Ok, klaagstand aan Thijmen gaat in januari naar de basisschool en op de een of andere manier dacht ik (werd ook zo door de school gepresenteerd) dat ik BSO alleen via een bepaalde organisatie kon regelen. Dat vond ik erg jammer want Thijmen zit nu bij een andere organisatie waar ik supertevreden over ben. Nu blijkt dus dat dat helemaal niet zo is en ik BSO ook via de organisatie had kunnen regelen waar Thijmen nu zit! Ik dus bellen en ze gaan kijken of er nog plek is, maar het is dus al superdruk daar... grote kans dat ik geen plek meer kan krijgen voor Thijmen en ik dus toch met die andere in zee moet. Het stomme is ook: ik werd getriggerd om verder naar bso te kijken omdat ik een plaatsingsovereenkomst kreeg van de organisatie die ik dus eigenlijk niet wil. Maar daar moet ik wel binnen 10 werkdagen op reageren, hoop dat ik binnen die tijd ook weet of de andere organisatie plek heeft.... Ben nu dus een beetje pissed off! Heeft iemand nog wat relativerend advies?? klaagstand uit hehe... dat lucht op!
ik zou vooral heel praktisch kijken. Is deze BSO vlakbij je school of huis? Gaan er veel kindjes van die school naar toe? Het is voor je zoon erg prettig als er vertrouwde gezichten van school mee naar de BSO gaan Zo ja dan zou ik gewoon met deze BSO in zee gaan. Belangrijkste is toch hoe de vestiging wordt geleidt en hoe de leidster zijn Dat is niet afhankelijk van de organisitatie. Enne hier heb je plek en bij de ander moet je nog maar afwachten.Dat geeft ( bij mij iig ) ook stress.
De ene bso (waar ik al plek heb) heeft een plek in de school zelf en een stukje verderop. De ander is iets verder, maar wel in het gebouw waar hij nu ook zit met de kdv. Ik weet dat hij bij die bso (die waar ik dus graag wil, maar nu nog geen plek heb) nu ook op bezoek gaat en dat daar kindjes komen die hij nu ook kent (maar niet naar dezelfde school gaan als hij). Is ook wel zo, dat ik toch vooral praktisch moet denken En het plekken gedoe geeft mij ook behoorlijk stress hoor!
als de bso in de school is zou ik echt voor die gaan! Op school zit je acht jaar en met die andere kindjes ( die misschien ook niet in de buurt wonen heeft hij toch minder contact. De overgang en de bso is best groot en daar heb je zelf ook een beetje last van. De bso die je kent ken je gewoon al en die andere ( in mijn ogen veel logischer) nog niet. Niet stressen!!
Waarom wil je zo graag vasthouden aan het oude bekende? Dat hij er kinderen kent, vind ik zelf irrelevant. Op de basisschool leert hij genoeg andere kinderen kennen. Is er iets mis met die andere BSO? Ik zou het als groot voordeel ervaren als het op de school zelf is. Bij ons hebben alle scholen de BSO voor de kleinsten op school geregeld, omdat dat voor die kleintjes veel rustiger is. De grote gaan naar een andere locatie waar ze meer aan sport doen etc. Ik snap niet helemaal waarom je zo gefrustreerd bent.
Ik ben zó blij dat zoonlief op de BSO in het schoolgebouw terecht kan! Geen extra verplaatsingen, vertrouwde omgeving (ja, niet meteen natuurlijk, maar na de wenperiode zal dat gebouw wel vertrouwd zijn voor hem) en bijna alleen kinderen die ook op die school zitten (op andere BSO's zitten kinderen van 3 of 4 verschillende scholen). Volgens mij geeft dat de meeste rust. Ik zou dus voor die BSO gaan die je nu een aanbieding heeft gedaan, niet voor die van je kdv.
Die andere heeft nog een paar andere voordelen, ze zijn iets goedkoper en ze zijn een half uur langer open. Maar misschien hebben jullie wel gelijk en maak ik me druk om niets Ik heb bij de ene waar ik een aanbieding van heb nooit zo'n super goed gevoel gehad, wilde daar ook liever niet op het kdv. Misschien dat dat meespeelt. Denk dat ik het ook vervelend voor Thijmen vindt dat de meeste vriendjes die hij nu heeft op het kdv niet naar zijn school gaan, zou leuk zijn als hij die dan toch weer kan zien op de bso. Hij is namelijk vrij verlegen met nieuwe kindjes, maar goed dat zal na een paar dagen/weken ook wel weer overgaan.
Hier in de gemeente ( ik weet niet of dat in elke gemeente inmiddels is ingevoerd) zijn scholen verplicht de voor, tussen en naschoolse opvang te verzorgen. Hier kopen ze de medewerkers van een opvangorganisatie in. Voordeel is dus dat ze op school blijven dus geen onnodige verplaatsing en samen met vriendjes van school. Je kunt hier wel BSO via een andere organisatie kiezen, deze keus staat voor iedereen vrij. Probleem is dan wel dat de BSO gekoppeld moet zijn aan een basisschool. Zit jouw zoontje bijv aan de andere kant van de stad op de BSO dan dat school staat wordt het al lastig. Hij moet dan nl opgehaald worden van school en dat wordt niet altijd gedaan. Wij maken geen gebruik van de BSO maar ze gaan wel naar de vak. Opvang in hun eigen school en heb hier positieve ervaringen mee.
Rosao, gaan die andere kinderen zéker weten naar het bso waar je eerste voorkeur ligt? Ik kan het me voorstellen hoor, dat het niet helemaal lekker voelt. Je kunt natuurlijk altijd nabellen om te horen of er tóch nog bijtijds een plekje komt. Lijkt me dat ze daar wel een indicatie van moeten kunnen geven op deze termijn. Enne... als je iets langer bedenktijd nodig hebt, bel dan even de organisatie waarvan je de aanbieding hebt gekregen. Ik heb ervaren bij de kdv-organisaties waar ik mee te maken had, dat dit eigenlijk nooit een probleem is, als ze maar weten dat je er nog over nadenkt. Succes! Hopelijk komt je zoon goed terecht op een leuke BSO.