Mijn mannetje, kan van bovenkleding maat 80-86 aan ligt een beetje eraan hoe het valt. Als winterjas (van hema) heeft hij nu maat 86 alleen de mouwen zijn wat te lang,maar voor de rest zit hij goed ruim. Nu heb ik op de h&m site een leuke jas gezien voor het voorjaar. Ik twijfel nu heel erg zou ik maat 86 nemen of 92? Ben aan de ene kant bang dat 92 echt te groot gaat worden ,maar weet ook dat de H&m kleding soms heel klein valt. Wat denken jullie?
Ik vind de H&M altijd juist groot vallen. Kyllian heeft heel lang in maat 86 gezeten (van 13- 20 maanden). Jouw zoontje is volgens mij wel vrij groot? Maar het ligt er gewoon maar net aan hoe snel hij gaat groeien de komende maanden. Als je toch wilt gokken zou ik 92 doen, dan is de jas iig niet te klein Het klinkt mij iig wel erg groot aangezien Kyllian zn winterjas van nu maat 92 is en hij dus al 2 jaar en 2 maanden is.
H&M klein vallend? Ik vind het juist groot vallend. Flinke knul als hij met 8 maanden al in mt86 zit. Moeilijk he, ik heb ook iets leuks gezien en twijfel tussen 80 en 86. Maat 86 en 92 verschillen soms heel erg. Maar aan de andere kant hij moet er wel de hele zomer mee doen!
Kun je niet even naar de H&M toe om te kijken hoe het jasje zit? Dan weet je of hij groot of klein uitvalt en welke maat je het beste kan nemen.
Hee, Ik zou voor maat 92 gaan. Mijn ervaring met h&m is ook dat het klein valt. Mocht het echt niet goed zitten, kan je het altijd nog terug steuren (weet niet of ze binnen een bepaalde tijd verzendkosten rekenen?)
onze uk heeft ook een winterjas maat 86 aan en voor het voorjaar ga ik ook voor 92. het kan beter te ruim zijn, dat je de mouwen om moet slaan, als dat het al te klein is als het lekkere weer begint. groetjes, Miranda
Bizar, mijn ervaring is juist ook alleen maar dat H&M ontzettend groot valt! Echt tot een maat groter dan de eigenlijke maat. Raar dat dat zo wisselt. Weet wel dat ze na het eerste jaar vaak wat minder snel gaan groeien en ze dus langer met een maatje kunnen meestal.
Jesper is 2 jaar en heeft maat 92 voor een jas. truien van de h&m bestel ik altijd 98/104 dan zitten ze wat ruimer. patricia
Goh Ik vind de H&m kleding echt niet heel groot vallen ( of mijn mannetje heeft zo'n dik buikje ) De mouwen zijn wel altijd te lang ,maar vind het over het algemeen niet echt ruim. Ligt er ook een beetje aan waar het gemaakt is ,dat vind ik met de damesmode ook heel vaak. Jassen heb ik nog nooit van h&m gehad dus weet niet echt hoe die vallen. Ik twijfel nog steeds over de maat jas Mijn mannetje is volgens het cb idd wel erg lang/ groot ,maar goed in proportie. Hij is nu ca 75 cm en 9800 gram. @ manuela, wij hebben hier geen h&m met kinderkleding helaas. En hij is ook niet heel erg in de buurt. Dus ben gebonden aan internet
Hier ook de ervaring dat het groot valt. Ik heb wel eens een 74 shirt gehad, dat groter was dan een 80 shirt van een ander merk. Als hij nu net overgaat naar 86, dan zal hij daar over 2a3 maandjes waarschijnlijk ook nog in zitten. Het gaat steeds langerzamer met die maten. Als zo'n jas groot valt zou je dus nog wel met een 86 toekunnen. Maar als hij klein valt dus niet. Eigenlijk gewoon een kwestie van proberen.
@ deepfreeze. Ja hij gaat nu idd langzaam aan naar maat 86. Hij draagt ook geregeld nog maat 80. En het gekke is ,de blousjes van h&m daar kan hij wel met gemak nog maat 74 van aan.
Dat laatste is mijn ervaring dus ook. Maar dan valt het dus wel groot (het kledingstuk is groter dan de maat aangeeft). Heb je geen sweater (of ander ruim shirt) wat je even op dat jasje kunt houden ter vergelijking?
Wat betreft dat 1e ja had het nog niet zo bekeken ,maar dan valt het wel groot idd. Mason is gewoon een kleine reus dat ik het zo klein vind uitvallen Wat betreft het 2e ja dan zou ik het op de gok moeten bestellen en als het niet goed is terug sturen voor een andere maat. Misschien moet ik dat maar doen ( Ik heb wel laatst een winterjas in maat 92 gekocht ,dacht dat die wel paste en die is echt veeeeeeeeel te groot voor hem)
Ik vind persoonlijk de overstap van 86 en 92 erg groot in een hoop winkels. Je kan bij H&M wel makkelijk ruilen hoor, kost 1 euro extra dan kan je het terugsturen en word het omgeruild. Ik zeg altijd maar bij de parkeerautomaat ben je ook een euro kwijt als je het zelf moet gaan ruilen! Maar ik snap wel dat je het lastig vind, stond van de week ook al met een zomerjasje in mijn handen van zal ik 80 of 86 nemen. Mijn dochter is ook erg flink en het zag er zo smal uit dus denk dat ik ook 86 neem. Ze heeft het voor armen niet nodig, maar voor haar buik.
Mijn ervaring van kleding van de H&M dat ze juist klein uitvallen , moet bijna altijd wel een maatje groter nemen.. maar waarom probeer je het jasje gewoon niet bij de H&M ,vinden ze vast niet erg, dan weet je het zeker , straks neem je de juiste maat niet mee , moet je er alsnog weer heen..
Weet iemand hoe de nieuwe H&Mmaat 86/92 valt? Valt het in vergelijking mt 86 erg veel groter of valt het meer als 92?
Nou heb toch maar maat 86 besteld Als ik hem vrij klein vind stuur ik hem gewoon terug voor een grotere maat. @ Yolanthe. Ik heb 1 trui maat 86/92 die is niet heel groot en 1 maat 86/92 en die is heel erg groot vind ik, die kan mijn ventje echt nog lang niet aan.
Wou toch nog even het volgende zeggen : Ik heb het jasje vandaag binnen gekregen in maat 86. Hij is idd erg ruim en ik ben blij dat ik geen 92 heb genomen, want daar was hij dan echt in verzopen. Bedankt voor jullie advies.
Haha mooi zo! Hopelijk heeft Mason er veel plezier van deze zomer. Nu maar wachten op het mooie warme weer Ik denk dat we volgend jaar zomer pas aan 86/92 toe zijn. Dochter is zoooo klein