Bah...het stinkt! Help...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Antares, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Het is slecht voor de zuurgraad van je vagina om met zeep te wassen deze tast je hiermee aan. Voor jezelf zou je lactacyd kunnen gebruiken en voor je kindje gewoon alleen met water...

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    als het enigzins kan zal ik ook de boel lekker laten luchten. je gaf al aan dat het van de zomer minder was doordat ze in haar blote kontje rondliep.
    misschien ff na iedere luier even 5 minuten geen luier aan.
    wat ik ook niet zou doen is voorlopig geen strakke broekjes en maillotjes, dat zijn ook veroorzakers van bv schimmelinfecties.

maar goed ik heb geen dochters, maar 2 jongens dus ik weet niet of je hier iets aan hebt!!:)

in ieder geval veel succes!

joyce

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh dat kan ik ook doen jah..

Nicht van me gaf gisteren de tip, goed schoonmaken...even dagje wachten en dan met wattentipje daar schoonmaken...(witte slijmpjes ruiken en als dat dan stinkt weet ik het zeker)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Jah..ikke dus ook.. :D En hier ook hoor....werd in de douche gezet...dar is de kraan...goed wassen overal...whahaha... Verder ook niets uitgelegd of wat dan ook...allemaal zelf moeten leren...

Trouwens de discussie over zeep, en het zeggen...ik heb in het begin gezegd dat ik het voorheen met zeep wastte, maar dan deed ik dat zoals hierboven. Eroverheen wassen met washandje of spons...

Erin deed en doe ik alleen met warm water, of de sproeier en washandje. Natuurlijk als ze in badje zit is het anders. Maar dat is speciaal omdat ze er bijna te groot voor word dus dat is nog maar 2 a 3 keer per week. De rest gewoon onder de douche.

Vanaf vorige week was ik haar dus van te voren met zeep, en zet haar daarna onder de sproeier. (staand ipv zittend zodat er minder zeep overheen loopt) En ik was daar dus helemaal niet meer met zeep...ga er niet overheen dus.

Is het zo duidelijk? Eerst dus eroverheen niet erin..nu helemaal niet meer met zeep. (trouwens babyzeep of natusan...)

Nicht raadde aan om lactasyt te gebruiken....

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    maillots echt??? Oh ze loopt al bijna 2 weken met maillots...zelfs onder de broek en in de slaapzak...(lekker warm met dit weer!!)

Daar zal ik dan ook eens op letten...(wel soms 2 keer per dag een schone omdat ze dus wel eens doorlekt....is die nat direct een schone hoor...want dat is vies!)

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou de HA had even terug gebeld in de middag. Ze zei me dat ze zo door de telefoon niets kon zien. Maar ik moest maandag bij de apotheek maar een plaszakje op gaan halen en dat in de pamper doen.

Dat kon ik dan daarna direct naar de HA post brengen om te laten testen op blaasontsteking...en mocht die negatief zijn dan kon ik een afsrpaak maken om te kijken of het misschien een schimmeltje zou zijn.

Ik ga de tips van mijn nicht en hier nog even uitproberen...En maandag dan zo een zakje halen om de plas op te vangen.

Ben benieuwd...het ziet er wel een klein beetje rood achtig uit rond het plasgaatje en de vagina ingang.....

Weet niet of dat normaal is....want ik bekijk mezelf ook niet zo vaak hihi...

In ieders geval bedankt allemaaaal! En voor iedereen fijne kerstdagen en alvast een gelukkig en gezond 2010!!!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Was je niet langs gegaan dan?

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had ook idd even een afspraak gemaakt. Als het een schimmeltje zou zijn voelt dat niet prettig, ik weet er jammer genoeg alles van.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Had een belafspraak...ze hadden echt geen tijd... Mocht maandag wel meteen plasje brengen.

Zoals ik had gezegd zijn ze dicht tussen kerst en oud op nieuw en ik denk dat er nog veel mensen ff gebeld of gekomen zijn voor de kerst..... Zolang kleine niet aangaf pijn te hebben of zo dan was het niet zo erg en kon het tot maandag wachten...

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Joh, je moet gewoon echt niet aan de lactacyd enzo beginnen bij zo'n kleintje, dat is voor volwassenen al slecht! Wat de reclame ook zegt, het tast allemaal de zuurgraad van de vagina aan en daardoor krijg je alleen maar meer afscheiding en gaat de boel alleen maar meer stinken. Ook zo min mogelijk zeep er overheen en niet teveel eraan gaan poeren en uitproberen. Gewoon alleen een beetje wassen met stromend water (niet erin gaan, alleen tussen de lipjes) en je handen (geen washandje dus). Ik denk dat het daar nu vooral rust nodig heeft.

En dat van maillots: dat geldt voor volwassen vrouwen, baby heeft toch een luier aan? Die gewoon bij elke voeding verwisselen, is "fris" zat.

Laat je niet gek maken, laat haar plasje bij de huisarts controleren en vraag het na, ik weet zeker dat hij/zij hetzelfde zal zeggen als ik over die lactacyd-shit.

11. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ja euhm, wacht eens even :) ik twijfel nu een beetje over mijn dochter van 21maanden...
    Niet dat het nu stinkt, maar naar roosjes ruikt het ook niet hoor... Is er dan direct iets aan de hand? Ik dacht dat het normaal was..
    Die poepbilletjes ruik je wel...... :)

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tsjah...daarom zette ik het hier neer...heb het voorheen nooit geroken namelijk maar bij de kleine van mij is het echt heel snel al dat het stinkt....

Weet dus ook niet of dat normaal is haha...eerste weekje ging ik ervanuit van wel...ze liep minder in blote kont vanwege de koude... maar na tijdje ging ik twijfelen..

Laat nu dus ff plasje onderzoeken..kleine moeite...en was niets meer met zeep (ook geen lactasyd hahaha, heb dat eigenlijk niet eens in huis....) En dan zie ik wel of het nog zo stinkt...of dat het idd gewoon stink billen zijn....hihi..

Maar poepstinkbillen en omgeving vind ik toch anders ruiken..dit is een beetje visachtig...echt alsof je haar al hele week niet gewassen hebt bv...

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ja, precies. Ik heb een schimmelinfectie gekregen dóór elke dag Lactacyd te gebruiken. Dus alleen warm water is genoeg, geen andere troep.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Tsja, het is een beetje vervelend en ongewenst in onze maatschappij, maar vagina's ruiken nu eenmaal altijd wel ergens naar na een dagje eh.... gebruik :D (of niet-wassen). En soms wat meer en soms wat minder. Ik snap dat als het ineens verergerd lijkt, dat je dan wel even langs de ha gaat en dat is ook goed. En ik ben blij om te lezen dat Mgwc geen lactacyd in huis heeft :). Rotspul is het! ;)

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ze geeft al aan dat t al een poosje zo is, t is niet ( geloof ik tenminste niet) levensbedreigend..
    Dan ga je niet op feestdagen hier voor een HApost bellen..
    Vind t goed dat TS wel even wacht tot na de feestdagen ( dan heb je ook je eigen HA, wat vaak ook wel prettig is, vind ik althans..)

( reacties na deze die ik gequote heb, verder niet gelezen...:D)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die ervoor schijnbaar ook niet, want TS begon dit topic vóór de feestdagen al, vandaar dat ik me afvroeg waarom ze niet meteen diezelfde dag nog zou gaan. Maar ze gaf al aan dat ze die dag alleen telefonisch terecht kon.

Deel Deze Pagina