Dames, wij krijgen volgende maand een "nieuwe" keuken, via mp, hij is veel groter dan wat wij nu hebben Maar de deur van de koelkast en het deurtje er onder zijn kapot, nu kan ik nergens de zelfde deuren vinden. Ik heb zelf nog een hoge keuken kast staan, deze wil ik er naast zetten maar nu heb ik voor die 2 hoge kasten 2 nieuwe deuren nodig. Er komt geen koelkast meer in, ik wil er een gewoon keukenkastjes van maken. Het gaat om de kast links op de foto. Bekijk bijlage 423291
Zijn de deurtjes kapot of de scharnieren? Je zou kunnen kijken voor nieuwe deurtjes in de juiste maat bij Ikea. Ik zou dan wel een afstekende kleur kiezen die wel in jullie interieur past. Als de deurtjes beschadigd zijn kun je ze ook bijwerken met plamuur. Goed glad schuren en daarna met een folie bekleden.
Of weglaten aangezien je nog zelf een hoge keukenkast hebt staan. Anders heb je wel heel veel deuren. Waar zet je dan je koelkast? Keuken heeft veel opbergruimte, wel druk met die hoeveelheid boven en onderkastjes
Inderdaad deuren in een afwijkende kleur of hout. Misschien deuren met glas? Eventueel waar je niet direct inkijkt, ik weet even niet hoe dat heet.
Ja ik had ook gedacht aan een andere kleur, maar welke? Ik heb alle kleuren van de regenboog in huis, schilder heel vaak dingen over. Normaal weet ik iedereen kleur advies te geven maar bij mij zelf vind ik het heel moeilijk! Zou groen leuk zijn? Of toch te druk? De deuren zijn echt kapot! Stukken zijn eraf. Weglaten is geen optie, ik bak taarten op bestelling en heb veel bergruimte nodig voor alle spullen. Bij ons word de keuken anders geplaatst, het is een U vorm, waar op de foto de spoelbak zit hebben wij een raam, de bovenkasten worden worden opgesplitst, links en rechts komen de kasten te hangen. We hebben een grote Amerikaanse koelkast die komt rechts te staan.
Ik zou idd voor (matglazen) deurtjes kijken. Ik denk dat elke andere kleur een beetje gek staat als je maar 2 deuren doet.
Een meubelmaker op maat er naar laten kijken? Die kunnen zelf de kast namaken of een andere oplossing bedenken?
Is de verf er af? Of gewoon echt stukken uit het hout? Er zijn zaken die keukendeurtjes overspuiten en kleine reparaties er op doen. Google maar eens op keuken overspuiten. Die zouden de deurtjes misschien in dezelfde kleur weer kunnen repareren.
Leuk idee maar ik vind dat voor een keuken niet echt hygiënisch, helemaal omdat ik taarten bestel op bestelling. @syane, er zijn echt stukken vanaf gebroken. Ik had hier net een vriendin en die dacht aan zwart en dan het front van de vaatwasser ook in de zelfde kleur. Mijn man vond het helemaal niets..... Gelukkig hoeft hij alleen de keuken te plaatsen en heeft hij mij zo opgeleid dat ik zelf ook wel deuren kan op- en afhangen De achterwand is nu zwart maar die is gelijmd, we weten niet of we die er heel af krijgen, anders gaan we gewoon betegelen.
Oh en je kan ook altijd met een frontje van bijvoorbeeld een lade naar een verfspeciaalzaak gaan. Daar kunnen ze zo verf mengen dat het bijna exact dezelfde kleur kan worden.
Wat stom helemaal niet aan gedacht, ik heb voor mijn auto ook wel eens lak in de zelfde kleur laten maken haha En toch blijft het zwart ook aan mij knagen lijkt me ook leuk. (Half) open kasten vind ik verschrikkelijk! Dilemma... Normaal weet ik alles binnen 1sec maar bij de keuken vind ik het toch heel moeilijk
Kan je nog achterhalen waar hij gekocht is? Welke leverancier? Mijn ouders hadden hetzelfde (na ongeveer 20 jaar), de keukenzaak was helaas al failliet, dus naar een andere zaak gegaan met deurtje. Het was even zoeken, maar uiteindelijk hebben ze gewoon een nieuwe deur in exact dezelfde kleur. Ik weet nog dat de kosten heel erg mee vielen...
Nee helaas, de mensen waar nu de keuken staat hebben het huis gekocht en toen zat de keuken er al in, ik heb zelf ook nog op de kop in de kasjes gehangen maar niets kunnen vinden.
Is het niet mogelijk om het stuk wat kapot is te repareren met houtvuller oid. Netjes schuren en aflakken zodat het minimaal te zien is. En dan een mooie sticker op maat laten maken met een mooie tekst ofzo. Een gedicht oid, misschien wel iets wat met je taarten maak hobby te maken heeft (las ik toch?) Misschien zo'n ingrediëntenlijst ofzo. Snap je wat ik bedoel.. Zoiets als dit: