Bah, ben de "kraamvisite" beu!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Nu 6 weken geleden bevallen en ben het nu al zat.
    Veels te druk! Geen nee durven zeggen tegen mensen die van heel ver komen en langs willen komen omdat ze in de buurt zijn. En het is niet alleen de visite wat tijdrovend is, nee ook ervoor je huisje en bovenverdieping doorwerken want ze willen alles zien dus moet wel netjes zijn..en dan nog de 'gewone' visite (familie/schoonfamilie) én sociale verplichtingen buiten de deur..
    Ik wil weer mn eigen ding doen, mijn halve tijd gaat letterlijk op aan schoonmaken en visite.
    Maar aan de andere kant prijs ik mezelf inderdaad wel gelukkig dat er zo enorm veel belangstelling is voor onze kleine man.
    Volgende keer zeker een kraamfeest en al kun je niet dan kun je niet!

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Haha, ook hier herkenbaar! Daarom hebben wij bij de 2e gekozen voor een kraamborrel. Ik vond dat echt ideaal!
    Toen hij 8 weken oud was hielden we een feestje. Was erg leuk en gezellig en alles in een keer gehad. Zou het een volgende keer hetzelfde doen.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Was dat voor familie ook dan?
    Ik zat na te denken wanneer eentje te houden maar met 8 weken lijkt me zo laat?

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij hebben toen ook getwijfeld over een kraamborrel maar uiteindelijk niet gedaan.
    we grotere groepen tegelijk, dus mijn familie van mn moeders kant allemaal in 1 x en van mn vaders kant allemaal in 1 keer.
    zo heb je toch tijd om iedereen te spreken en niet iedere dag bezoek.
    en zo kon t ook in huis en hoefden we geen zaaltje te huren;)
    en van de vrienden ook veel allemaal tegelijk gedaan, wel zo gezellig en ben je toch een stuk sneller erdoor heen:D

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oe, na 4 maanden lijkt mij ook niks. Ik hoop dat alles bij ons binnen m'n verlof past. Alles daarna is dan 'gewone' visite. Ook gezellig, maar geen beschuit met muisjes meer :D

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Vooral elke keer je huis op orde maken ja, dat is echt het ergste nog!, het hoeft niet super opgeruimd te zijn, maar je wil toch niet dat je visite op een vieze wc en op een bank vol kruimels moet zitten.
    Als wij op zondag visite krijgen, ben ik zaterdags al in de stress om alles opgeruimd en schoon te krijgen en vervolgens moet ik dan zondagochtend nóg een keer stofzuigen omdat we onbewust rommel mee slepen vanuit de stal en vanaf het erf het huis in(boerderij). Ook nog 2 huisdieren in huis die de nodige rommel maken, dus ik blijf lekker bezig;) ik besteed die zondagochtend liever aan lekker relaxen en teuten met mijn kleine meid, eindelijk even een dag dat je niets moet, maarja, dan komt er dus weer visite:( En inderdaad, het is hartstikke lief die belangstelling, maar toch...lekker dubbel he?!

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier gister de laatste beschuiten gesmeerd(kleine meid was precies 4 maand). Ik eet het laatste restje muizen op, lekker púh:p:D

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan zeg je nee... hoe moeilijk is het?
    En kraamvisite duurt maximaal een uurtje.. en wat is een uurtje in je weekend? Dat is toch gewoon gezellig?

Ik zie het probleem echt niet.

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    :) Nee zeggen is soms best moeilijk (en in de 9-maanden-af tijd vond ik het nog véél moeilijker :x)

En een uurtje, daar denkt de meeste visite niet zo over hoor! Ja, je naaste familie en vrienden, die wippen even aan en zijn zo weer weg. Maar overige visite trekt er vaak (bijv.) de hele zondagmiddag voor uit om langs te komen. En dan kun je wel zeggen, 'stuur je ze weg na een uurtje', ehm ... dat nee zeggen was in eerste instantie al zo moeilijk :p hihi!

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vond het niet zo heel erg, maar we hebben wel een paar keer tegen elkaar gezegd dat een kraamborrel ook wel fijn was geweest. Vooral de eerste periode vond ik vreselijk druk. Later druppelde het nog wel wat na, maar dat nam niet ons hele weekend over ofzo.
    Na een paar maanden zijn wij ook wel gestopt met de beschuit met muisjes hoor, ben je gek zeg ;)

Misschien iets vaker nee zeggen of anders verdelen?

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga alleen op kraambezoek bij mensen bij wie ik normaal ook thuis kom, en dat is omgekeerd ook zo. De rest is een kaartje genoeg en die hebben we dan wederom ook weer veel gekregen.
    De kraamvisite stokte hier nogal abrupt toen Caitlyn in het ziekenhuis terecht kwam, dus toen dat na een hele onrustige tijd gewoon niet meer op gang kwam, heb ik op facebook nog even geroepen dat we kraamvisite echt wel gezellig vonden en zelf wel aan konden geven als ons dat teveel zou zijn, en toen zijn er nog wat mensen geweest.

Ze hebben mij hier nooit in de weg gezeten, omdat het dus alleen mensen waren die normaal gesproken ook over de vloer komen, en dus gewoon een iets andere invulling van ons normale sociale leven ;)
    En als het ons niet uitkwam, zeiden we dat gewoon. Heeft nog nooit iemand een probleem gevonden :)

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    *was heel blij met haar kraamfeest!*

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wanneer had jij die gehouden kellebell?

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Of selectiever zijn in geboortekaartjes sturen?
    Ik heb alleen kaartjes gestuurd naar de personen waarvan ik het ook leuk vond dat ze langskomen :) De vage kennissen die horen het wel via via.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd dat denk ik dan ook.
    Als je een kaartje stuurt is dat voor mij ook een uitnodiging...

16. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier van de eerste half jaar lang kraam visite gehad, gek werd ik ervan!! De laatste mensen die langs kwamen konden we meteen vertellen dat ik zwanger was van de tweede, haha. Had vervolgens geen zin in weer maandenlang kraamvisite en we organiseerde een kraamfeest wat ik achteraf zo ontzettend snel vind gaan, in 2 uurtjes tijd ongeveer 80 mensen over de vloer, het leek wel een orkaan aan gesprekjes en cadeautje, mensen kwamen binnen, gingen weg.. pfff.. heel vermoeiend maar wel in 1 keer alles gehad.

17. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zeer herkenbaar! Ik wilde absoluut geen kraamfeest want dat vond ik zo onpersoonlijk... Maar daar heb ik nu spijt van. Ik had veel complicaties na de bevalling dus wij hielden de eerste weken de visite af. Maar nu ik weer ga werken, hebben we nog steeds veel kraamvisite afspraken staan. Wat een logisch gevolg is natuurlijk maar veel te druk en niet handig... Dus mocht ons ooit nog een tweede gegund zijn, dan zonder twijfel een kraamfeest!

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier ook een kraamfeest gedaan. Na zes weken, en de naaste fam kwam toch wel eerder. Was wel leuk voor mensen die wat verder weg wonen.

19. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Daarom heb ik dus bewust niet in het geboortekaartje zo'n spreukje gezet van: wil je beschuit met muisjes komen eten, laat het ons dan even weten. Heb alleen een adres en telefoonnummer erbij gezet. Dan voelen mensen zich ook niet zo verplicht om op bezoek te komen en kunnen ze ook gewoon alleen een kaartje sturen.
    Verder heb ik ook niet iedereen die ik ken een kaart gestuurd, alleen de mensen waarvan ik graag bezoek zou hebben.
    Bij mij kwamen ook veel mensen pas later, omdat we nogal wat problemen hebben gehad (koemelkallergie, ziekenhuisopnames enz.). Iedereen heeft dan zoiets van: "we wachten totdat alles weer rustig is bij jullie en dán komen we". Maar beschuitjes zitten er toch niet meer in hahaha:):)

Deel Deze Pagina