Autovakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MamaNoor, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen in de bouwvak met z'n 3-tjes lekker een weekje weg gaan. Maar heb nog nooit een lange autorit met mijn zoontje (die is dan ongeveer 19 maanden) gemaakt (hoogstens 1,5 uur achter elkaar). Maar verwend als ik ben, wil ik naar Frankrijk, Italië of Spanje. Kroatië, Hongarije en Tsjechië zijn ook nog opties. Wie heeft er ervaring met lange autoritten? En hebben jullie ergens overnacht of gewoon heel vaak gestopt? En wanneer zijn jullie vertrokken, overdag/'s avonds of 's nachts?

Dan nog iets: we willen best in een stacaravan, maar vaak heb je daar geen airco. Dit vind ik toch wel belangrijk, aangezien mijn zoontje het snel warm heeft.
    Iemand tips voor een leuke accommodatie? Het budget ligt rond de 800-1000 euro (niet meer dan 1000 euro).

Groetjes Noor

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij zijn afgelopen jaar naar Italië geweest. 's Avonds om 23.00 vertrokken we en we zijn aan één stuk doorgereden (wel met pauzes natuurlijk, maar zonder overnachting). Wij vonden 't goed te doen. Onze dochter van toen 1 jaar vond 't ook helemaal niet vervelend, althans, dat liet ze niet merken. We hadden wel een DVD speler achtering (Bumba, Zandkasteel) maar die ging alleen overdag aan. 's Nachts heeft ze een hele tijd geslapen. Ik had voor 's ochtends kant en klare pap bij me en had verder veel eten en drinken in een koeltasje.

Wij gingen wel 2 weken. Voor één week zou ik niet zover gaan denk ik, maar goed dit was ook onderin Toscane. Noord Italië is alweer een stuk dichterbij.

Een accommodatie hadden wij trouwens via Belvilla. Komt omdat ik niet wil kamperen en niet van massale campings hou. Wij hadden een superleuk huisje op een agriturismo, een soort vakantieboerderij. Waren totaal 10 huisjes mét zwembad. Heerlijk daar en rond de E 700 per week.

Succes!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toen zoontje 4 maanden was naar Z-Frankrijk gegaan. Was een lange rit, we stopten om de 1,5 uur en dan ging ik voeden. Wel overnacht natuurlijk, vond dat hij anders te lang achtereen in de MC moest zitten. Wel voor twee weken. Voor 1 week was ik dichterbij huis gebleven.
    Denk er met rijden in hoogzomer wel aan dat het bloedheet kan worden in zo'n autostoel (ruggetje nat), ook met de airco aan! Dus: vaak stoppen, beentjes strekken en veel drinken. Ook van die zonneschermpjes op de ramen hangen.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    en er bestaan stacaravans met airco

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij gaan dit jaar naar Hongarije met de auto. Justin gaat dan voor het eerst zolang mee.. het is 14 uur rijden waar wij heen gaan. Wij rijden s avonds na het avond eten aan en we zien het wel. Ik ben me nu aan t oriënteren naar een goede autostoel die ook in ligstand kan. En misschien zo'n dvd ding achterin..

Deel Deze Pagina