Ja nog een vraagje, wij hebben het idee dat zijn kuurtje niet aanslaat..hij blijft verkouden, continu benauwd wij moeten hem echt 10 pufjes op een dag geven en veel slijm en gerommel in de longen..continu hand op zn oor en toen hij laatst gilde (tsjah..) zage we dat zn keel nog rood was..vandaag is de laatste dag van zn kuur..moeten we nu weer naar ha? want hij zit nu continu 'opgesloten' in zn box..bij spelen zit hij te hijgen als een gek..
Bij de 2 zeker de 3de dag had e al verschil moeten merken. Dus denk dat je dan eerder aan de bel had moeten trekken. Het kan zijn dat het een virale infectie is, dan doet een ab-kuur niks, dat werk alleen bij bacteriële infectie Maar waarom sluit je kindje op in de box, heeft die er last van dat hij benauwd (klinkt). Als hij vrolijk is, zou ik hem lekker laten gaan, klinkt vaak voor ons rotter dan het voor je kindje is.
Ik zou morgen nog even een keertje langs de huisarts gaan zodat die het nogmaals kan bekijken. Beterschap voor de kleine.
Ik zou gewoon vandaag de HAP bellen. Zoals ikke1981 zegt. er moet verschil zijn zeker bij de 2de a 3de dag. beterschap.
ja t is zo lastig bij hem, hij heeft dus nu zn tweede kuur..een andere..dit x voor keelontsteking en oorontsteking maar zn verkoudheid verwdijnt ook altijd als sneeuw voor de zon met een kuurtje. oh opsluiten in de ox haha..klinkt zo wel erg erg he we lopen ook bij hem bij de kinderlongarts en die zei idd..laat hem gewoon spelen wat wij ook doen maar zodra hij gaat hijgen meteen rustig maken in de box of in zn kinderstoel..wij haten het ook echt maar anders blijven wij de hele dag met zn puffers achter hem aanlopen want hij komt er zel fniet uit..
En ik zou dus eerder gewoon even tot morgen wachten. Het is niet levensbedreigend oid waar je perse nu hulp bij nodig hebt. De kuur word al een tijdje gegeven (5/7/10/etc dagen, maar net wat natuurlijk) dus hadden 'ze' ook eerder kunnen gaan, en dat ene dagje maakt ook weinig meer uit dan vind ik. Verder lijkt het me gezien de andere problemen dus ook wel fijn om een (met de achtergrond) bekende huisarts te hebben ipv een die het kindje voor het eerst ziet.
Ja, ieder voor zich natuurlijk. Het is maar hoe je wilt dat je kindje erbij loopt. Van eigen HA kan ik het me zeker indenken natuurlijk, ga liever ook naar eigen HA. Maar een kindje wat pijn heeft en wat je inprincipe in de box moet laten zodat het zich niet teveel inspant en het erg benauwd krijgt zou ik geen pretje voor mijn kind vinden.
Klopt, maar dit is al langer, want het handje op het oor blijft en het gillen was ook al eerder dan nu waarbij er nog een erg rode keel te zien was en ook dat zitten in de box is een langer spelend iets. Dus dan had ik gezegd, had al wat eerder weer naar de huisarts gegaan. En dat dus niet gedaan, dan vind ik, die ene dag kan er ook nog wel bij dan ! Als het nu vandaag gekomen was, dus dat erge benauwde, dat handje bij het oor wat blijkbaar zeer doet, en de rode keel, dan zou ik zeggen idd naar de huisartsenpost om te laten kijken even ! Maar idd ieder zijn/haar ding ! Alleen met meningen van een ander horen is niks mis !
Was hier hetzelfde & zou zeker even laten kijken morgen bij je eigen huisarts... Mijn zoontje had vorige week vrijdag pseudo kroep met onrustige longetjes dus een ab kuur... pas op de laatste dag merkte we iets of wat verbetering en was hij pas koortsvrij... amper 2 dagen later weer hoge koorts & hetzelfde verhaal dus heb 2e kerstdag zowat dehele middag op de HAP gezeten en meneer heeft weer een ab kuurtje... hij heeft het nu gister 1 dag gebruikt en vanmorgen en merk nu écht al verschil!
Ben het overigens ook met Hanneke eens hoor... zolang je kindje niet echt heel beroerd wordt zou ik ook wachten tot morgen
wij kijken het vandaag gewoon rustig aan, als hij nu ineens weer reuze benauwd wordt dan gaan wij natuurlijk wel..maar we zijn al vaste klant bij zowel HA als HAP..bah! soms is het gewoon wat moeilijk inschatten, moet je nu wel of niet.. maar bedankt voor alle reacties en idd we hadden wat eerde moeten gaan misschien maar wij hadden zoiets..tsjah 2e kuur in 3 weken misschien duurt t wat langer dat het aanslaat.