Bagageregels Ryanair

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mari83, 7 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Wij gaan vliegen met Ryanair en hebben voor de kinderen een rugtas (handbagage) die qua formaat iets te groot is maar die we wel kunnen indrukken/duwen zodat het wel zou voldoen aan het formaat. Is dat toegestaan of moet zo'n tas uitgevouwen echt aan de toegestane afmetingen voldoen?

2. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Ze kunnen echt moeilijk doen dus zou persoonlijk geen risico nemen .
    Meestal staat er zo een steward bij zo een rekje en daar moet je die tas in zetten /passen .
    Vaak doen ze moeilijk maar je moet het maar echt treffen zeg maar .
    Vaak gevlogen met Ryanair heb vaak gezien dat mensen echt tegengehouden werden omdat de rugtas te groot was.

3. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Bedankt voor je reactie! Ik zag inderdaad al dat ze zo'n rekje gebruiken om te passen en dan kunnen we hem er denk ik wel goed ingepropt krijgen, maar afmetingen is hij dus wel iets te groot.
    Neig ernaar een andere tas te kopen die wel voldoet aan de eisen zodat we hier niet over hoeven te stressen.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  4. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Dergelijke low-budget airlines hebben vaak strenge regels inderdaad. 'Vaak' kom je er wel mee weg. Probleem is alleen dat ze soms een steekproef moeten doen en dan gewoon iedereen, en dan ook iedereen, controleren. En dan ben je al snel de pineut. Het personeel is dan vaak gestrest en chagrijnig, ze moeten die controles vlug vlug doen. Dan staan ze al snel klaar met hun pinautomaat om je extra te laten betalen als het niet past.

Maar in principe krijg je wel de mogelijkheid om je tas in dat rekje te proppen. Ik heb er ook weleens half op staan springen, en als die dan past, dan past het gewoon en mag die mee. Maar zodra je dan ook nog een klein handtasje of fanny pack hebt, moet je die er vaak ook nog in proppen, dus let daar wel op.

Dus: met proppen in het rekje zou het goed moeten gaan. Ze gaan het echt niet exact opmeten, als die in het rekje zit, is het goed. Maar als het niet past, dan moet je echt gewoon betalen. Bij mij zou de hamvraag zijn: weegt het op tegen de stress van de controle?

5. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    569
    486
    63
    Wij vlogen vorige week met Ryanair en hadden ook twee rugtassen mee die iets te groot waren. Niemand heeft er naar gevraagd. Maar zelf wel even de tas in een bakje gepropt om te kijken of het bij een eventuele controle zou passen. En dat deed het. Tas dus niet te vol stoppen.

6. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Hier meerdere keren gehad dat de bagage iets te groot was. Zolang het in kan deuken geen probleem. M'n man heeft altijd van die spanbanden mee voor de zekerheid:roflmao: ik zou de gok dus nemen, niet je tas te vol pakken in elk geval.

Deel Deze Pagina