Sinds een paar dagen smaakt alles me bitter, heel vreemd! Hebben meer meiden hier last van en hoort het bij het zwanger zijn? Zo jammer, heb nog zoveel lekkere dingen van de Sinterklaas in huis, maar alles smaakt ineens zo vies: bitter en zuur, heel goor.. Gorgelen helpt niet, kauwgom wel even, maar als je erna weer iets eet, is het niet lekker omdat je net kauwgom hebt gegeten ja, lastig lastig.. Komt dit jullie bekend voor en hebben jullie tips? Heb ook veel last van maagzuur, zou dit ermee samen kunnen hangen? Groetjes!
Ik lust de hele zwangerschap al geen zure dingen (geen augurken dus voor mij ), terwijl ik daar normaal dol op ben. Zelfs yoghurt zonder suiker is me te zuur. Vlees heeft me ook een tijd tegengestaan. Verandert ook weer, in de loop van de zwangerschap lustte ik steeds bepaalde dingen wel, en dan weer niet. ook ben ik plots veranderd in een zoetekauw. Zolang het niet om kilo's ongezond spul gaat, zou ik zeggen: laat je maar leiden door je lijf. Dat weet nu echt het beste wat je nodig hebt, en houdt je daar aan met die vreemde smaakveranderingen. Over maagzuur loopt een topic in "Gezondheid". Rennies, Antagel en magnesiumhydroxidetabletten worden allemaal gebruikt met redelijk resultaat, maar ook daarvan wordt de vieze smaak genoemd (al vind ik persoonlijk dat zuur vervelender...). Zelf vind ik sabbelen op een pepermuntje beter helpen tegen een vieze smaak in mijn mond dan kauwgum. succes!
Ja in het begin van de Zwangerschap moest ik zelfs met kauwgum in mijn mond slapen anders werd ik misselijk van mijn eigen speeksel! Ben nu al bijna 18 weekjes verder en het is iets minder maar als ik eventjes stop met eten is de smaak er weer! Ik heb nog niks gevonden behalve dat je de hele dag door moet eten en niks merkt van die vieze smaak haha!
Vanaf het begin (tot ongeveer 17 wk) leefde ik in een wereld die 1. ongelooflijk stonk en 2. waar ik niks lustte. Heel vervelend. Zelfs water was vies. Ik kan alleen maar zeggen dat het over is gegaan en dat ik me beperkt heb tot het eten van dingen die ik niet walgelijk vond. Wat op het hoogtepunt (10 wk) alleen crackers waren en karnemelk. Heel apart.