Eerste kledingsetje pasgeboren baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamatobe85, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatobe85

2 okt 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik heb even het advies nodig van wat ervaringsdeskundigen :)

Ik ben van plan in het ziekenhuis te bevallen en ben over 4,5 week uitgerekend. Nu vroeg ik me af: wordt je baby na de geboorte meteen aangekleed of de eerste uren/dag(?) alleen in een doek gewikkeld?

Deze vraag komt eigenlijk voort uit een twijfel mbt de setjes kleding die ik voor ons meisje mee wil nemen. Ik wil voor haar eerste foto's in het ziekenhuis natuurlijk wel wat leuks hebben en ook voor als ze mee naar huis gaat.

De twee setjes die ik in gedachten heb staan hieronder. Het bovenste setje is alleen volledig t-shirtmateriaal. Het onderste lijkt me iets warmer, maar nog niet echt warm genoeg voor de winter. Zou dat erg zijn? En welke vinden jullie het leukst?

Verder heb ik ergens gelezen dat het handig zou zijn als het eerste setje uit twee delen zou bestaan (broekje, shirt), omdat ze nog een aantal keer bij de navelstreng moeten kunnen net na de geboorte. Setje 2 is een soort romper met jurkje erover. Zou dat dan lastig zijn of moet ik me daar niet druk om maken?

Alvast bedankt :)

Bijgevoegde bestanden:

• setje1.jpg
      setje1.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,8 KB
      Weergaven:
      61
    • setje2.jpg
      setje2.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,7 KB
      Weergaven:
      65
  2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Het kan allebei prima hoor, zolang het pakje lekker zacht is voor de kleine kan je kiezen wat je wil.
    Ook pakjes in 1 geheel kun je vaak van onderen open maken, zoals bij boxpakjes meestal het geval is.

Ze hebben er nog een romper onder aan en vaak nog een omslagdoek om, en als je naar buiten/huis gaat een jasje en/of in een slaapzak o.i.d. Dus voor de warmte zit het wel goed.

Dus gewoon kiezen welke je het leukste vind. ;)

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier werd ze denk ik na zo'n uur, 1,5 uur aangekleed denk ik.
    Ieder geval niet meteen. Ze heeft eerst bij mij gelegen een tijdje.

Ik had gewoon een setje met een broekje en shirtje. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Zou gewoon meenemen wat je leuk vindt.

Ik had ook helemaal een setje in mijn hoofd wat ze aan zou krijgen als we haar mee naar huis zouden nemen. Maar ze moest onverwacht wat langer blijven. Dus dat is uiteindelijk toch anders gegaan.

Wel hebben we gewoon foto's van in het ziekenhuis zelf met haar eerste pakje aan natuurlijk.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Onder het eerste setje gaat ook nog een romper, dus dat lijkt me juist iets warmer dan het tweede, aangezien je geen twee rompers over elkaar aan doet, lijkt me.

Mijn dochter werd na een half uurtje aangekleed.
    Ik had gewoon een romper, broekje en overslagvestje meegenomen. Comfort vond ik eigenlijk het allerbelangrijkst. En ze lag verder lekker in een wikkeldoek.

5. Mamatobe85

2 okt 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :) We nemen sowieso een jasje voor haar mee en de voetenzak voor de maxi cosi, maar ik vroeg me af of het daar in het ziekenhuis misschien niet te koud zou zijn. Maar dan zijn er altijd nog wikkeldekens die je kunt gebruiken natuurlijk.

Volgens mij zijn het de hormonen dat ik me om dit soort dingen druk begin te maken, haha. Want zoals jij al zegt Lovely24, kan het natuurlijk goed dat het uiteindelijk anders loopt dan je vooraf had bedacht en dan is het natuurlijk ook goed.

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onze hummel heeft eerst ongeveer anderhalf uur op mij gelegen en aan de borst gelegen een deel van de tijd.
    Daarna is ie gewogen, gemeten, vingertjes en teentjes geteld etc en toen heeft mijn man hem met hulp van de verpleegkundige aangekleed.
    Een dekentje meenemen is trouwens wel een goed idee, want als je nog een nachtje oid moet blijven is beginnen met huid op huid contact (jouw bovenlijf bloot, uk bloot op luier na) al heel fijn. En ik had altijd stukken van mij die niet goed onder de deken kwamen :)

Deel Deze Pagina