bah, en nu voel ik mij niet meer veilig

Discussie in 'De lounge' gestart door Minime3, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat denk ik ook...

Snel feld en anders door naar de volgende...

Maar goed, stel hij komt terug en belt aan....
    Niet open doen en de politie nog eens bellen.
    In ergste geval jat hij de auto.... Maar als hij dat had gewild had hij heus niet eerst aangebeld ;)

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Tja, hij probeert maar hoe ver hij kan gaan met zijn l*l-verhaaltje.

Maar blij dat hij van jullie alvast geen cent heeft losgekregen.

Een kind van 9 maanden laat je sowieso toch niet alleen om alle deuren af te gaan op zoek naar geld?

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kaboutermeis, lezen. ;)
    Er zou zogenaamd een oppas zijn.

Maar jeetje, wat waren jullie goed van vertrouwen! Ik zou vragen waar de moeder van dat kindje dan is. :)
    Ik ben volgens mij ook wel snel wantrouwend en denk toch wel heel snel dat iemand bijbedoelingen heeft. ;)
    Ook niet altijd even fijn, maar in zulke situaties wel...

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Ook mij zou dit kunnen gebeuren. Maar op het moment dat het gaat om contant geld, klopt het niet!
    Als je in het nieuwstopic kijkt staat daar artikel moeder verzint dood kindje. Daar ben ik dus, met heel veel anderen ingestonken. Gelukkig is mijn geld veilig, maar heb echt wel mijn lesje geleerd!! Sommige mensen gaan letterlijk over lijken!

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Eerlijk gezegd vind ik je wel een beetje dom en goedgelovig geweest... Goed bedoeld natuurlijk, maar jeetje, een man die langs de deuren komt om geld voor medicijnen te lenen..? Waar is de moeder? Als het om een relatief laag bedrag gaat is er dan helemaal niemand die hij op zijn minst al van naam kent om het van te lenen? Familie, buurvrouw, de oppas? In zulke extreme gevallen is er misschien ook wel iets te regelen met huisarts of apotheek. Ik kan zoveel scenario's bedenken die aannemelijker zijn dan langs de deuren gaan om het aan vreemden te vragen, ik zou echt gelijk denken dat het geen zuivere koffie was. Misschien heel wantrouwend, maar in dit soort gevallen terecht, denk ik helaas.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het ook wel naief, maar goed..lesje voor de volgende keer. Maar goed, ik woon in een buurt met best veel gebruikers en heb dus vaker van zulke vragen om geld met rare redenen gehad (brood, bus, portomonnee gestolen bla bla)

7. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Mijn man heeft ook zoiets gehad. We waren nog niet getrouwd en woonde ook nog niet samen. Een vage kennis van hem belde s'avonds laat aan. Hij zei dat hij dakloos was en of hij even binnen mocht komen, om wat te drinken, mijn man laat hem binnen, op gegeven moment wil mijn mijn slapen en wil hem wegsturen, de kennis zegt mag ik anders niet in je schuur slapen met een dekentje, dat mocht wel. In de schuur van mijn man stonden heel veel bierkratten, die hij gespaard had. s'ochtends gaat mijn man in de schuur kijken, kennis weg en al zijn krattenbier waar statiegeld op zat ook weg. 35 euro is misschien niet veel geld, maar het is wel weer een week boodschappen voor 1 persoon.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het is meer dan genoeg geld als je iemand denkt te helpen en hij "betaalt" je zo terug.

9. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Nee ....maar dat is gewoon stom van mensen die hierin trappen.
    Vandaag de dag weet je gewoon dat dit soort dingen gelul is en GEVAARLIJK kan zijn! mensen hebben zo een bord voor hun kop, hoeveel van die verhalen moeten mensen horen om niet zo naief te reageren... sorry hoor voor de mensen die zich aangesproken voelen. (niets te zeggen over je hart die op de goede plek zit maar geen pluim voor naiveteit van sommigen)

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant

moet je poepen en lukt t soms niet?

tuurlijk snapt ts ook inmiddels wel dat t naïef was. maar ik vind zo'n reactie wel erg lomp.

11. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien wat hard of kort door de bocht geformuleerd. Maar ik ben het hier dus wel mee eens.

Laatst hier een meid aan de deur. Helemaal netjes opgedirkt, om d'r nek een soort van ID kaartje en een heel ingestudeerd verhaal voor de organisatie waar ze voor werkte. Ze verkocht pakjes kaarten die door de gehandicapten zelf waren uitgekozen. Zes euro voor een pakje kaarten. Van die dunne goedkope oerlelijke oude kaarten. Ik dacht meteen van hier klopt iets niet, die wil wel heel graag bewijzen dat ze echt van die organisatie is en medelijden opwekken. Dus ik heb nee bedankt gezegd en de deur dicht gedaan. Vijf minuten later kwam er een politie auto langzaam door de straat rijden en zag ik haar compagnon er op een drafje van door gaan. Schijnt dat het halve dorp er wel is ingetrapt. Dan vind ik een magere man die om contant geld komt vragen nog 1000 maal meer obvious.

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik doe de deur niet eens open voor mensen die ik niet ken. Schud altijd nee voor het raam. 'S avonds gaat de bel hier ook uit.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik snap dat je zo goed van vertrouwen bent, dat ben ik zelf ook :(
    Ik zou er in eerste instantie ook ingestonken zijn maar als hij zou pushen om contant geld dan was er wel een lampje bij mij gaan branden.

Helaas kun je niemand meer vertrouwen en als er echt eens iemand hulp nodig heeft dan is diegene er de dupe van omdat je iedereen gaat wantrouwen.:(

Deel Deze Pagina