Hallo allemaal! Mijn kleine mannetje van een maand heeft helaas last van spruw. Ik heb vanmorgen van de huisarts nystatine meegekregen, nu vraag ik mij alleen af of iemand een handige manier weet om dit toe te dienen, want mijn hemel wat een geknoei haha! Ik moet het op zijn gehemelte en tong smeren. Tips zijn HEEL ERG welkom!
Ik deed het eerst in een bakje en daarna pink erin en dan in het mondje smeren. Dan een aantal keer herhalen omdat op je pink niet zoveel blijft zitten. Was ook wel een beetje knoeien hoor, denk dat er niet echt een manier is zonder te knoeien haha
Ik heb er een spuitje bij gekregen. Dus beetje in het mondje spuiten en dan met je vinger z'n mondje door.
Mijn zoontje heeft er 4 weken last van gehad. Het ging een stuk beter toen ik het volgende deed: De dosering halveren en na elke fles aanbrengen. De nystatine op een steriel gaasje en daarmee wrijven over tong en in de wangzakken. Gewoon in de mond of op de tong spuiten hielp hier voor geen meter, hij slikt het dan gelijk door.
Ik kreeg als tip de doses over 8x te verdelen, zo kon ik na iedere voeding 0,5ml toedienen ipv 2x 2ml. 2ml was veeeel te veel, met 0,5ml kon ik prima het hele mondje door. Ik spoot in iedere wang een beetje, en dan over de tond nog wat.