De griep tijdens zwschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iris6weken, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hallo allemaal,

Hier de griep te pakken sinds gister.. Nu weet ik ( van m'n vorige zwschap ) dat je paracetamol mag in nemen, 4 op een dag niet langer dan een week..
    Maar nu vroeg ik me af kan de griep kwaad in een vroege stadium van de zwschap? Maandag heb ik m'n eerste echo dus hoop danopgeknapt te zijn! (nu hopen dat vriendlief niet de griep krijgt voor die tijd)

Alvast bedankt voor reactie!

2. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Hoi Iris,

Ik heb vorige week de griep gehad en mijn huisarts gebeld. Die zegt dat paracetamol geen kwaad kan. Ik hoop dat je gauw weer beter bent.

Liefs.

P.s we lopen helemaal gelijk!

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Is juist goed voor de baby, antistoffen zoals eerder gezegd :)

Paracetamol zou ik zelf persoonlijk alleen nemen als ik koorts heb, niet tegen de symptomen. Maar dat is omdat ik denk liever geen medicijnen als het niet nodig is, dus dat is ieder voor zich.

Er is mij gezegd dat koorts niet zo goed zou zijn voor de baby, maar dan pas als het boven de 39 graden is.

Ik had een maand geleden griep (en vervoglens longontsteking :() dus zodra ik 38.5 had nam ik wel een paracetamol omdat ik toch bang was dat het verder omhoog zou gaan. Als je merkt dat je lang koorts hebt (een week) dan even aan de bel trekken want als je zwanger bent met koorts is je weerstand wel wat lager en loop je dus risico op zoiets als een longonsteking en dan is antibiotica wel noodzakelijk.

Beterschap!

4. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Dank jullie wel voor de reacties! Gelukkig maar dat het geen kwaad kan was wel bezorgt dat het schadelijk kon zijn zoon griep.
    Zelf neem ik liever ook geen paracetamol maar heb ook een zoontje van 18 maanden die gewoon aandacht nodig heeft , zonder ben ik een vaatdoek en kan ik em zelfs niet optillen!
    Dus gelukkig mag je op pijnstillend gebied dus wel iets!
    Nou nu hopen dat ik snel opknap , ziek zijn is niks!

Dank jullie wel!

5. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik heb hem vorige week gehad met als staartje een heftige keelontsteking.
    Mijn gyn zei 6 pcm max per dag en onder de 38 graden houden.
    Het hoesten op je banden is killing. Beterschap!

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier ook al een week geveld door de griep, ik gebruik wel paracetemol om de koorts te onderdrukken, ik mag er 6 per dag volgens de vk maar zit nu op 4.

Denk zolang je geen hoge koorts krijgt dat het voor de baby geen kwaad kan (volgens vk dan)

Beterschap!

7. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Veel zwangere vrouwen getroffen door de griep dus! Zo balen! Was al moe en misselijk en nu die griep! In mijn omgeving trouwens ook veel mensen ziek.. Hopen dat het morgen wat beter gaat..
    Zelfs 6 paracetamols? Met 4 red ik het nu gelukkig!

Deel Deze Pagina