrader; het geeft sneller en meer verlichting.

Voor de rest: zoutoplossing sprayen (bijvoorbeeld babydoseerspray van Etos, heeft een fijn klein sproeiertje), doorgesneden ui onder het bedje, het bedje schuin zetten (hoofdeinde naar boven, bijvoorbeeld met 2 dikke boeken onder de poten aan die kant), luuf baby smeren, bad of douche voor het slapen zodat het snot er goed uit kan en hij in slaap kan vallen.

Voor de rest is het gewoon 'uitzitten' geblazen, verkoudheden zijn gewoon heel vervelend voor die kleintjes. Sterkte en een heel fijne vakantie!

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Wij gebruiken altijd Nisykind tabletjes van VSM. Dat is een middeltje tegen griep en verkoudheid. En daarnaast Caltrivat tabletjes van VSM om de weerstand te verhogen.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Die spray met xylometazoline mag je in principe niet gebruiken bij kinderen onder de 2 jaar. Ik heb hem toevallig hier staan omdat Jelle die nu soms gebruikt, en ik even zat te twijfelen of ik hem aan Jitte zou geven. Volgens de bijsluiter mag dat dus niet.

Op het doosje staat dan weer wel dat je het alleen op medisch advies mag gebruiken bij kinderen onder de 2, dus ik zou zeker dan even overleggen met de huisarts.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Bluesky, dat komt ook doordat de kinderversie die je zonder recept kunt kopen een 2 keer zo hoge dosering heeft als de babyversie die alleen via de apotheek op recept gaat. Dus inderdaad: eerst overleggen met de huisarts!

Deel Deze Pagina