Vanaf wanneer zijn jullie gaan zwemmen met jullie kleine? Onze dochter is nu 2 maanden en heeft net de eerste inentingen gehad. Ze zeggen dat je daarna mag gaan zwemmen? Maar waar moet je dan zoal aan denken? Extra verwarmd zwembad? Hoelang mag je dan zwemmen zonder dat ze teveel afkoelen? En kan ze al in zo'n gele baby zwemband? Baby swimmer of hoe het ook heet... En verder nog tips? Bedankt alvast!
Wij zijn begonnen met 10 weken. Bij ons heb je t baby zwemmen en dan is t zwembad een paar graden warmer. Wij zwemmen dus gewoon zonder band gewoon je baby met je handen ondersteunen. Zou niet langer dan 20 minuten ofzo gaan. Das al best pittig voor de eerste x voor zo n kleintje. Verder zwemluier en evt zwembroekje omslagdoek mee. Veel plezier
Wij zijn met 12 weken gaan zwemmen. Idd in een warm bad, ongeveer 30 graden en echt max een half uurtje voor de eerste keer. Zo'n gele band kunnen ze meestal nog niet in, maar je hebt ook de oranje swimtrainer waarin ze op hun buikje liggen. Dat kan al wel, maar persoonlijk zou ik haar de eerste keer lekker in je armen houden, het is vaak al spannend genoeg allemaal. Hier een lijstje wat je mee moet nemen/wat handig is : Zwemluier Zwembroekje/badpakje Hydrofielluier om af te drogen Handdoek om gelijk om haar heen te slaan als ze uit het water komt en om haar op te leggen bij het afdrogen Billendoekjes Gewone luier
Waar wij zwemmen is het vanaf 12 weken, eerder zou ik het ook niet doen denk ik, die kleintjes koelen echt supersnel af, ook al is het buiten boven de 25 graden. Met mijn dochter zwem ik vanaf 6 maanden ongeveer, met een eventuele tweede zou ik het wel iets eerder doen maar ook pas met een maand of 3/4.
Hier vanaf 4 maanden. Wij gaan ook naar babyzwemmen, daar heb je niet zo'n band nodig, maar doe je samen allerlei oefeningen en zing je liedjes, echt superleuk!!
Hier met 9 wkn gaan zwemmen bij cp. 20 minuutjes op de hand en in pierenbadje net als in het badje thuis... Heb u een rode swimtrainer(vanaf6 kg) en daar ga ik hier thuis in badje buiten mee oefenen....
Wij gingen de eerste keer te babyzwemmen met 8 weken met ons zoontje. Hij vond dit zichtbaar fijner dan alleen in een badje of onder de douche. De eerste keer was overigens maar een kwartiertje, maar toch vonden wij het heel prettig..!!
Wij zijn de eerste keer met 12 weken gegaan en nu gaan we elke week naar het binnenzwembad. Bij een volgende zou ik het zo weer doen of zelfs vroeger misschien. Het is echt leuk.
wij zijn naar het zwembad geweest toen hij 3 maanden was, maar hij vond er helemaal niets aan! alleen maar krijsen. toen hij 6 maanden was begon hij het leuk te vinden
Begonnen met 3 maanden, vond ze niet echt leuk. Veel te koud ook. Dat merk je zodra lipje gaat trillen. Met drie maanden moest ik er na een kwartier echt uit. Met vier maanden nog een keer gegaan en dat was meteen een schot in de roos. Kon het ook de hele les meteen volhouden (30min). Sindsdien elke week. Het water is meestal iets verwarmd bij babyzwemmen. Ik zou het bij een tweede kindje ook pas vanaf 4 maanden gaan doen. Dan zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofdje zelf op te houden. Met drie maanden kon mijn meisje dat nog niet. Best lastig om mee te doen met al die liedjes en spelletjes als je het hoofdje nog goed moet ondersteunen. Je hijst in ieder geval jezelf eerst in bikini, bij het zwembad heb je dan allemaal aankleedkussens en kleed je je kleine om. Na het zwemmen is het andersom: eerst de baby douchen en aankleden, daarna jij. En je zult zien dat de kleine snel vertrokken is in zn maxicosi als jij je aan gaat kleden. Meenemen: -wikkeldoek -2 hydrofiels om af te drogen -zwemluier / gwn luier/ doekjes -shampoo/wasgel voor bij het douchen -lekkere vette creme of olie om het huidje daarna goed in te smeren Veel plezier alvast, het is zó leuk om te doen! Lekker kletsen met andere mama's en je kleintje geniet zo van het water, de andere beebjes en de leuke liedjes en spelletjes.
Hier voor de eerste keer met 4 maanden meegedaan met een lesje babyzwemen en dat was geen succes. Robin koelde echt heel snel af. Na iets meer dan 5 minuten zaten we op te warmen in het bubbelbad. We gaan het binnenkort weer proberen als we op vakantie gaan. Douchen/in bad is nooit een probleem geweest. Het is dus gewoon een kwestie van proberen en goed je kleintje in de gaten houden.
Ben geloof ik een uitzondering, maar ik ben dus de eerste keer gaan babyzwemmen met 6 weken. Extra verwarmd water, 20 of 30 minuten was dat toen. Ze vond het heerlijk. Zou inderdaad wel kijken naar een zwembad met een doelgroepenbad, dus extra warm water.
Met 7 weken zijn we een weekend naar centerparcs geweest een toen hebben we lekker met hem in het zwembad gezeten (bubbelbad).. vond hij heerlijk! Met 4 maanden zijn we gestart met babyzwemmen.
G je met babyzwemmen ook met de baby onder water? Ik zag daar eens filmpjes van. Mijn kleintje haat het om water in zn ogen te krijgen