Bah! (Diabetes)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kim31, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh en nog een tip :D
    Roggebrood! Dat zijn traagwerkende koolhydraten en houdt je glucoseniveau dus lang stabiel. Is een superontbijt voor dames met zwangerschapsdiabetes.

2. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Goede tips Nuage! Ga me eens inlezen over die vitamines :)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik vroeg mij gewoon af want mijn 1e was zwaar, placenta bijna 1kg, veel bloed, grote buik etc maar ze werd op groeiecho geschat op 3.200;) dus geen suikeronderzoek gehad.
    Had dat ook niet hoor.

Deze keer dus met 27wl 0lijn en met 32wk opeens +2 boven curve. (2080gr bij 31.5wk). Dus arts wilde suiker uitsluiten maar ik twijfel echt erg omdat dus ik die echos niet geloof en omdat vorige ook niets mis mee gewoon echt te grote placenta en baby..
    Ik ben zelf ook niet dik en nu pas 10kg aangekomen (1e 20kg).
    Eet ook gezond en bijna nooit koolhydraten etc...
    Suikertest is pas vrijdag maar ik maak mij al gek stel is dat net op grens dan gaan ze mij "martelen" met dit en dat...

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als je op de grens zit krijg je een dieet en moet je dagcurves bijhouden. Dan moet je in je vinger prikken. Leuk is anders maar het valt onwijs mee.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Bij mij was die toen nuchter 10. Direct doorgestuurd naar diabeetverpleegkundigen en direct aan de insuline. Was 7 8 weken zwanger.

Er valt mee te leven.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    7/8 weken pas?

7. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    hoi ik heb n vraagje , :)
    Kan het zijn dat je lichaam zo heftig reagert op dat drankje dat je een hoge score krijgt ?

ik ben vorig jaar juli begonnen met KH arm eten en heb dit gedaan tot ik ontdekte dat ik zwanger was , ik at geen brood pasta aardapellen rijst en kh rijke producten , toen ik zwanger bleek te zijn ben ik wel wat koolhydraten gaan eten maar echt weinig , niet om af te vallen maar mijn gezondheid was ook stukken beter met max 25 koolhydraten per dag , zat beter in mijn velletje nu eet ik bijv wel brood max 3 sneetjes per dag en haal ik de meeste koolhydraten nog steeds uit groenten .

nu vraag ik me dus af of het mijn lijf tijdens die test zo'n hoge score kan geven omdat ik niet meer gewend ben te leven op koolhydraten ?
    het staat me dus erg tegen , de vorige zwangerschappen was mijn BMI ook hoog en mijn kindjes zijn allemaal geboren met een gewicht om en nabij de 3 kilo iet groot dus ,
    Mijn Vk blijft echt iedere controle mekkeren om mijn BMI en daarom MOET ik van haar deze test doen , ongeacht de geschiedenis

8. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    en ik ben dus misschien heel eigenwijs , maar heb een glucosemeter en ben van plan om zelf dagcurves te maken op normale dagen waar ik geen OGTT heb of is dat onnodig ?

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee, ik begrijp wat je bedoelt maar dat kan niet. Een gezonde alvleesklier moet die grote hoeveelheid glucuse aankunnen en binnen een bepaalde tijd voldoende insuline aan kunnen maken. Lukt 'm dit niet dan is je glucosewaarde dus nog te hoog als ze meten en heb je echt zwangerschapsdiabetes.

Daarna zul je dan zelf moeten gaan meten, maar als jij met je dieet voorkomt dat die waarde te hoog komt dan zul je verder niet glucose hoeven spuiten. Helaas komt het wel voor dat je richting het einde van je zwangerschap kunt eten wat je wilt maar dat je glucose sowieso te hoog is, dan is je alvleesklier gewoon de weg kwijt. Daarom moet je dus ook blijven meten de rest van je zwangerschap, zodat ze op tijd kunnen ingrijpen.

Je moet deze test altijd doen, maakt niet uit hoe dik of dun je bent. Iedere zwangere vrouw moet 'm doen rond de 28 weken zwangerschap. Vanwege mijn BMI moest ik 'm al met 13 weken doen en later nog een keertje. De tweede keer bleek ik het dus te hebben.

Ik hoefde trouwens niet die GTT te doen (dat drankje). Ik mocht een ontbijtcurve doen. Dan eet je een boterham jam en een boterham hartig en 2 kopjes thee met suiker en dan 2 uur daarna prikken. Toen had ik dus een te hoge waarde.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik doe dat ook :D Ik maak zelf zo nu en dan een dagcurve. Want ik heb een grote kans het weer te krijgen en wil op tijd zijn.

Alleen en dokter accepteert pas een diagnose als er een officiële bloedtest is gedaan.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Ja idd maar ik schreef het verkeerd sorry( was via mobiel) Na twee uur na het eten was hij boven de 10. Nuchter 5.9 zo iets maar was gelijk te hoog week er voor was hij al 14. Denk dat het bij mij al in ontwikkeling is geweest voor de zwangerschap en had dus gelijk klachten in de zwangerschap anders dan ( gewone zwangerschapskwaaltjes) beroerd maar niet misselijk maar lam gek gevoel.. lastig uit te leggen.

Wel dus de hele zwangerschap moeten prikken en dagcurver.s maken. Het mooier er van was dat ik afgevallen ben in de zwangerschap terwijl ik best veel moest eten meer dan ik deed echt veel eten voor een zwangere haha. Maar ja toen lukte het wel om af tevallen( was daar niet mee bezig) woog begin 114 begin zwangerschap na de zwangerschap 105 dus, 9 kilo afgevallen plus kindje rijker.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ken nog iemand die ook al heel vroeg zwangerschapsdiabetes had, en nog behoorlijk ook. Toch is dat wel weer overgegaan na de bevalling. Ben jij nu nog zwanger?

Ik ben er zelf ook bang voor daarom heb ik alvast een nieuwe cassette gekocht voor mijn meter en heb vandaag al een meting gedaan tussendoor. Morgen nuchter eens kijken, dat is altijd tricky bij mij.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Nee gelukkig niet! Ben net 41 maar heb we daarna als nog gewoon suiker gekregen. Nu slik ik tabletjes.

Het is vervelend om te hebben maar het had ook zo zijn voordelen ik werd verplicht om regelmatig te eten en te drinken. ( goed voormij zelf te zorgen en de baby natuurlijk ze is nu een kleuter van 5.5);)

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb vandaag de ogtt gehad.

Nuchter was de waarde 5.3 en 2 uur na het drankje 9.0

Ook te hoog dus !

Ik heb een dieet mee gekregen, moet over 3 week terug komen,
    2 dagen voor mijn afspraak moet ik in het ziekenhuis om 08.00 uur nuchter prikken, dan ontbijten dan 1,5 uur later weer bloedprikken en dan 1,5 uur na de lunch weer bloedprikken. Daarna word er pas verder gekeken

Onder behandeling van de gyn was ik sowieso al dus daar zal niets veranderen.

Baal er wel van want heb deze zwangerschap al heel wat
    Moeten doorstaan en heb het eigenlijk wel gehad
    Met alles wat er steeds op mijn pad komt:)

Deel Deze Pagina