vanaf wanneer uit t ledikantje klimmen?( traphekje dicht....)

Discussie in 'Verzorging' gestart door Annemarie76, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Vanaf welke leeftijd kon jou kindje uit t ledikantje klimmen?

Momenteel ( Gijs is 18 maanden) gebeurd t nog niet, maar ik heb geen idee wanneer hij dat voor elkaar zou krijgen...

't Traphekje boven aan de trap laten we nu nog open, als we Gijs in bed hebben gelegd.. Maar ik vraag me af of t verstandig is t nu al aan te wennen dat we t dan ook dichtdoen...
    Ik ben zo bang dat hij ons een keer er mee verrast... met alle risico's van dien...

Is mn "angst" terecht, of valt t wel mee..

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou zeggen, doe het hekje gewoon dicht, dan weet je zeker dat hij niet naar beneden kan stuiteren ;)
    Kinderen verrassen je met de gekste dingen op de momenten dat je het juist niet verwacht!

Hier is 's nachts altijd het hekje dicht. Overdag nog niet (daar zal ik eens mee gaan beginnen, je zet me aan het denken :D). Lucas klimt nog niet uit zijn ledikant en kan ook zijn deur nog niet openmaken, maar zoals ik zelf al zei... je weet het maar nooit ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij deden het traphekje pas dicht toen Eva naar haar grote bed ging (met 2 jaar en 3 maanden). Nu is ze vrij klein en helemaal geen klimmer, dus wij waren er ook absoluut niet bang voor en daarbij hebben we altijd de babyfoon aanstaan als ze in bed ligt.
    Ik doe nu wel heel vaak het traphekje dicht als ik Lisa naar bed heb gebracht en Eva wakker is, uit gewoonte :)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb t traphekje altijd dicht als zij boven is, sinds we het hebben. Ook om het een gewoonte te laten zijn. Je weet nooit wanneer de eerste keer zal zijn. Dat kun je maar beter voor zijn, zou ik zeggen.

Ik ben één keer vergeten het hekje dicht te maken toen ik haar uit bed ging halen. Ik was nog even op haar kamertje aan het rommelen tot ik opeens een soort visioen kreeg en besefte dat het hekje nog open stond.. Ik rende er naar toe en jawel, ze stond boven aan de rand van de trap te kijken!
    Ik ben me kapot geschrokken en sindsdien is dat hekje gewoon standaard dicht als zij boven is. Het is nu echt een gewoonte.

Ze kan uit bed klimmen sinds een paar maanden (weet t niet meer precies), maar nu gaat het nog prima met de slaapzak achterstevoren. Verschilt ook heel erg per kind wanneer ze dat beginnen te doen, dus ik denk dat je het maar beter voor kunt zijn, dan wachten tot het te laat is!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Helemaal mee eens!

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier klom hij in de box en in bed naar boven en liet zich over de rand vallen. Hij was toen nog maar een maand of 13. Sindsdien zit alles gewoon dicht en de box hebben we maar opgeruimd, de situatie met box was gevaarlijker dan zonder.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Daar zeg je wat! Wij moeten het ook echt dicht gaan doen! Het zit nu haast altijd dicht...maar nog niet altijd. En hij zou er maar ineens echt uitklimmen! Kan er maar beter mee beginnen, zodat het een gewoonte wordt idd....over een paar weekjes komt zn grote bed!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Met 15 maanden klom hij er zonder slaapzak uit. Met slaapzak blijft hij er (voorlopig) nog in. Traphekje is hier al heel lang dicht boven, gewoon uit gewoonte en veiligheid. Beter dan dat je achteraf moet zeggen 'goh, ik wist niet dat hij dat kon' als hij onder aan de trap ligt. Hopelijk blijft hij voorlopig nog wel even in zijn ledikant, ik vind het nog wat te vroeg voor een gewoon bedje.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou jezelf aanleren om hem vanaf nu altijd dicht te doen hoor! je weet het namelijk nooit wanneer ze ontdekken dat ze uit bed kunnen klimmen... mijn oudste deed het voor 2,5 wk geleden voor het eerst... sindsdien ligt ze ook in een peuterbed en blijft ze lekker liggen... voor mijn jongste die net 1,5 is doe ik ook altijd het hekje dicht want je weet het maar nooit!!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kinderen hebben de eigeschap om ineens iets te doen wat ze daarvoor nooit gedaan hebben. Gijs is tot nu toe niet zijn bed uitgekomen en bij de trap gaan kijken, maar hij kan ineens wel doen en dan van de trap vallen. Ik zou vanaf nu het traphek wel dicht gaan doen om dit voor te zijn!

Mijn dochter deed het ook pas heel laat, maar stond ineens bovenaan de trap ons te roepen (gelukkig dus met dicht traphek!) We zijn het dicht gaan doen rond de 10 mnd.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier beide kids rond de 14 maanden zover dat ze uit het ledikant klommen. nick is toen ook overgegaan naar peuterbed en bij Chris hebben we toen het hek van het ledikant afgehaald omdat dat toch veel veiliger was. Maar ik heb echte klimapen....
    Onze oudste kan het hekje inmiddels zelf open maken....ook fijn. Maar hij sluit het ook weer netjes als de jongste nog boven is.

12. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochter van 19 maanden probeert nog niet om uit haar ledikant te klimmen, wel had ze enkele dagen geleden na haar middagslaapje zelf haar slaaapzak al uitgedaan. Wij doen wel steeds het traphekje dicht, doen we al zo sinds dat ding er hangt.

13. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    dochterlief heeft tot ruim 3 jaar in ledikant gelegen, is er nog nooit uitgeklommen, en zoonlief is nu ruim 2, maar is er ook nog nooit uitgeklommen. Ik denk dat ik de deurklink omhoog zou plaatsen en de deur dicht zou doen (niet op slot, hoor). Want als je een klimgeit hebt, klimt hij/ zij, toch gewoon over het traphekje?ik geloof dat de ramp dan nog groter is. Ik zou je zoontje leren hoe hij de trap op en af kan klimmen.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    dat laatste is ook mijn angst. Beiden kunnen dus ook inderdaad goed de trap op en af klimmen, maar s avonds is Chris zo slaapdronken dat ik het hekje voor de trap dan nog wel heel veilig vindt. Overigens blijft hij daar dan nog wel heel trouw gewoon voor staan....En s nachts loopt hij gewoon naar onze kamer als er iets is gelukkig.

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mn oudste klom er met 15 maanden met slaapzak en al uit. Nu slaapt ze dus allang in een peuterbedje maar de deurklink staat omhoog dus kan ze hem nog niet zelf openmaken. Maar toch altijd het hekje dicht voor de zekerheid, kleine moeite toch en je weet maar nooit.

16. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Ja ik snap ook even niet hoe kinderen bij het traphekje kunnen komen.... deur open???
    Ik zou kiezen voor deur dicht en hekje dicht. (en babyfoon aan als je het anders niet hoort).

Mijn zoontje klom voor anderhalf zijn bed al uit trouwens.

17. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij doen het traphekje dicht sinds ze een kleine maand geleden een peuterbed kreeg. Het leek onzin omdat ze niet uit het bed klom tot ze eergister ineens voor de slaapkamerdeur stond. Ze kan de deur nog niet open maken maar wat ik meer las; ze hebben de eigenschap ineens iets te kunnen. Daarbij is het een goed idee het jezelf vast aan te leren, wennen aan het steeds sluiten van het hekje. Hier bleef hij na een nachtelijk wandelingetje naar het toilet in het begin nog wel eens open;)

Deel Deze Pagina