Waarom doet hij dit toch altijd??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Ik blijf maar een beetje tobben wat betreft de reactie van mijn zoontje
    (bijna 1 jr) naar mij toe...:)

Hij ziet mijn man en mij ongeveer even veel want ik werk nog altijd een behoorlijk aantal uren.
    Mijn moeder eigenlijk ook want die past die uren op...oma is dus ook veel in the picture en hij is dol op haar.

Waar ik eigenlijk mee zit is dat elke keer als ik mijn zoontje overneem van mijn moeder of man hij gaat miemelen/jengelen/huilen....:(

Voorbeeld: 's ochtends is oma al vroeg bij ons in huis zodat wij ons kunnen klaarmaken om te gaan werken en zij haalt dan ons zoontje uit bed.
    Als ze dan met hem in de armen ergens zit of rondloopt en ik hem even overneem voor een afscheidsknuffel gaat hij dus acuut jengelen.
    Ditzelfde gebeurt bij het thuiskomen van het werk.
    Als ik binnenkom lacht hij wel meteen naar me maar zodra ik hem oppak gaat hij jengelen...:(

Dit gaat eigenlijk al een aantal maanden zo en ik word hier erg onzeker van.
    Merk dat me al een soort "angst" bekruipt als ik hem wil oppakken als m'n moeder of man hem op dat moment vast heeft...omdat ik dus weet dat hij begint te jengelen..

Wat kan ik hier toch aan doen? En waarom zou hij dit doen? :(
    Heeft hij dan gewoon simpelweg een voorkeur voor m'n moeder en man?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat zijn periodes, heeft niks met jou te maken.
    Onze jongens deden dat ook rond die leeftijd.
    Gaat vanzelf over, maar snap dat het niet leuk voor je is

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Maar kan zo'n fase dan echt 4-5 maanden duren op deze leeftijd? (11 mnd)
    Dit speelt sinds hij een maand of 7-8 is....

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Heeft hij je niet gewoon gemist?

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hij denkt 'hèhè mama is er' hij ontlaadt zich bij jou.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Denk ook dat het een fase is, gaat vast weer over.

Ik vind het persoonlijk belangrijk dat mijn dochtertje mij en haar vader wel ziet als de belangrijkste verzorgers.
    Ik sta daarom een half uur eerder op zodat ik haar zelf uit bed kan halen (en ik dus de eerste ben die ze 's morgens ziet), haar zelf aan kan kleden en de fles geven. Mijn moeder komt twee dagen oppassen, van haar mag ik haar gerust laten liggen als ze nog slaapt, maar dat wil ik dus niet. Ik haal haar 's morgens uit bed en ik breng haar 's avonds op bed. Of papa.
    Dus best druk 's morgens, ik heb ook nog paarden die gevoerd en buiten gezet moeten worden, maar ik heb het er voor over.

7. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus, doet onze dochter ook als ze bij opa en oma is geweest. Echt ontladen. Dus juist een teken dat ze zich veilig voelt bij je

8. misa

misa Niet meer actief

Ik denk ook dat hij je mist en zich bij jou het meest op zijn gemak voelt en dus ontlaadt. Daarbij kan het ook deels een fase zijn. Maar het ligt echt niet aan jou persoonlijk.
    Maar het is niet leuk he.

We hebben het hier ook me fases wel een beetje. Papa en opa zijn helemaal hot. Dan tel ik ff niet meer.. ;)
    En als ik ze ophaal bij kdv of opa en oma, dan kan hij in de auto terug al direct drama gaan maken en is hij niet meer te genieten. Terwijl er bij opa en oma niets aan de hand was! Ik geef het ook vaak op ontlading. Thuis en bij papa en mama voel je je het veiligst he.

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmmm, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik denk dat het wel ook deels komt omdat hij jou misschien relatief weinig ziet. Wij hebben hier periodes van maanden dat ik of m'n man iets meer werk (één dag minder met dochter per week) en telkens krijgt degene die iets meer werkt maandenlang precies dezelfde "begroeting" als jij. Onze dochter is altijd heel blij om ons te zien, maar ze degene die het meest met haar doet is favoriet. Als de ander haar overpakt gaat ze huilen of zeuren en strekt ze haar armpjes weer naar haar favoriet (op dit moment ik gelukkig :)). Dit is echt een leeftijd ding en zegt niets over hoe je kindje over je denkt of hoe leuk hij je vindt. En het wordt vanzelf minder. Maar het is voor jezelf niet echt leuk natuurlijk. Ik werk zelf ook fulltime dus ik weet hoe zwaar de combi van werk en kindje kan zijn, maar misschien kun je hier en daar er toch een paar uurtjes bijsnoepen voor je zoontje en dan in de avonduren (thuis) extra werken als dat een optie voor jouw baan? BIjvoorbeeld dat je hem uit bedje haalt en zn ontbijtje geeft en dan overdraagt aan je moeder? Scheelt maar een kwartiertje, maar dan ben jij 's ochtends wel de eerste die hij ziet :).

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Misschien heeft het ook te maken met het feit dat je zwanger bent? (zag je banner ;)) Dat hij dan een soort van jaloezie heeft jegens het ongeboren broertje/zusje?

Misschien houdt hij gewoon niet van te veel gezeul. Telkens van de een naar de ander kan vermoeiend zijn voor een kindje. Een kindje moet soms ook eens even leker alleen kunnen spelen in de box of op een kleedje of wat dan ook, zonder een volwassene.

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bedankt voor de reacties dames, dat stelt me ergens weer een beetje gerust.

Maar.......als ik hem bv. overpak van m'n moeder begint hij te jengelen/miemelen en als m'n man dan naast me komt staan strekt hij wel z'n armpjes uit naar hem!
    En dat zie ik hem dus nooit naar mij doen als ik bv. naast m'n moeder kom staan als zij hem vast heeft...:(

Is dat dan geen slecht teken?

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hij voelt jouw spanning ook..
    Als jij hem al pakt met de gedachte van ooojeej hij gaat zo jengelen en dan geef je dt toch onbewust over..
    En dan gebeurt het genen waar je bang van ben ook...

Ga maar eens een half uur lNg denken dat je vinger pijn doet of raar voelt.. Na een tijdje zal dat ook echt gebeuren

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, mss wel....vandaar dat ik het hier ook maar post want ik weet het ook niet meer!

Gelukkig heb ik vanaf volgende week verlof en kan ik meer tijd met hem doorbrengen.
    Deze zwangerschap is fysiek ook erg zwaar voor me (veel rug/bekkenklachten) en vandaar dat mijn moeder hem ook vaker voor mij uit bed haalt zodat ik niet hoef te tillen.

Maar als hij echt zou miemelen omdat hij mij gemist heeft dan begrijp ik niet waarom hij dit ook doet als hij bv. net wakker is?

Even weer een voorbeeld: in het weekend worden we wakker en haalt mijn man hem uit bed (zodat ik ook weer niet hoef te tillen en omdat hij het zelf ook leuk vindt natuurlijk ;)).
    Vervolgens ben ik ook na verwoede pogingen uit bed gerold ;) en neem mijn zoontje van hem over.
    En dan gaat hij dus jengelen...:(
    En dat snap ik dus niet! Waarom zou hij al meteen gaan jengelen als hij net wakker is?

Pffffffffff...........ben gewoon zo bang dat hij liever niet bij mij is! :(
    Terwijl ik net even heel simpel ben gaan rekenen en van iedereen mij (ondanks mijn werk) toch nog wel de meeste uren ziet..

Tja, ik hoop dan idd dat het over een tijdje over zal zijn en dat mijn verlof nu mss iets kan bijdragen....

In elk geval bedankt voor het meedenken en de reacties meiden, geeft me in elk geval het gevoel dat ik niet de enige ben. :)

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Misschien kun je eens proberen om aan je man of moeder te vragen om hem in de box of op de grond te zetten als jij thuis komt, zodat hij meer op neutraal gebied is. Kijken wat dan zijn reactie is als je naar hem toe komt.

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    PRecies dat denk ik ook ;)

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik denk ook dat hij zich ontlaad bij jou.. Maar wat ik ook vaak zie is dat ze uit hun spel of bezigheid gehaald worden dat ze ook gaan jengelen.

Ik bedoel maar je bent net lekker bezig en dan komt zij er aan en pakt je weg dat is ook niet leuk...

Ik denk dat het overigens heeeel weinig te maken heeft dat hij jou niet leuk of minder leuk vind dan Oma en Papa

17. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Dat zou ik idd heel erg vinden maar als dat zo is dan is het nu eenmaal zo. Maar ben toch blij om te lezen dat de meesten van jullie denken dat het daar niet direct iets mee te maken heeft.

18. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wat iemand eerder ook al schreef, wellicht heeft het met je zwangerschap te maken.
    Ik heb dan wel maar 1 kindje, maar tijdens die zwangersschap heb ik ook neefjes en nichtjes gehad in allerlei leeftijden van een paar maanden tot wat ouder, die normaal niet bij mij weg te slaan waren, die totaal niets van mij wilde weten.
    En toen ik eenmaal bevallen was is dat weer helemaal bijgetrokken en hangen ze allemaal weer om mij heen.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou niet proberen hem weer van iemand 'over te nemen', maar hem zelf uit bed te halen of hem van de grond of iets dergelijks op te pakken.

Veel kindjes gaan jengelen als ze over worden genomen, misschien houden z eniet zo van dat gesleur.

Deel Deze Pagina