Hallo Allemaal, Ik heb een vraagje en kan wel wat advies gebruiken. Ik ben een meisje van 22 jaar die al denk ik 8 jaar aan de pil is. Ik slik nu de Yasmin pil een jaar en dat is altijd goed gegaan. Deze maand is mijn menstuatie weggebleven. in zoverre ik moest vorig weekend ongesteld worden ( het weekend van week 18 ).... dit is niet gekomen.. Nu kreeg ik maandag 9 Mei een bruinige afscheiding waarvan ik dus dacht ik me menstruatie komt. Deze afscheiding heeft een dag geduurd en is niet veel geweest... Misschien niet eens genoeg voor 1 volle Tampon... ( sorry voor de vieze details ). Ik had vorige week wel heel erg last van de ongi krampen maar de menstruatie is niet gekomen... Zelfs nu heb ik af en toe nog de krampen..!! ook heb ik aan de linkerkant van me buik lichte steekjes wat soms door kan trekken naar me lies. Zaterdag ochtend was ik zo 7 dagen overtijd, en toen heb ik samen met mijn vriend een test gedaan...Deze test was negatief. Ik maak me toch behoorlijk zorgen, gezien de krampen en de menstuatie die uutblijft. Kan het zijn dat mocht ik zwanger zijn dat ik te vroeg heb getest en deze dus niet betrouwbaar is? ik heb nog een test deze wil ik dit weekend gaan doen. ik ben zaterdag gewoon weer met de pil begonnen??!! weet van gekkingheid niet wat ik moet doen...!!! Me gevoel zegt steeds dat ik zwanger ben..!!! voel mezelf zo anders, zo moe en vaak humeurig de laatste tijd!! Vanmiddag heb ik een afspraak staan bij me huisarts... Deze klachten moeten toch ergens vandaan komen..!! al ben ik niet zwanger! Ik heb graag advies!!!! Groetjes Samantha
Het kan altijd voorkomen dat je menstruatie wat eigenlijk een ontrekkingsbloeding is met de pil anders verloopt. Dit kan door zoveel oorzaken zijn, stress, wat verminderde weerstand noem maar op. Als je trouw de pil hebt geslikt is de kans minimaal dat je zwanger bent. Natuurlijk kan het altijd, maar de kans is klein. Je hebt al een test gedaan die negatief was, maar de klachten vertrouw je niet en daarom is het goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Die kan je het beste antwoord geven. Hoe is het gegaan, heeft je arts je gerust kunnen stellen. Hebben ze bloedonderzoek gedaan? groetjes Bianca
Hoi Bianca Bedankt voor je bericht. Ik ben gisteren geweest bij de dokter en daar ben ik niet veel wijzer van geworden.. Nouja eigelijk wel. Mijn arts vond mijn klachten niet overeen komen met een zwangerschap en ik moest van de uitslag van de test van zaterdag uitgaan. Toen ik haar vroeg waar dan mijn klachten vandaan moesten komen, ( Onderrug pijn, soort van menstruatie pijn, moe, humeurig, geen menstruatie en last van vieze geurtjes die on continu ruik ) zei ze dat ze dat niet wist. haar antwoord veder was dat de buikpijn toch de menstruatie is die eraan zit te komen en die niet door wil komen. Voelde mezelf behoorlijk lullig daar in die stoel. had het gevoel dat ik er een beetje voor lul zat gezien ze alles wat ik vertelde weg moppelde met het antwoord dat dit totaal geen zwangerschaps klachten zijn. en dat het bovendien heel normaal kan zijn dat dee menstuatie weg blijft als je aan de pil bent. ( ook hier heb ik nog nooit van gehoord) Omdat ik aangaf dat ik het toch allemaal maar raar vind en mijn gevoel toch aan geeft dat er iets aan de hand is ( hoeft geen zwangerschap te zijn, maar misschien iets anders maar iets klopt er niet ) heeft ze me doorverwezen voor een urine test en bloedafname. dit heb ik vanmorgen gedaan en daar krijg ik vrijdag de uitslag van, van het bloed en maandag van de urine. Ook schrok ik gisteren toen ik stond te douchen! ik zag allemaal dikke blauwe adres door me borsten heen lopen.. Zelfs in me tepels waren ze zichtbaar...... Vind het allemaal zo raar. ben blij als het vrijdag is! dan weet ik wat er mis met me is. Ik ben benieuwd naar de uitslag. Misschien is het niks maar dan heb ik het voor me gevoel wel na laten kijken. beter een keer teveel dan teweinig. gezien ik altijd een goede cyclus heb gehad en een behoorlijk menstruatie altijd heb vind ik het gewoon allemaal maar vreemd. Toch??? gelukkig heb ik geen last van stress. zal niet weten waarover. ( Heerlijk eigelijk als ik er zo overna denk) Groetjes Sam
Bedenk wel dat wanneer je de pil slikt geen menstruatie hebt. En dat je dus ook geen echte cyclus hebt, want je hebt geen eisprong. In de stopweek heb je alleen en ontrekkingsbloeding, bij de 1 heviger dan bij de ander. En ja tis goed mogelijk dat door wat voor reden dan ook soms helemaal geen ontrekkingsbloeding krijgt. Weet je wat het ook is. Nu ben je er mee bezig dat het anders is dan anders, wat er dus al voor kan zorgen dat daardoor het ook weer niet op gang kan komen. Het vrouwenlichaam zit maar raar in elkaar. Het is vervelend dat je niet helemaal serieus genomen voelde, want een huisarts is daar toch ook voor. Gelukkig heb je wel een bloedtest en een urine onderzoek. ff afwachten!