Hoi allemaal, Eigenlijk heb ik er nooit zo op gelet, op e nummers. Maar de laatste tijd ben ik er bewuster mee bezig en kijk ik toch wel even op de etiketten met boodschappen doen. En na wat onderzoek op internet enzo, ben ik er best van geschrokken hoe slecht veel dingen zijn... Nu vraag ik mijzelf af, wie let er ook op de e nummers en heb je daar positief resultaat bij zoals meer energie, minder snel moe, wat kilo's afgevallen (door bijv. 621 te vermijden?), ben heel benieuwd !
Ja, ik let ook heel erg op e-nummers ben ook bezig met afvallen en deze mijden helpt zeker! Ik wil ze nooit meer in mijn lijf hebben in ieder geval.
Ik probeer ze al jaren te mijden en alleen in de biosupermarkt kan je lekker shoppen zonder alles te pakken/kijken/terug te leggen En zelfs daar moet je opletten! Ik denk er verigens zeker wat van te merken op gebied van energie
Ja, als je er een beetje op let, schrik je er echt van, waar het allemaal wel niet in zit! Fijn om de positieve reacties te lezen!
Zit me er nu NET ook in te verdiepen. Zag als ingredient in de cup a soup gistexract staan, is dat hetzelfde als E621? Verder kwam ik al googelend deze boeken tegen: 100% gifvrij van julia kang en wat zit er in uw eten van corinne gouget. Ik blijf dit topic volgen....
Ik heb een hele handige app op mijn iphone gedownload deze heet E-nummers kost 2 euro ofzo. Het is echt heel overzichtelijk, als in de supermarkt staat en je wilt even een E nummer opzoeken tik je die gewoon in, je kan in gewone begrijpbare taal lezen wat er exact in die e nummer zit en de nadelen gevolgen ervan bij het nuttigen van deze.
Ik kwam dit ook tegen op google: Top 10 te vermijden E-nummers en toevoegingen | IAS – Inform And Shape
Gistextract is inderdaad hetzelfde. Net als mononatriumglutamaat. Dat is e621 eigenlijk. Bij de chinees eten is ook geen optie meer. Dat zit vol met vet-sin. Grootste bende die er te vinden is. Helaas in een biologische winkel of in de producten zit het ook. Biologisch wil niet zeggen dat het geen slechte e-nummers bevat.
ik probeer er ook meer op te letten nu. Wat ik een naar idee vind is dat E-nummers soms niet op een verpakking staan als E-nummer. Er staat dan bijvoorbeeld alleen 'smaakversterkers' maar niet dat het om e621 gaat.
Lette er altijd al op niet teveel aspartaam in bv ranja. De ranja die we nu hebben zit glucose fructose siroop in. Ook niet best dus. Welke ranja kun je je kind het best voorzetten?
Ja is heel dubbel. Het zou dan biologisch gewonnen zijn, maar ja dan nog is het niet goed. Er zijn genoeg dingen die je veilig kunt eten ook uit de gewone supermarkt. Je moet alleen heel goed kijken.
De biologische diksap. Van de ah bijvoorbeeld. Bevat alleen maar ingedikte appels en wat rietsuiker. En serieus nog lekker ook!
Verder mis je die E621 wel hoor Biochips, geen E621 maar je blijft de hele zak zoeken naar de smaak.... Tegen de tijd dat de zak op is denk je 'ik ben er nog steeds niet achter of het nou cheese-onion was of paprika' Balen hè,, waarom moet het nou zo moeilijk worden gemaakt om 'normaal' eten te vinden zonder sluipmoordenaars.