buggy? voor in Turkije. Batuhan is best zwaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door KanjerB, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Als alles goed verloopt willen wij rond 5 augustus voor een maand naar Turkije op vakantie gaan. Nu willen we een buggy meenemen voor Batuhan maar hij is best zwaar (ivm ontwikkelingsachterstand weinig bewegen etc) Ik heb dus een buggy nodig die zeker wel 20 kilo kan dragen. Hebben jullie misschien tips? Hij moet dus goed stevig zijn ook ivm de wegen in Turkije (volgens mij is er overal asvalt waar wij gaan maar toch) En hij moet wel in ligstand kunnen. Anders dacht ik aan de Quinny Zapp. Wat adviseren jullie? Heb al een beetje naar een Maclaren en Koelstra gekeken. Ik heb zelf een Quinny buzz en Quinny speedy maar die zijn wel groot om mee te nemen.

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik geloof dat de mutsy spider net zoiets is als de zapp.
    alleen kun je die wel in andere standen doen.
    en dat kan de zapp niet.
    voordeel van de zapp is weer dat je daar ook een bevestiging voor aan de fiets voor kunt krijgen zodat je hem later ook nog kunt gebruiken

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Is het geen optie om je kinderwagen mee te nemen? Je gaat toch best lang weg en het is erg ideaal! Wat een schattig mannetje heb je trouwens:)

4. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
  5. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    En anders koelstra idd. Geen idee tot welk gewicht die kan. onze dochter is nu rond de 12 kilo en we hebben deze: Koelstra

Is kleiner met opvouwen als de Breeze maar ook die kan behoorlijk klein vind ik!

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Lieverd, de quinny zap en koelstra zijn voor kinderen tot 15 kilo las ik;).
    Ik zal wel even met je meespeuren voor de perfecte buggy!

Mij lijkt de zapp ook niet echt heel stevig, het is ook immers de kleinste buggy ter wereld hihi.
    Ik heb er eens mee gelopen, en ik had wat tassen aan de handvaten, nou die buggy viel direct om (ik kon hem nog tegenhouden hoor!) en zo zwaar waren die tassen niet!!

Liefs Mounia

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb je geen kennissen of familie in Turkije die nog wat hebben staan? Wij gaan eind augustus naar Turkije en nemen alleen de maxi cosi mee, omdat de familie daar nog meerdere wagens en buggy´s heeft van de eigen kinderen....Dat scheelt een hoop gesleep :) en ik wil onze nieuwe mura 4 ook liever niet in en uit het vliegtuig laten smijten daar zal hij niet beter van worden denk ik....

8. supermummy

supermummy Niet meer actief

Easywalker kan zeker tot 20 kilo dragen

9. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mocht je geen geschikte buggy vinden: MacLaren maakt speciale buggy's voor kinderen met een handicap die niet lopen.
    Het loont de moeite op Marktplaats te kijken naar soortgelijke buggy's.
    Succes ermee!

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt meiden.

Mounia dankje wel lieverd. Ik denk dat het een maclaren techno wordt. Maar weet het nog niet zeker. En zoals je weet nog niet zeker of we wel gaan.

Eylem we hebben e idd veel famillie en kenissen wonen. Maar meeste met oudere kinderen en denk niet dat zij buggy's hebben. Batuhan heeft wel een neefje en nichtje van ongeveer de zelfde leeftijd. Maar ik denk dat hun die zelf nodig hebben. En wil toch et liefst een buggy die we vanaf hier kunnen meenemen. Lijkt mij erg handig op het vliegveld etc. En ik wil een stevige ivm zijn gewicht. En dat hij er ook lekker in kan slapen stel als we ergens heen gaan.

Mamadaisy ow ik wist niet dat maclaren dat deed. Batuhan heeft wel een hersenbloeding gehad maar de MRI was goed hij heeft geen hersenbeschadiging opgelopen. Zijn ontwikkeling loopt wel achter maar dat kan ook helemaal goed komen (bidden en hopen we) vanuit het revalidatiecentrum hadden ze ook een aangepaste wagen aangeboden omdat batuhan vrij laat stevig ging zitten en zijn hoofdje op ging houden. Maar net voor het nodig was kon hij heel goed zitten in de quinny buzz. En gelukkig kan hij nu heel goed zitten ook in zijn kinderstoel en is steviger als eerst. Het gaat echt om zijn gewicht nu en met het uitzicht dat hij niet heel binnenkort zal lopen.
    Ik hoop dat alles goed zal gaan en hij alles zelf zal kunnen doen en we nooit aangepaste dingen nodig hebben.

(hoewel we hebben nu wel een groter babybadje gekregen van de gemeente, omdat het thermobadje van bebe jou te klein werd.)

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Alle andere meiden ik reageer met mijn telefoon dus kon niet terug lezen. Dat waren de drie dingen die bleven hangen.

Suppermummy: dankje wel heb even gekeken. Maar de easywalker is volgend mij echt een wagen in plaats van een buggy. En erg prijzig. We hebben een quinny speedy staan en 8 à 9 maanden geleden een nieuwe buzz gekocht. Ik zoek nu echt een buggy die mee in de vliegtuig kan.

Roodkapje jij ook bedankt meid. De koelstra gat idd maar tot 15 kilo helaas :( en stel dat alles goed verloopt en we gaan rond 15 juli dan denk ik niet dat, dat nog haalbaar is. Ik denk dat hij dan een stuk zwaarder zal zijn rond de 17 kilo al hoop ik dat het niet zo snel meer aankomt.

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Shenoby ik zal is even kijken naar de mutsy! Bedankt meid

vruchtje. De buzz is best wel zwaar en in 2 delen opvouwbaar. Ik vind dat toch te lastig in het vloegtuig. En ben ook bang dat er sneller iets mee gebeurt. Wat lief je complimentje voor mijn zoontje! Dankje wel!

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    De maclaren Techno is inderdaad ook een goede keus.
    Lekker stevig en rijdt lekkerder met zwaar gewicht ;).
    Wij hebben m ook en hij gaat over een week ook mee op vakantie.
    Ik heb wel geinvesteerd in een hoes voor de buggy want €230 aan buggy mag van mij wel heel aankomen na een vliegreis 8).

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi mamadaisy,

Bedoel je de transporthoes. Ik wil die ook aanschaffen als we op vakantie gaan en de techno kopen. Ik vind de hoes wel duur (50 euro zag ik) Maar denk dat hij zeker wel handig is. En wil ook liever dat hij in zijn hoes zit in het vliegtuig.

Erg jammer dat er geen muskietennet voor de techno is. Wel voor de andere van maclaren maar helaas niet voor de techno

15. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Kan je niet zelf een muskietenhoes maken?
    Met elastiek en gaas kom je best een eind..
    Ik heb bij Babycare de transporttas besteld, daar was hij €44,95 en verzenden €8,95. Dat is wel duur maar goedkoper dan € 50 euro en verzenden € 6,95 bij de rest van de webwinkels.
    Ik weet niet of je in de winkel ook transporttassen kan kopen, dat is natuurlijk het allergoedkoopst...

16. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    je zou nog eens bij een outdoor winkel kunnen kijken voor het muskietennet en misschien ook wel een hoes voor de wagen! (heb zelf nl verschillende maten hoezen voor backpack rugzakken en die zijn ook behoorlijk groot!)

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi Hoi,
    Wij zijn ook op zoek naar een betaalbare buggy voor op vakantie. 1-tje onder de €100,- dacht ikzelf. We gaan in september naar Kreta, ons dochtertje is dan 19 maanden. Wel een 4-wieler, die lijken mij stabieler. Heb hier in dit topic al een aantal mooie suggesties gezien. Maar meer tips zijn welkom!!!

Bij Babydump zijn ze aardig scherp geprijst volgens mij. Donderdag wordt er een nieuwe vestiging in Groningen geopend, dus dan gaan we daar eerdaags eens kijken, wie weet hebben ze leuke openingsaanbiedingen.

Deel Deze Pagina