Wederom bedankt voor jullie reacties. De val van Intratuin heeft (nog) niet gewerkt, al verbaast dat me niet echt. De diervriendelijke die mijn man heeft gekocht (zo eentje waarin de muis opgesloten wordt) valt wel steeds dicht maar zonder muis erin. :x En ondertussen heb ik vanochtend alweer nieuwe keuteltjes gevonden, bah!! Ik durf bijna nergens meer te zitten of servies te gebruiken zonder alles grondig te checken.
Zojuist even met m'n moeder gesproken, over hoe zij haar muizenplaag destijds heeft uitgeroeid. Blijkbaar eerst geprobeerd met meerdere vallen, maar de muizen aten gewoon het stuk spek van de val af en kwamen er ongedeerd mee weg. Uiteindelijk hebben zij gifkorrels van de drogist in bakjes geplaatst, na een aantal dagen hebben ze geen enkele muis meer gezien of gehoord. Misschien een stomme vraag, maar kent iemand een muizengif dat voor mensen niet schadelijk is? Ik maak me namelijk zorgen om onze dochter. Natuurlijk plaatsen we het gif dan uit het zicht / uit het bereik, maar stel dat een muis wat gif opkotst of er een korreltje verdwaalt....*brr* En is er ook een gif waar ze gewoon dood van gaan, zonder te lijden? Alvast bedankt weer voor jullie tips!
Ik had de gifkorrels in plastic bakjes in de kelder/voorraadkast gedaan waar zoontje niet bij kon. En dagelijks goed stofzuigen overal en geen etenswaren laag bij de grond doen
Hier gewoon zo'n houten klemmetje met pindakaas gebruikt. Binnen 10 minuten was 'probleem muis' opgelost! Waarschijnlijk was dat wel een hele domme muis dat ie er meteen intrapte.
Ik heb ze ook gelukkig wel in de tuin. Maar ik zit nu gewoon niet meer op mijn gemakkie. Inmiddels eentje in de val en de andere of één van de anderen zag ik vandaag gewoon over de val heen springen. Slimmerik! Dus ik naar de bouwmarkt gegaan voor een lokdoos of gif was alles uitverkocht Zo maar even naar het tuincentrum.
Hier ook gifdoosjes staan vd bouwmarkt. Muis eet er al dagen van maar is nog steeds niet dood.. wel liggen er nu overal bloed druppeltjes door mijn hele garage, ze schijnen er inwendige bloedingen van te krijgen en hij piest en sch*** ook nog overal!! Grrrrr... Ik vind het zo ontzettend smerig dat beest! Vanavond toch maar de muizenklem neerzetten, ik wilde er eerst niet aan, maar ik ben hem nu spuugzat! Mijn vriend mag morgenochtend als eerste gaan kijken, schijterd dat ik ben.. haha
Brrr druppeltjes bloed in huis....wat een naar idee! En wat als dochterlief daar toevallig van zou eten? (die stopt nogal eens wat in haar mond) Ik moet er niet aan denken! Ik heb de valletjes vannacht op hun looproute geplaatst, maar ze zijn niet eens dichtgeklapt. Toch heb ik nog geen enkele nieuwe keutel kunnen ontdekken. Even een hele domme vraag, maar kan het zijn doordat ik geen etensresten meer heb laten liggen en van alles grondig schoon heb gemaakt, de muizen ontmoedigd zijn en zelf zijn vertrokken?
Nee. Toen ik nog thuis woonde, hadden we muizen op zolder. Daar lag absoluut geen eten of kruimels maar toch zaten ze er. Beneden hadden we er geen last van. Ze kunnen ook buiten of bij de buren hun eten halen en bij jou logeren. Bij ons kwamen ze bij de buren vandaan en liepen ze via dak en raam bij ons naar binnen. Muizen kunnen goed klimmen enzo tegen een muur oplopen die een beetje relief heeft. Hier hadden ze al een hoop gesloopt. Gaten in kleding, boeken en knuffels kapot. Spullen onder gezeken. Zr hadden het zelfs voor elkaar gekregen om in de kledingkast te komen. Echt smerig. Alles onder gepiest. Alle kleding kon gewassen worden. Vloer bedekking eruit omdat de pislucht erin zat. Niet lekker. Je moet ze echt snel kwijt hoor. Dan maar niet diervriendelijk. Ze vermenigvuldigen zich als een gek en de uitwerpselen zijn absoluut niet goed voor jullie gezondheid. Mijn ouders gebruiken altijd klemmen met een klodder pindakaas. Hier hadden ze zelfs voorkeur voor calve pindakaas Pindakaas ruikt sterk en is kleverig. Ze gaan er lekker met hun pootjes in en *pats*. Jaren later hebben ze flinke muizenoverlast in de schuur gehad. Die hadden echt flink gejongt. Er lagen spullen op geslagen voor oa de nieuwe keuken. Alles kapot. Ze hadden oa in de vaatwasser gezeten, bedrading kapot. In de afzuiger materiaal gesloopt, isolatie van andwr apparaat gemold. Was gewoon eng als je in de garage stond. Van alle kanten hoorde je geritsel. Klem met pindakaas en voordat mn vader de deur uit was, hoorde hij al pats. Zo 10 per dag gevangen.
Jij gaat een lokdoos of val in de tuin zetten Buiten zitten er altijd muizen... Je bent nu bang omdat je er toevallig 1 gezien hebt maar ze zijn er dus altijd geweest. En echt wel meer dan 1 Zou ze daar lekker laten lopen. Ze doen je geen kwaad, vallen je echt niet aan. Ze zijn banger voor jouw dan jij voor hen. Binnen vind ik het een ander verhaal omdat dat schadelijk is voor je gezondheid. Maar je gaat ze nu dus juist je tuin in lokken. Houd ook even rekening met andere dieren die erin kunnen komen of van het gif kunnen eten. Egeltjes bijv... Of dieren die de muisjes opeten. Diie krijgen dan ook het gif in hun lijf.
Ik denk dat wij ook muizen in huis hebben. Ik heb nu een keer of 3 gekrabbel gehoord in de muur en het plafond(verspreid over een week) Ik heb echter nog geen muizen of keuteltjes gezien. Ook nog nergens knaagschade aan gevonden. Iemand een idee of dit mogelijk muizen zijn en ik gif moet zetten? Dit is trouwens enkel boven dat ik ze hoor want beneden zit een leuke kater die graag muizen vangt