Ik heb een tijdje terug iets in Amerika besteld en houd ik sindsien in de gaten via de tracking van USPS. Eindelijk is die een paar dagen geleden aangekomen in Nederland maar ligt nog bij de "clearance". Wat is jullie ervaring hoe lang dit ongeveer duurt? Kan niet meer wachten tot ik mn bestelde spullen binnen heb.
Lastig te zeggen.. normaal hoeft de clearance geen dagen te duren. Als het er na een week nog ligt zou ik even contact met ze opnemen, misschien is er iets mis met documentatie ofzo. Groetjes
O... Nu heb ik wel een slecht gevoel dat het wel een tijdje gaat duren. Zit natuurlijk wel weer een weekend tussen dus woensdag ga ik wel even bellen.
Bedankt voor jullie reacties. Mochten er nog meer mensen zijn met hun ervaring met USPS, graag hoor ik ze
Wat is de waarde van je pakket? Grote kans dat je (inklarings+douane)kosten moet betalen als hij er al zo'n tijd ligt... Heeft niks met usps te maken, maar met de nederlandse wet-en regelgeving, en de douane is niet zo heel snel de laatste tijd! Ik ontvang regelmatig pakketten via usps, en soms gaan ze met een dag door, soms liggen ze er 2 weken! Zou voor de zekerheid even bellen naar postnl.
Soms ligt het er idd maar een paar uur en ik heb ook wel eens gehad dat het er 6 weken lag. Dat verschilt per pakket en hoe druk het is. Ze kijken of er invoerrechten betaald moeten worden en soms moeten er nog dingen uitgezocht worden wat het artikel betreft. Houd er ook rekening mee (ik weet niet wat je hebt besteld) dat het artikel vernietigd kan worden als het niet aan de voorwaarden voldoet. Als er bijvoorbeeld een merk op het artikel staat terwijl het officieel niet het merk is mag je het namelijk niet in voeren.
35 euro. Het zijn kaasdoeken dus niets groots of bijzonders. Postnl heeft er toch pas iets mee te maken wanneet usps aan postnl geleverd heeft? Moet ik dan niet usps bellen? Misschien domme vraag maar ben echt een leek hierin.
Maar wat zegt track&trace dan? Custom Clearance Netherlands / Amsterdam oid? Dan betekent het dat het bij de douane in nederland ligt, en al niet meer in amerika is. Op het moment dat je pakket wordt vrijgegeven staat er: Custom clearance processing complete. Daarna kan je je pakket verwachten (1 of 2 dagen later) Ik zou zeggen, bel postnl even, laat de amerikaanse code omzetten naar een nederlandse track&trace-code, dan kan je je pakket volgen in de mijnpakket app van postnl.
Trouwens, 35 euro excl. verzendkosten? Hoe hoog waren je verzendkosten? Dit zeggen de regels: Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten. Dus grote kans dat je 12,50 euro inklaringskosten moet betalen, + nog een bedrag aan 'btw' / douanerechten.
Customs Clearance NETHERLANDS Dit staat er. Er kwam nog 17 usd bij aan verzendkosten. Ik ga wel even postnl bellen. Kijken of ze wat voor me kunnen betekenen. Extra kosten is niet erg maar wordt er zo moe van dat je dan zelf om een factuur moet vragen. Bedankt voor je reactie Mango26
Nou gelijk gebeld. Ze rekenen wel een hoop geld per minuut, en dan nog eerst een minuut een bandje... Dan de meest vrolijke man aan de telefoon.. Uhum. Ik heb toch zo'n gruwelijke hekel aan postnl. Bij grote bestellingen doe ik het altijd via dhl maar dat was nu niet mogelijk . Maarrrr ik heb een nederlands track en trace nummer en de kosten moet ik aan de leverancier betalen. Gelukkig is het nu helder