Bah, het verhaal van de zeeuwse bolussen.

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    iekkzzz wat vies zeg.....

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    #102 Juud, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    Wil ook nog even reageren op het titel-verhaal:

Gadverdamme wordt door de meeste mensen in onze maatschappij al lang niet meer gezien als een woord dat verband houdt met een godsdienst. Het woord met de 2 o's overigens wel.

Fairy11 heeft alle recht om zich te storen aan het gebruik ervan en vraagt of we gelovigenniet meer willen kwetsen met dit soort woorden. Het is goed dat ze dat wil aangeven, alleen vind ik het jammer dat ze, zonder enige uitleg, de moderators vraagt om verandering van de titel.

Ik ben docent en heb ook Levensbeschouwing gegeven. Ik weet en accepteer dat het tegenwoordig behoorlijk verandert voor wat betreft kennis van de afkomst en impact van woorden en uitdrukkingen, alsmede de algemene normen en waarden. Maar goed, ik ACCEPTEER dat dus, want dat helpt me behoorlijk in deze maatschappij.

Ik stoor me tegelijk ook regelamtig aan de teloorgang van de Nederlandse taal, maar daar mag je het op dit forum ook niet over hebben.

Ik vind het jammer dat Fair11 zo wordt aangevallen op haar standpunt, al had ze haar verzoek om verandering heel anders kunnen omkleden. Tegelijk denk ik dat het haar wel helpt te leren accepteren dat nu eenmaal niet iedereen meer op de hoogte is van deze link, en dat ook veel mensen het totaal niet meer interesseert.

Iedereen heeft het recht te denken en te voelen wat ze wil, ook hier op het forum. Maar iedereen heeft ook recht op het aanzwengelen van topics, onder welke naam dan ook. Gadverdamme is een gangbaar Nederlands woord, dat je mij ook niet zult horen gebruiken, maar dat ik inmiddels alom accepteer...

Ben ik nog duidelijk eigenlijk? Hihi!

Kortom, laten we niet te krampachtig zijn naar elkaar. We zijn hier om plezier te hebben, ons ei kwijt te kunnen en vragen te stellen, dan wel te beantwoorden. Accepteer dat een ieder daar haar eigen woorden voor kiest en dat veel mensen al helemaal niet weten dat ze daar onbedoeld mee kwetsen.

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

pas op hoor, iekkzzz is afgeleid van Ikea, wat volgens sommigen gezien word als een zweedse tempel! ;)

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Proest!!!!!!!

Eneuh Fairy.......
    Als jij je aan gatverdamme al stoort, zou het dan niet beter zijn om helemaal geen internet te hebben, en al helemaal geen account op zwangerschapspagina?
    Want er zullen wel meerdere woorden zijn die veel erger zijn dan gatverdamme!
    Ik kan er zo een aantal opnoemen waar jij kippenvel van krijgt.
    Misschien beter als je helemaal niet meer reageert op zulke woorden, want wees eerlijk: beetje mierenneukerig was t wel he?

TS sorry voor het offtopic commentaar, maar ik kan me zooooooo boos maken om dat gezeik!

5. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland

hahahahahaha:):)

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Nou dames toch. Ben even niet online en wat een hoop discussie's.
    Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand aan te vallen met mijn "titel".

Maarre, om eerlijk te zijn zie ik er de humor wel van in....:)

Ach het is maar een woord joh. Een woord wat naar mijn mening behoorlijk vaak gebruikt woord.

Maar goed weer ff ontopic...:p

Ben benieuwd of ik een reactie ga krijgen van ze. Had op zijn minst een bosje bloemen verwacht....wahaha

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ saartje ,ben stiekem wel benieuwd welke supermarktketen het was :D

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

:$ :d

9. Ik ben op zoek naar een lachende emoticon.
    Wil bepaalde mensen uitlachen!
    Maar helaas, die hebben we hier niet op ZP. HAHAHA.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    allemamachies jeeminee potverdriedubbeltjes alsjemenou jeetje miena puik bliksems jemig de pemig rododendron blikskaters jezusmina sakkerdome deksels joechei sakkerju donders jottem sakkerloot drommels lieve hemel sapristie duizend bommen en granaten mensen kinderen sodejuu getsie derrie mieters tjeempie gloeiende... mijn hemel verdikkeme goeie grutjes miljaar verdraaid gompie nondedomme verdulleme grutjes nondejuu verhipt hemeltjelief och heden wel heb ik ooit heremijntijd potjandorie wis en waarachtig jakkie bah potverdorie

Zo, een rijtje met Oud Hollandsche uitroepen die al zo oud als 'Methusalem' zijn en die vroeger, toen het overgrote deel van de Nederlandse bevolking nog kerkganger was, werden gebruikt.
    bron: Miels.nl » Welkom op Miels.nl

11. tulip

tulip Niet meer actief

AH, volgens mij de enige die echte zeeuwse bolussen verkoopt.

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    ging iets fout bij mij, sorry.:)

13. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Het was de Em-Te

14. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wahaha heb een reactie terug gekregen van ze.

Geachte mevrouw B....,

Namens EMTÉ supermarkten ons excuses voor de bolusbollen. Een incident wat nooit zou mogen voorkomen. Graag ontvangen wij van u de streepjescode van het product. Daarmee kunnen we onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en contact opnemen met de leverancier.

Betreffende de producten die over de datum zijn, heb ik de bedrijfsleider gevraagd om contact met u op te nemen. Ook hulpkrachten zouden inderdaad op de hoogte moeten zijn van de regels en mogen niet de reden zijn dat deze producten nog in de winkels liggen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
    EMTÉ Supermarkten B.V.

15. tulip

tulip Niet meer actief

o ik wist niet dat die dat ook verkochten, toch netjes dat je een reactie hebt gehad.:D

16. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Was volgens mij een actie van ze hoor. 5 bolussen in een plastic zakje.
    Normaal vind ik bolussen erg lekker, maar ben er nu voorlopig even van genezen...haha

17. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik had een krentebrood gehaald bij de bakker, en daar zat vanmorgen ook zo'n klein vliegje in. Maar volgens mij is hij er hier ingekropen. Ik heb het brood gewoon opgegeten:)

18. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Nou nou, dat is nou ook weer niet nodig toch? Is nou ook weer een beetje flauw.

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    baaaaaaaaaaaaaaaaa bleeeeeeeeeeeeeeee

ik heb dit vaak bij super de boer zijn vaak de spullen over datum en de groente mega vies doe daar nooit meer boodschappen je zou er ziek van worden

20. Skye

Skye Niet meer actief

Nou nou nou, wat een grove taal!!!;)
    Stoor ik me ontzettend aan, ik gebruik die taal noooooooit:D

Deel Deze Pagina