Hoi, wat denken jullie over de volgende stelling: 1) partners zijn een goede match als hun interesses ver uit elkaar liggen. Denkend aan vb: sport fanaat vs. Thuis op de bank netflix persoon (haha) 2) partners zijn een goede match als hun interesses redelijk over een komen. Vb: kattenmens vs hondenmens (maar wel alg. Dierenvriend), dus Dat hij/zij sowieso dierenvriend is dus ze kunnen door één deur Of bijvoorbeeld, de ene houdt van een actieve vakantie de andere van luieren maar beide vinden ze beide opties ook prima dus wisselen ze af. 3) partners zijn een goede match, als ze meer dan 70% overeenkomsten hebben m.b.t. dezelfde interesses. Gaat dus even niet om de voorbeelden die ik geef Maar meer, wat máákt het dat jij vind dat het een goede match is. Waar val je zelf onder met je partner? En als je 1 hebt, hoe is het voor jou? Ben even nieuwsgierig naar jullie opinie! En ook kwa niveau, hoe zit dat!? Maar dat wijkt beetje af van dit topic haha Ps. Interesses in de breedste zin,van hobby's, werk politiek geloof noem maar op, eigenlijk wat bij je opkomt!
Tja.. Wij lijken niet op elkaar ook weinig dezelfde interesses maar daardoor vullen wij elkaar juist goed aan.
Hmm, interessant topic. Wij verschillen wel qua interesses. Hij is een weer- en voetballiefhebber. Ik hou van lezen. Maar we hebben allebei gezin op 1 staan en denken over fundamentele dingen als geloof, opvoeding en zo hetzelfde. Ik denk dat voor ons vooral belangrijk is dat we over die laatst genoemde dingen eens zijn samen om een goede match te zijn.
Ik ga voor 2. Ik vind het geen probleem dat hij helemaal weg is van auto's, daar graag over leest en eventueel evenementen bezoekt, terwijl ik daar helemaal niets mee heb, maar er zijn ook echt wel dingen waarvan ik vind dat we daar absoluut hetzelfde over moeten denken, omdat ik echt niet met iemand zou kunnen leven die daar anders tegenover staat (bijvoorbeeld religie, drugsgebruik, etc.). Niet omdat ik geen respect heb voor een andere mening, maar wel omdat ik er niet blij van zou worden als ik daar dagelijks mee te maken zou hebben, zeg maar. Geen idee of dat onder 'interesses' valt, in dit geval, maar in mijn ogen wel Ik vind het heel belangrijk dat er naast de verschillende interesses ook interesses zijn die wél overeenkomen. Ik bedoel, welke leuke dingen moet je anders met elkaar doen? Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om met een man te zijn die elke zaterdag een voetbaltraining heeft of die thuisblijft om alle wedstrijden te volgen, in plaats van dat er op zaterdagen leuke uitjes gepland kunnen worden, wat dus echt mijn ding is. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om die dingen apart van elkaar te doen, maar ik vind het juist zo leuk omdat we dat als gezin doen
Wij zijn heel verschillend qua interesses, hij houd van sport, kijkt niet graag tv, kan niet stil zitten en mag graag dingen ondernemen Ik ben een huis mens, ik ga niet graag het huis uit met vriendinnen, het huis uit met het gezin en leuke dingen doen met de kinderen vind ik dan weer geweldig, sport hou ik niet van en wanneer mijn man in de avond werkt en de kinderen liggen in bed mag ik graag een serie erop zetten. Wij zijn wel heel erg het zelfde in emotie we zijn beide heel gevoelig en hechten waarde aan eerlijkheid en vertrouwen bij elkaar, ik vertel hem alles, hij is naast de liefde van leven ook mijn maatje en beste vriend, we lachen samen we huilen samen we delen echt alles samen. Ook Qua denkwijze en reageren zijn wij het zelfde hoewel Ik het met meer tact kan brengen en hij soms wat bot en onhandig reageert maar uiteindelijk bedoelen we het zelfde ook qua opvoeding zitten wij op 1 lijn.
Mijn man en ik hebben vooral andere interesses maar daardoor hebben we ook eigen dingen te doen waardoor het leuk blijft. Ieder mag z'n eigen ding ook doen, daar laten we elkaar vrij in. Eigenlijk zijn we redelijke huismussen dus zitten ook wel redelijk wat thuis. Ja eigenlijk is het ook maar net hoe je erin staat denk ik. Je kan wel beide 100% andere interesses hebben maar als je elkaar daar niet vrij in laat zal het niet gaan werken. Als je elkaar vrij laat kan het prima werken.
Mijn man en ik zijn vrij verschillend, hij is bv heel sportief, ik totaaaal niet. Maar in de basis zijn we het wel meestal eens, dus over Grote Levensvragen denken we hetzelfde, en volgens mij vinden we dat allebei wel belangrijk. Een te groot verschil in de basis, zou bij ons niet werken.
Hier nummer 1. We zijn heel verschillend op zoveel vlakken, maar juist dat klikt goed en vullen elkaar goed aan. Het enige waar we gelijk in zijn is de liefde en opvoeding voor onze zoon.
Ik denk dat alle 3 de opties kunnen zorgen voor een goede match. Wij zijn op veel vlakken erg verschillend. Bij ons werkt het.....meestal.
Ik denk dat het wel fijn is redelijk wat dezelfde interesses te hebben, maar wat apart van elkaar ook. Als je het over alles eens bent kun je net zo goed twee matchende anwb jassen kopen. Totaal verschillend zijn werkt voor mij ook niet.
Wij zijn totaal verschillen wat persoonlijkheid betreft, maar onze interesses, normen en waarden en ideeën liggen echt heel erg gelijk: mooi combinatie wat mij betreft
Hmm mijn man houdt van sport en spel ik doe dat alleen omdat het gezond is. Ik houd van lezen hij van gamen. Ik ben extravert , een regelaar, mijn man rustiger, op de achtergrond. Maar we hebben wel dezelfde opvattingen ideeen en meningen, houden van films series en dvd's en de uitjes die we doen (musea etc) en we zijn allebei mensen due wel van feestjes en leuke dingen doen met vrienden houden. Het is Beetje van beide dus Qua achtergrond beide havo en beide hbo. Qua gezin waar we on zijn opgegroeid is het wel heel anders.
Wij hebben allebei dezelfde interesses, zelfde hobby's, zelfde vakgebied .. Ik vind dat juist erg gezellig en ook handig. Als de eerste verliefdheid over is kun je altijd als maatjes verder met je hobby's en praten over je werk terwijl de ander ook echt begrijpt wat je bedoelt. Onze karakters zijn wel anders, we zijn beiden introvert , maar ik wel een tandje meer. Ik ben onzeker en mijn man juist heel zelfverzekerd. Misschien dat bij stellen waarbij de interesses heel erg verschillen , maar de karakters meer overeen komen, het ook goed werkt?
Ik denk dat het leven je altijd kan verrassen, maar denk zelf altijd aan dat Yin Yang symbool. A bit of both. Dus de een vult de ander aan. Maar ik denk ook dat er wel een (redelijk grote) gemene deler moet zijn in interesses, levensstijl en persoonlijke doelen en wensen in het leven. Een reislustige wanderer zie ik niet gauw met een bankhanger die het liefst in z'n eigen dorp blijft samen(blijven). Ik heb dus gestemd op 2. Ik denk dat je niet meer dan 70% overeen hoeft te komen (al weet ik ook niet zo goed hoe je dat uitrekent, haha), maar wel een groot deel. Mijn partner en ik vallen denk ik ook onder 2. In de basis dezelfde wensen in het leven (gezin willen, part time willen werken etc), niet gelovig, politiek enigszins aan dezelfde kant (maar stemmen meestal niet op exact dezelfde partij) maar wel een heel andere achtergrond. Hij heeft Turkse ouders (ongeschoold / technische beroepsopleiding) en ik Friese (havo / hbo). Zelf allebei hbo gedaan maar alleen ik heb het afgemaakt. Roken allebei niet. Maar hij is geïnteresseerd in voetbal, ik in literatuur. Hij is van de Playstationgames, en ik nu ook maar ik was meer iemand van de bordspellen. Hij houdt van dubstepachtige muziek en ik meer van alternatieve muziek. Veel verschillen qua achtergrond en interesses, maar juist overeenkomst in wat we willen in het leven en veel gemeenschappelijke delers in opvattingen qua politiek en geloof(loosheid). En ik ga er natuurlijk vanuit dat dit eeuwig standhoudt, dus voor mij voelt dit perfect
Ik denk dat het allemaal goed kan werken, net wat je zelf (en je partner) prettig vindt. Mijn man en ik zijn het over veel dingen eens, maar over veel dingen ook niet. Qua interesses hebben we veel dezelfde interesses, maar minstens zo veel verschillende. Qua niveau komen we, denk ik, wel aardig overeen, alleen op de tegenovergestelde gebieden, wat dat betreft vullen we elkaar dus mooi aan. Waarom we een goede match zijn? Omdat het goed voelt.