Bah, het verhaal van de zeeuwse bolussen.

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik sluit me wel aan bij dat ene woord in een ander topic.

2. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ok, ik respecteer jou mening ook.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Maar goed... bolus met vliegen BAH!!!!

hihi... zucht!

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bah wat vies!! Nou zijn er meer manieren om ranzige beestjes naar binnen te krijgen.

Gisteren fietste ik naar huis van mijn werk en ik moest gapen en net op dat moment vloog er een beest naar binnen. Jakkes...ik heb zoveel mogelijk speeksel verzameld en het uitgespuugd. Bah bah bah...

5. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    :) Lekker zeg. haha. Wel eens gehad met een wesp. Die heeft me wonder boven wonder niet gestoken. Maar ik was he-le-maal in paniek :(

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Even topic dan of topic Gadverdamme zeg vliegjes op je eten bahh.

Nu even jou. Je hebt een mooi onderschrift toch?

Repecteer mensen die jou ook respecteren dat maakt het leven respectvol

Je kunt beter dat weg halen want als er een geen respect heeft voor de mede mens dan ben jij het wel.

Vallen over het wordje gadverdammen nou is normaal nederlands hoor. Er zit zeker een steekje los in jou boven kamer. Als je daar al over moet vallen waar overval jij de rest van je leven dan. Mens kijk eerst naar je zelf.

Sorry ts maar wilden het even kwijt. Dat je zo iets onschuldigs niet eens meer als gadverdamme neer mag zetten dan is het einde zoek.

Gadverdammen.8)

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou dat vind ik dus ook... als je zo over een woord als 'gadverdamme' moet vallen dan vraag ik mezelf af of je überhaupt nog woorden in je vocabulair hebt waar je dan niet over valt... ontzettend kort door de bocht!

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ja, maar dan moet je je mondje ook dicht houden hé. :)

Hahaha

9. tulip

tulip Niet meer actief

nou lekker, jij zal nog eens smakelijk een bolus eten zeg, daar ben je voorlopig van genezen. Belachelijk trouwens om hulpkrachten de schuld te geven, daar is toch altijd iemand verantwoordelijk??

offtopic, als je aanstoot neemt aan zo'n titel, dan denk ik dat je hier beter niet mee kunt schrijven/lezen en beter op een christelijk forum mee kan schrijven. Je kunt namelijk niet verwachten dat mensen zover gaan in het rekening houden.

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt. Maar ja, ach het is maar net wat andere zich aantrekken hé. Ik vind het geen vies word, het is een word wat door iedereen volgens mij wel vaak gebruikt word.
    Geen idee hoe ik het anders had moeten omschrijven...

11. Skye

Skye Niet meer actief

Gatverdamme???? Is dat iets uit het geloof dan??? Zegt mij helemaal niets, is gewoon een woord voor smerig! En ik denk dat de gehele bevolking dat vindt en niemand het in verband brengt met god. Snap niet wat hier nou moeilijk over gedaan wordt. Als er nou hetzelfde woord, maar dan met 2 O's staat, dan kan ik je nog wel begrijpen, maar dit vindt ik echt de grootste onzin!

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als TS het topic niet 'gatverdamme' had genoemd had iemand anders het wel gezegd...

Ik stoor me er persoonlijk niet aan, kan ergens wel begrijpen dat het anderen (heel) lichtelijk stoort, maar ik denk dat heel veel op het forum je dan stoort. (niet slecht bedoeld, maar dan zit je je toch constant te ergeren als je hier meeleest?)

Verder; goed dat je je geld terug hebt, wat verschrikkelijk smerig!

13. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Pnirmal schreef:
    Jakkes, hoe durf je, jij kent mij helemaal niet!

Sorry dat moest ik ook even kwijt.

Voor de dames die wel begrip hebben voor mij, mijn hartelijke dank!

14. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Hm, ik geloof me dat ik er tóch maar even mee ga bemoeien;)

Ik begrijp Fairy11! Om heel eerlijk te zijn dacht ik exact hetzelfde. Ik begrijp uit jullie reacties dat jullie er anders over denken. Voor de meesten is het een gewone, mss zelfs nette uitdrukking, maar ik ben opgevoed dat ook de bastaardvloeken een soort van vloeken is. Als je de a vervangt door de o snapt iedereen em. Ik kan me indenken dat de meesten zich hier niet aan storen, maar er is ook een groep, waaronder ik, die het storend vindt omdat we de betekenis kennen en geloven! Het is een roep tot God om je te vervloeken en geloof me; dat wíl je niet.

Ik vind het wel erg jammer dat er nudoor verschillenden alsnog het woord even eenkeertje neergezet wordt om te jennen. Beetje kinderachtig gedrag.

Ik zou eigenlijk gewoon willen vragen of jullie hier misschien rekening mee willen houden! Het is inderdaad geen christelijk forum, maar we hebben allemaal wel respect voor elkaar (toch?;)) Dat heb ik ook voor degenen die er andere gedachten op nahoud dan ik! Niemand is meer of minder voor elkaar. En dat meen ik echt!

(AMEN:D)

Nou de preek is voorbij. TS. Ik vind het echt niet kunnen dat ze spullen over de datum verkopen. Alles kan gebeuren. Eén dag, maar geen drie dagen over datum. Dit hadden ze zowel zaterdag als gisteren moeten zien! Ben benieuwd hoe ze hierop reageren!

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

maar als gatverdamme betekend god verdoem mij, dan moet hij toch alleen ts verdoemen en toch niet degene die een negatief beeld bij het woord hebben? ;)

hoe dan ook, wat een onzin om je daar over druk te maken zeg..

@ ts: wat onwijs smerig zeg!! welke supermarkt was het?

ps, hoop dat god je niet verdoemd. maar god-verdoem-de-smerige-bolussen-met-vliegjes is ook zo'n rare titel ;)

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik vind het zo grappig dat als alternatief Jakkes word aangedragen...dat is net zo goed een bastaardvloek! Afgeleid van Jezus!!

17. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Sorry, ik kan het niet laten hier ook off topic op te reageren.
    Waarom wordt er gelijk zo over iemand heen gevallen! En dan zo idd expres het wordt nog een paar keer gebruiken!

Ik vind het ook niet nodig dat een topic zo'n naam heeft. Als je een beetje fatsoenlijk bent gebruik je dat word gewoon niet. Dat wil je je kind toch ook niet aanleren lijkt me, vloeken! Er zijn genoeg andere woorden om je frustraties mee uit te drukken.

18. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

:$:$:$HUH?? Daar heb ik in mijn lange christenleven nog nooit van gehoord... kzal het eens uitzoeken...oke? laat ik het weten:D

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Bron wikipedia:

Jezus: jezus, jezus mina, en het Engelse leenwoord jesus, met de bastaardvloeken jasses, jesses, jeminee, jemig, jeez. Hiervan zijn ook afgeleid jakkes en de interjecties jee en jeetje.

20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

Jeetje??? mag dat ook al niet meer? en jeminee??

potverdikke mag zeker ook niet dan?

is er iets wat nog wel mag?!

Deel Deze Pagina