uitdelen kdv bij geboorte broertje/zusje?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by AMS, Sep 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik heb er hier nog niet mee te maken gehad, maar zouden jullie je zoon of dochter bij de geboorte van een broertje of zusje op het kdv laten trakteren?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,315
    2,598
    113
    ja!

Staat grote broer of zus even ook helemaal in de belangstelling!

Ik had van te voren cakejes gebakken en in de vriezer gedaan.
    Op de dag dat ze ging trakteren ingesmeer met witte pasta en toen in de roze muizen gedoopt.

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja, ik zou dat wel doen. Er veranderd natuurlijk veel voor je kindje. En op die manier staat je kindje natuurlijk helemaal in het middelpunt op het kdv.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Dat lijkt mij ook, maar vroeg me af of het niet raar was.. Dan ga ik eens iets leuks bedenken (mogen hier nl geen zelfgemaakte etenswaren etc. op het kdv eten)..

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben rozijntjes gedaan. De hema verkoopt blauwe doosjes en wij kregen een jongen. Wel zo makkelijk. Ze kreeg een mooie muts op en mocht uitdelen. Helemaal super voor haar!

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Ja, hier gaan we dat ook zeker doen...

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Waarom neem je niet cakjes uit de winkel. Je hebt pakken met 12 simpele cakjes. Wat glazuur erop en de muisjes erop strooien:D

Mijn zoontje kreeg laatst een plak boerencake met daarop glazuur en muisjes. Ze hebben gesmuld begreep ik van de leidsters..

8. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    De cake kan idd wel, maar de glazuur en muisjes mag ik er dus niet op doen, denk ook niet dat de leisters zin/tijd hebben om met door mij gekochte ingredienten glazuur te maken en de muisjes erop te doen ;) anders kan ik ook voor beschuit met muisjes gaan (kan toch wel voor een groep van 2-3 jaar?)..

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Tuurlijk heeft onze zoon getrakteerd op het kdv toen hij grote broer werd! : )

Hier deden we een nijntje koekje met muisjes (op het jasje van nijntje).
    Wat een bijzondere regel op jullie kdv.... wat is daarvan de achterliggende reden als ik vragen mag?

Want als ik het goed begrijp mogen beschuit met muisjes dan ook niet..... dat moet toch ook klaargemaakt worden?

10. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ze mogen alleen dingen waarvan ze de orginele verpakking met alle productiecodes etc. hebben geven buiten het eten van de cateraar (is zo vastgesteld door de voedselwaren inspectie), ik geloof dat de regel er oa is voor het geval er bij een van de kinderen een allergische reactie op iets is. Ik geloof dat het hier voor alle kdv's geld...

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Zo best 'streng' dan in Spanje. Had ik niet verwacht.
    En als je iets (kaartje of zo) maakt met een speeltje eraan? Mag dat wel?

12. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Om mee naar huis te geven mag wel alles (ze mogen het alleen daar niet eten als het niet in de originele verpakking zit), maar het lijkt me juist zoals de anderen zeggen dat als ze daar wat eten hij meer in de belangstelling zal staan. De traktaties worden denk ik gewoon door de leister in de rugzakjes gedaan. Met een verjaardag bijv. is het normaal dat ze een taart (uit de supermarkt, van de bakker mag dus ook niet) eten in de ochtend en een traktatie mee naar huis gaat in de rugzakjes..

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kun je dan bij de supermarkt niet een leuke taart laten maken? Als ik hier een feesttaart bij de supermarkt bestel krijg ik hem ook mee in een doos met ingrediënten label en alles erop. Dezelfde doos als dat ik een kant en klare taart koop, zeg maar.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    die hebben alleen maar kant en klare ingevroren taarten helaas...

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Op ons kdv mag je ook geen zelf gemaakte dingen of dingen in niet originele verpakking. Streng naar vind het opzich wel goed. Ik laat mijn dochter als de baby is geboren een leuk roze cillofaan zakje; gevuld met een zakje koekjes en heb er een rolletje disneyplakband in gedaan (zeeman). Strik ze dicht met een zelfgemaakt kaartje eraan met een foto van lenthe en een tekst dat ze grote zus is geworden.

16. tulip

tulip Niet meer actief

misschien wat leuke ideeen:

i.p.v. beschuit met muisjes kun je voor die kleintjes beter een lange vinger met muisjes doen, of zo'n nijntjekoekje en dan het truitje besmeren met muisjes. En om mee te geven een leuke blauwe/roze badeend in een cellofaan met een strikje erom heen??

17. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Dat is idd een goed idee, thanks!

18. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Badeendjes is idd leuk. (die andere dingen ook hoor, maar die mogen dus ook niet)..

Share This Page