Welke elektrische transportfiets

Discussion in 'De lounge' started by Melissa122, May 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Wij willen onze 2e auto weg doen, en daarvoor in de plaats een elektrische transportfiets kopen. Maar welke?

Ik heb nog 2 kinderen die op de fiets mee moeten.

Wie heeft er een elektrische transportfiets, en bevalt deze?

2. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Niemand?

Dan misschien ervaringen met een transportfiets die niet elektrisch is, maar waar wel 2 kinderen op kunnen?

3. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Gazelle grace, die kan ook electrisch

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ik heb een babboe city elektrisch. Geweldige fiets en de kinderen vinden het ook heerlijk om erin te zitten

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Waarom elektrisch?

Gewoon een goede fiets met versnellingen voldoet toch ook?

Of heb je iets waardoor je niet zelf kunt trappen?

6. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Omdat een transportfiets sowieso al erg zwaar is.

Dan nog 2 kinderen erop, en voor en achter boodschappen maakt de fiets helemaal topzwaar.

Ik heb nu een gazelle bloom, wat ook al een zware fiets is. Ik kom soms amper vooruit als deze volgeladen is, zeker als het hard waait.

Dan is elektrisch gewoon een stuk fijner.

7. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    bedoel je met transportfiets een fiets met zo'n mandje/kratje erop of een bak fiets. want persoonlijk zou ik niet gaan fietsen met boodschappen in de mand/krat een kind aan het stuur en een kind achterop, aangezien je dan nauwelijks meer normaal kunt sturen. door het gewicht wat aan je voorwiel en dus je draaipunt hangt.

Een bakfiets heb je in veel varianten en bijna allemaal zijn ze ook electrisch verkrijgbaar, het ligt aan je budget welke dan voor jou goed zou zijn. bakfiets.nl of babboe zijn heel populair.

8. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    De babboe vind ik heel mooi, kan hem helaas niet kwijt.
    En waarom moet je iets mankeren om een elektrische fiets te rijden?? Klinkt nogal onaardig.
    Ik heb een gewone elektrische fiets, ik mankeer wel wat waardoor ik niet op een normale kan, maar zou het bij goede gezondheid ook best lekker vinden hoor, een elektrische fiets. Zeker met 2 kids en boodschappen!

9. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Geen idee of het veilig en te doen is, een kind voorop en boodschappen voorop.

Een bakfiets past bij ons helaas niet.

Ik had deze in gedachten. Batavus Diva Yepp Cargo. De mand is in te klappen.

Attached Files:

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik heb sinds dit weekend een elektrische miss grace. Ik mankeer niks maar mijn fiets is mijn hoofdvervoer. Ik doe en haal er alles mee dus dan is die extra snelheid echt wel heel fijn. Ik fiets gemiddeld met een snelheid van 25 km per uur en ben zo waar ik zijn wil, ga nu ook veel verder weg. Het is voor mij een soort alternatieve brommer maar dan wel 1 waarbij ik zelf ook nog wat moeite moet doen 😁

11. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Bij ons staat hij ook buiten: muuranker aan de schuur gemaakt en een hoes erover heen.

12. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    waarom geen gewone kwalitatief goed electrische fiets. ik heb zelf een sparta met de zwaarste accu. Dit ivm omgeving (limburg heuvels) en wat extra kilo's + kind. Werkt prima. Boodschappen kun je dan in de fietstassen doen

13. Saadia

Saadia Actief lid

Apr 3, 2009
    150
    11
    18
    Hier nu enkele weken in het bezit van een elektrische Miss Grace! Echt, had ik veel eerder moeten doen. Wat een genot :)

Het enige dat er mis is met mij, is dat ik liever lui ben dan moe. Heb 2 kinderen die mee gaan op de fiets. Dochter zit nog voor, zoon achter. Ik heb nog geen mand voor op, maar mijn dubbele fietstas past gewoon achterop (je moet bij de elektrische Miss Grace wel een framebevestiging voor de achterstoel hebben).

Succes met je keuze!

Share This Page