baer......wat vinden jullie??

Discussie in 'Babynamen' gestart door leike, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik vind Beer ook echt niks! Huub vind ik super leuk! Baer weet ik niet zo goed, ik vind het niet vreselijk ofzo, maar zou er wel even aan moeten wennen... Maar als jullie het leuk vinden en in Limburg is het een bekende naam, dan gewoon doen joh!

2. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Je kind zo noemen vind ik ook een bepaalde vorm van kindermishandeling. Sorry misschien heel hard maar dat doe je toch je kind niet aan. Je kind zou altijd zijn naam moeten spellen, kan hier mee gepest worden en word bijna gedwongen met zo'n naam om in Limburg te blijven wonen. En hij moet ooit ook nog solliciteren he! Nou succes dan met zo naam. Ik zou je niet zo serieus nemen met zo'n naam sorry!

Misschien lomp hoor, maar vind echt niet dat je het kan maken je kind zo te noemen

Huub vind ik trouwens een prima naam. Normaal en overal goed uit te spreken en te schrijven. Zou niet mijn eerste keus zijn, maar prima naam!

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vroeg me bij de titel af wtf een baer moest voorstellen..

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daar hebben de ouders van Sjeng Schalken en Chriet Titulaer zich gelukkig niets van aangetrokken...

5. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    +1 Dit dus!

6. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland

Beetje overdreven om het een vorm van kindermishandeling te noemen. Dat het jou smaak en keuze niet is okee..

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    En wat denk je van de ouders van surprise le coq, uh sorry ik bedoel foppe de haan

De Friese naam van mijn man en zoon zijn niet en/of moeilijk in het engels uit te spreken, jammer dan, kunnen we geen rekening mee houden

8. leike

leike Lid

23 apr 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry! Zeggen dat ik mijn kind mishandel omdat ik hem of haar een bepaalde naam wil geven vind ik echt veel te ver gaan. En wat betreft het solliciteren, als dat een reden zal zijn om iemand niet aan te nemen dan klopt er iets niet.
    Ik voel me echt aangevallen door jouw reactie!

Dat je een naam niks vind prima, maar om het persoonlijk te maken vind ik erg gemeen.

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    voor zover ik weet is Baer een typische zuid limburgse naam.
    je spreekt het volgens mij wel uit als beer.

10. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de klank wel leuk maar heb moeite met de spelling omdat dat juist vraagtekens oproept voor mij. Verder stoer!

11. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zegt het zelf al: lomp, maar dan druk je het nog zachtjes uit.

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik vind het niet echt een mensennaam.
    Maargoed, Wolf en Storm zijn ook namen waar ik aan gewend ben geraakt dus zal dat ook wel kunnen bij Baer.

Uiteindelijk is het jullie keuze en als jullie het mooi vinden moet je je niet tegen laten houden door een andere.

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik ben hier geboren en getogen in zuid limburg en daar komt inderdaad Bér heel veel voor MAAR wel allemaal oude mannen van boven de 50. Als jij het maar mooi vind toch? Normale maar geen alledaagse naam.

Alleen zou ik absoluut niet de schrijfwijze Baer doen want wat als je zoontje met 18 wilt gaan studeren in ik noem maar wat Amsterdam? Of daar wilt werken? Vind het echt sneu dat door een schrijfwijze je kind altijd zijn naam moet spellen. Maar is mijn mening ;) Zou het eerder als Bér schrijven en staat veel leuker bij Huub.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Als je om een mening vraagt dan moet ik heel eerlijk zeggen (ik woon zelf in Noord Limburg) ik vind die naam echt vreselijk!
    Ik moet dan meteen denken aan oude grijze mannetjes. Stel hij gaat later op kamers in studentenstad, moet gaan solliciteren echt geen doen met zo'n naam sorry.

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    En als roepnaam? Bijvoorbeeld Bertrand roepnaam baer?

Ik zou gewoon niet weten hoe ik het uit zou moeten spreken.. En als ik het zou horen dan zou ik niet weten hoe ik het zou moeten schrijven..

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hmmm... er zijn veel andere namen die ik voorbij zie komen op dit forum die een bepaalde afkomst uitdrukken waarmee je een kind op achterstand zet, bijv. met solliciteren. Ongewild door de ouders die deze namen geven. Ik vind Baer hier niet onder vallen. Wel is het vervelend je naam altijd te moeten spellen.

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Het is niet mijn soort van naam, maar ik vind het geen kindermishandeling hoor.
    Ik vind hem best leuk eigenlijk...

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Moest even heel hard lachen om Foppe:D

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind het juist wel leuk als het echt een naam uit de streek is. En ik vind het wel bij huub passen. Ik zou me dat gewoon aan de orginele schrijfwijze houden.

20. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik dacht in eerste instantie dat je Beer bedoelde ( de uitspraak dan), dat vind ik wel een leuke naam. Toen ik verder las en het dus Ber ( sorry weet ff niet de leestekens op de apple) moest zijn, vond ik het toch minder leuk. Ook de uitspraak. Maar ik moet zeggen dat ik er nu al een beetje gewend aan ben geraakt :). En als je zoon in Amsterdam gaat studeren vind ik het stoerder staan als hij Baer heet als Ber. persoonlijk vind ik leestekens niet leuk in namen want die worden vaak niet getypt ( kijk maar naar mij).

Als het streekgebonden is en je vind het een leuke naam, dan gewoon doen. Er zijn wel meer mensen die een naam hebben waarvan je eerst denkt hoe zeg ik dat of hoe schrijf ik dat? Maar in je eigen streek zal je daar dus in ieder geval geen last van hebben.

Deel Deze Pagina