Het woord bolus is ontleend aan het jiddisch, de internationale taal van de joden. Dat kent veel afgeleide woorden uit andere talen. Het etymologisch woordenboek van Van Dale vermeldt dat Bolus of boles, het meervoud is van bole, dat weer is afgeleid van het Spaanse bollo dat fijn broodje betekent of bola dat bal of bol betekent. Van wiki, nee dus
Niet om je aan te vallen hoor maar als fairy11 hier niet over gevallen was.. Dan had het topic ook echt niet anders geheten ( en ja je gaat nu vast zeggen van wel ) Maar ik vind het nog steeds de grootste onzin..
Ik begrijp je standpunt zeer zeker. Denk ook niet dat het aanvallend naar jou is bedoeld, maar meer naar de persoon die dit topic verziekt heeft. Maar weer ff ontopic: Ehm, nee voor mij voorloppig geen Zeeuwse bolussen meer...haha
Ik zet hier wel een slotje op. Ik vind het ook jammer dat je topic zo'n andere wending heeft gekregen. Misschien niet helemaal handig van me, om de titel te veranderen. Ik heb me de complete lading ervan niet gerealiseerd.