ik citeer een stukje uit de brief die ik kreeg van de Jan Arentsz "s middags rond 13.00 uur, werdt onze leerling betrokken bij een ruzie op één van de parkeerterreinenbij de school. Iemand van buiten de school raakte kort met onze leerling in gesprek , dit leidde tot een woordewisseling , waarbij de verdachte onze leerling tegen zijn hoofd stompte en en een knietje gaf. De verdachte liep vervolgens weg.Alles gebeurde in enkele seconden. De stompen bleken bij onze leerling zo hard te zijn aangekomen , dat hij buiten bewustzijn was geraakt en ter plaatsen gereanimeerd moest worden door het ambulance personeel. In kritieke toestand is hij over gebracht naar het ziekenhuis.In de loop van de avond werdt hersendood vastgesteld.Later die nacht is hij overleden. Het is dus erg snel gegaan , daarom kon niemand ingrijpen. De politie gaat onderzoeken waar de ruzie over ging en de toedracht van het hersenletsel. Dus denk niet dat dit dus de bedoeling is geweest , alleen de stompen zijn dus verkeerd aangekomen en had dit tot eind resultaat eh even mijn berichtje bijstellen , ik hoorde gister op het journaal dat hij geslagen heeft met boksbeugels dan weet je toch dat hij er niet alleen hoofdpijn aan over houdt.
Precies, men is ook bang. Mijn tante heeft afgelopen vrijdag in de supermarkt ook zo'n incident meegemaakt. 4 jongens kwamen een medewerker in elkaar slaan. Het gaat zo snel, dat je verbijsterd staat te kijken en weg zijn ze weer. Je weet ook niet wat zulke gasten op zak hebben van messen en geweren, dus daar is men ook bang voor.
Vandaag wordt Gertnan gecremeerd , ik sta dan ook even stil bij zijn Familie. Gertnan rust zacht knul.