Ons kleintje is nu 1,5 jr en sinds een week wil ze tussen de middag niet meer slapen. Ik laat haar even huilen maar dan haal ik haar eruit. Ze gaat op zich dan wel pittig spelen maar ja rond etenstijd wordt ze natuurlijk heel moe. Nu is ze wel heel verkouden (geweest) en last van haar tandjes. Wat denken jullie? Fase of moet ik er rekening me houden dat het middagslaapje over is. Lijkt mij erg vroeg toch. Onze oudste sliep bijna tot 3 jr nog tussen de middag
Vast een fase....dat is mijn ervaring. Niet te druk om maken, komt vanzelf weer een tijd dat ze wel weer smiddags wil slapen. Onze jongste had dat een paar week geleden namelijk ook nog ( is 16 maand) maar nu slaapt hij smiddags weer heerlijk, soms wel 2 of 3 uren. Mijn ervaring is ook dat als hij smiddags goed slaapt, het snachts ook beter gaat met slapen! Succes ermee!
O ja heb je ook geprobeerd om haar later in bed te leggen? Dus bijv pm 13.00 ipv 12 uur? Heeft hier ook wel eens gewerkt!
Onze dochter sliep met 18 maanden ook niet meer overdag. Heel soms, bv na een druk weekend slaapt ze nog weleens een half uurtje, maar dat is misschien eens in de 3/4 weken. Zit veel verschil tussen kindjes. Dochter was dan eind vd dag wel echt versleten maar ook dat wende; viel ze eerst om 16u na bv boodschappen nog in slaap in de auto, nu blijft ze om 19.30 wakker tot we thuis zijn als we bij mn ouders gegeten hebben. Gewoon kijken wat ze nodig heeft, wil ze soms wel slapen, soms niet misschien.
Mijn zoon wilde met 20 maanden niet meer in zijn bedje 's middags slapen al had hij het wel nodig. Ging er dan vaak opuit met de buggy. En pas na een paar uur rondlopen viel hij dan eindelijk in slaap. Het komt voor, maar ik hoop voor je dat het een fase is. Ze kunnen het nog zo goed gebruiken.