baer......wat vinden jullie??

Discussion in 'Babynamen' started by leike, Jan 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Sorry, beslist niet mijn smaak. Ook Huub niet, sorry. Maar dat was je vraag niet. Inderdaad, wel gewoon doen waar jullie achter staan. Als je hem niet kiest omdat eens select groepje van de maatschappij hier zit en zegt hem niet mooi te vinden...

Ik woon in Friesland en vind hele Friese namen dus ook 10x niks. Je kunt er buiten de provincie en NL helemaal niks mee. Ik vind dat bij de keus van een naam tegenwoordig wel een puntje. Er zijn veel meer mensen die niet hier blijven voor het werk. En wat dacht je van buitenlandse collega's die je naam niet kunnnen uitspreken of waar het een andere betekenis heeft.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het is niet mijn ding. Vooral omdat buiten jullie streek de mensen niet weten hoe ze het moeten uitspreken. Maar wat heb ik nou te zeggen? Mijn zoon heet Joan (de meest typische catalaanse mannennaam) en in Nederland zou iedereen denken dat het een meisje was. Ik was hier eerst ook niet voor te vinden (mijn man was echt gek van die naam dus heb het na lang proberen te overtuigen maar zo gelaten), maar het went wel. Wat ik wil zeggen is dat als jullie die naam leuk vinden, doe het dan gewoon! De rest moet er maar aan wennen :)

3. karolien88

Jan 8, 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik de naam ook niet zo mooi.
    Zelf wil ik altijd een naam die heel duidelijk is voor anderen.
    Makkelijke schrijfwijze zodat je niet 100keer per dag je naam moet spellen, erg lastig op school,...
    Wel houd ik van speciale namen die je echt niet veel hoort.
    Misschien gewoon er " Beer " van maken :) heel duidelijk voor iedereen.
    Ook moet je natuurlijk denken dat de naam ook past bij een volwassen man ... Veel namen zijn voor kinderen/baby's heel leuk maar als ze later groot zijn is het verschrikkelijk om met zo'n naam rond te lopen...
    Veel succes met de naamkeuze!

4. Goo

Goo Bekend lid

Jan 24, 2013
    791
    0
    16
    Nee ik vind het geen naam. .

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog een Limburgse..
    Het is totaal niet mijn smaak, maar het past wél goed bij Huub vind ik. Zelfde soort namen :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan kun je toch beter gewoon Bèr schrijven?
    Als je Baer schrijft dan lijkt het op een verkeerd gespelde engelse beer of een bisschop die te maken had met kindermisbruik.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, dat opent mogelijkheden. Kan de derde Tus genoemd worden :D

8. leike

leike Lid

Apr 23, 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    beetje flauw die laatste opmerking hoor! ik vroeg gewoon naar meningen en niet naar hatelijke opmerkingen....

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vond 'm wel geslaagd.;)

Ik heb trouwens niets tegen de naam Bèr. Ik vind het juist een leuke stoere naam. Alleen de schrijfwijze die jij voorstelt...ik moet dan meteen hier aan denken: Bisschop Bär-affaire - Wikipedia
    't Past ook prima bij Huub, wat ik ook een heel leuke naam vind.

10. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Inderdaad! :) Van limburgse namen vind ik Joes en Tren echt heel erg leuk.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  12. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ik vind de naam niet mooi en niet bij Huub passen maar als jullie de naam mooi vinden dan moeten jullie het gewoon doen!

13. leike

leike Lid

Apr 23, 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dirksmama: sorry, kwam op mij flauw over maar ja....zullen de hormonen wel zijn
    Die site die jij zegt heb ik dus ook gevonden en daar heb ik Baer dus vandaag. Ben idd zelf ook nog aan t twijfelen over de schrijfwijze....misschien idd Bèr van maken......ook leuk!!!
    Tnx voor de tips.....ben zo onzeker soms......

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Als je toch voor de naam wil gaan..dan zou ik er Bèr van maken ja, zodat er in ieder geval geen onduidelijkheid kan ontstaan over hoe uit te spreken buiten Limburg.

15. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

Dec 19, 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet zo mijn ding maar zou voor Beer gaan ipv Baer....rare spelling...

16. leike

leike Lid

Apr 23, 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind beer echt vreselijk.....stom he??!!!
    en Baer is echt limburgs, daarom schrijf je t zo.

17. rums

rums Niet meer actief

Baer wat??? Nee, dus.

18. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wat een vreselijke naam.... Sorry... (En ik ben zelf Limburgs, kun je nagaan...)

19. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

Oct 15, 2013
    1,712
    188
    63
    Ik vind de korte klank wel leuk van de naam.
    Het past ook goed bij Huub.

Persoonlijk zou ik niet voor deze naam gaan, maar het is ook niet mijn kind; jouw kind, dus jullie besluit.

Ik zou als je voor de naam kiest, zéker voor de schrijfwijze Bèr gaan, veel beter!

20. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

Feb 9, 2013
    999
    1
    0
    Ik vind het in eerste instantie echt een leuke jongensnaam.
    Maar zie wel het grote nadeel van 'de uitspraak'. Ik denk dat veel mensen daar moeite mee zouden hebben.
    Zo heb ik dat met Friese namen. Friezen zouden de naam waarschijnlijk correct uitspreken (zoals Oane of Anne of Gjalt of Tjisse), maar ik lijkt mij vervelend om de uitspraak steeds uit te moeten leggen aan niet-Friezen.
    Ik zou dat dus vooral in je overweging mee laten spelen.

Verder heb ik al lang gemerkt dat er veel mensen op dit forum zitten die een heel andere smaak hebben qua namen. Dus als mensen je naam gewoon 'verschrikkelijk' vinden, dan zou ik me daar niet door laten weerhouden. Die mensen vinden dat, mag ook, maar het lijkt mij niet slim om hierop je mening te baseren.
    Wel hoor je wel eens dat mensen er een foute associatie bij hebben, waar jij nog niet op was gekomen, kijk dan is dat wel een heel gefundeerde mening en DIE meningen zou ik echt meenemen in je beslissing.

Maar ja, dit is dus slecht mijn mening. :cool::p;)

Share This Page