op zonvakantie met vliegtuig en baby van 8 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sunnybaby, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Hallo allemaal,

over een paar weekjes gaan wij voor het eerst met onze zoon op vakantie. En opeens realiseer ik me dat ik geen flauw idee heb hoe dat gaat met een baby :$.

Zijn er hier ervaren moeders die me tips kunnen geven over:
    - Wat heb je meegenomen als vervoermiddel voor een baby van 7 á 8 maanden? Hij kan nog niet goed zitten, dus een paraplubuggy lijkt me geen optie. Zou ik de maxi cosi met buggyonderstel mee kunnen nemen? Of is dat niet handig?

- Heeft iemand een tip voor een handige inpaklijst? We zijn al een keer in NL met de auto een weekendje weggeweest en toen hadden we de hele auto volgeladen ;). Maar nu gaan we vliegen en dan heb je wat minder ruimte. Ik heb alleen geen idee wat een hotel standaard te bieden heeft.

- Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken of tips die je hebt?

Sorry voor de algemene vraag, maar ik schiet ff in de paniekmodus :(

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb geen ervaring maar met een kleintje van 8 maand in het vliegtuig dan durf je wel haha.
    ik ben een keer op vakantie geweest en degene die naast ons zaten hadden een meisje van 15 maand mee het vliegtuig in. dit was niet een succes ze heeft de hele vlucht gehuild. aangezien ze erg last van de oortjes kreeg vanwege de druk. en de ouders natuurlijk niet konden uitleggen hoe ze dit kon cleanen zeg maar.
    nou hoeft dat niet met iedereen te gebeuren. maar toen ik dat heb gezien zou ik nooit met een baby gaan vliegen.
    laat je weten hoe het gegaan is? ben erg nieuwsgierig of dit met alle baby's zo is! oh ja zij had de baby steeds op schoot. geen idee of dit moest of er geen plaats was voor een maxicosi.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Allereerst: waar ga je heen en hoe laat vlieg je?
    Op Schiphol heb je nl. de BabyCare Lounge in hal 2/3 en daar heb je een stuk of 7 bed/box-hokjes waar je met je baby rustig kan zitten. Ook is er een magnetron en een badje. De meeste Europese bestemmingen vertrekken echter vanuit hal 1 en dan kan je hier wel naar toe, maar moet je een keer extra door de douane.....

Verder kan een kindje van 8 maanden wel in een paraplubuggy, als de leuning maar plat kan! Je neemt de buggy dan mee naar de gate en deze wordt dan door het personeel in het ruim gelegd. Bij sommihe bestemmingen krijg je ;m weer aan de gate terug......ons is het echter nog nooit gelukt! Wij hebben ;m altijd pas op de bagageband gekregen en hebben toch nu al keer of 8 met onze dochter gevlogen. Kijk dus of je het redt om hem op de arm mee te nemen of neem een draagzak mee.
    Je eigen kinderwagen mag meestal niet mee naar de gate, maar meot bij het inchecken ingeleverd worden! Bovendien wordt er aardig mee gegooid en gesmeten, helaas....

Voor je kind mag je vanalles meenemen in het vliegtuig, OOK vloeistoffen! Kijk het even na op Schiphol.nl en/of je vliegmaatschappij bij de handbagage.

Ik neem aan dat je een babybedje geboekt hebt? Dan zijn er ook lakentjes e.d. bij, maar ik neem altijd een eigen lakentje mee....dat ruikt als thuis! Vergeet ook niet een favoriet knuffeltje o.i.d. in de HANDbagage te doen!

Ik neem aan dat je zoontje nog melk drintk, dus poeder meenemen! Potjes zijn overal te koop, net als luiers....neem alleen mee voor de eerste dagen!

Er zijn nog wel wat dingen, maar ligt ook ene beetje aan de bestemming.....
    Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel!

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hoe lang is de vlucht?

Koop wat nieuwe kleine speeltjes voor de kleine en vraag een bassinette voor de langere vluchten. Zorg dat hij flesje krijgt bij stijgen/landen en geef een paracetamol zetpil vlak voor vertrek.

Hoe luxe is het hotel? Ga er in principe maar vanuit dat je alles moet meenemen behalve handdoeken. Ik zou even navragen/nakijken of het hotel een wasserette heeft of er eentje in de buurt is. Hoef je een stuk minder kleding mee te nemen! Magnetron kan je meestal wel gebruiken in de keuken van het hoel maar vraag dit na.

Ik zou de gewone kinderwagen meenemen die jullie hier ook gebruiken. Veel comfortabeler voor kind en ouders.

6. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    #6 bloempje29, 28 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
    hier op vakantie geweest met sasha toen ze 8 weken was en op vakantie naar egypte toen ze 8 maanden was, beide keren ging prima hoor!

we hadden de laatste keer een paraplu buggy gekocht met ligstand (koelstra buggy) dat was erg handig, ik zou eigenlijk mn kinderwagen meenemen maar toen ik de buggy aan het testen was vond ik dat eigenlijk net zo makkelijk en niet zo warm.

Ik had potjes meegenomen om te eten en daar gewoon flessenwater gebruikt. wel heb ik me het grootste gedeelte aan haar slaapritme gehouden. dat levert de minste stress op voor beiden.. en ik heb dr een speentje gegeven zodat ze niet alles in dr mond stoppen wat ze vastpakken om de kans op ziektes zo klein mogelijk te maken. (normaal heeft ze die niet nl)

wat ook echt ideaal was en zeker een aanrader was dat we een opblaasbare box bij ons hadden, zo kon sasha heerlijk spelen in de schaduw bij het zwembad zonder dat er iets kon gebeuren en een tip is om te kijken hoe ver je babyfoon kan, elke moderne dect babyfoon kan max tot 200 m in open veld... dat is dus niet in een hotel.. je kan het beste een dbx 82 bv meenemen (40 euro) die is analoog en zo kan je rustig beneden even eten of wat drinken als je beeb lekker aan t slapen is op de kamer. en hoor je zeker nog alles!

het vliegen met kleintjes gaat echt prima, geef ze een (extra) flesje als je opstijgt zodat ze goed slikken en verder extra luiers want vaak krijgen ze wat meer poepbroeken in het vliegtuig.
    waarom is me een raadsel, maar het was bij sasha idd ook zo...

verder is het zo moeilijk als je het jezelf maakt, je kunt echt veeeel beter met een kind van 8 maanden in het vliegtuig stappen dan met een kind van bijna 2 bijvoorbeeld.

gewoon doen, geen drukte om maken, en geloof me in elk land waar je naar toe gaat hebben ze baby's... en gaat het dus zowiezo gewoon helemaal goed ook als je wat vergeet per ongeluk! no worries, gewoon lekker genieten!!!
    fijne vakantie!

Deel Deze Pagina