Even een vraagje, wij hebben onze laptop te koop staan op mp omdat we een computer hebben gekocht. Nu reageren er allerlei mensen die dat ding willen kopen en dan opgestuurd willen hebben naar Nigeria of Verweggistan ofzo Er is iemand die wilt betalen via paypal, is dat veilig? mijn vriend heeft een paypal account aangemaakt, kan iemand dan in onze bankgegevens komen? Er gaan bij mij dan allerlei alarmbellen rinkelen dat we worden opgelicht ofzo Iemand ervaring met paypal of tips?
Niks sturen naar Nigeria! Dit zijn echte oplichters En ik zou ook niks opsturen naar mensen die geen Nederlands kunnen en het naar het buitenland verstuurd willen hebben. Paypal zou opzich wel veilig moeten zijn. Sowieso pas verzenden als je het geld hebt ontvangen.
Ik heb dat met mijn auto gehad. Ik zou er niet in trappen. Heb geen ervaring met Paypal. Maar engelse mensen en het moet naar een heel ander land. Beetje vreemd laptops zijn overal ter wereld te koop!! Meid trap er niet in!!
Dat zei ik dus ook al tegen mijn vriend, in Nigeria kunnen ze toch ook wel laptops verkopen Ik heb ergens gelezen dat ze het geld ook zo weer terug kunnen boeken van je paypal account? Denk ook niet dat we het doen hoor, maar ze bieden wel aardig
Ja dat doen ze wel ja. Mijn auto vroeg ik 2000 euro voor ze boden 3000 dus dat klopte ook niet. Ik weet niet maar volgens mij kan idd altijd wel geld terugstorten. Dus echt niet intrappen!! Wat ik wel zou doen is melding maken bij de site. Dus als je hem via mp te koop hebt staan. Mp even hierover mailen. Deze mensen worden dan geblokkeerd!
Er wilt idd iemand meer bieden dan wij verwacht hadden! Hebben de laptop te koop staan met bieden vanaf 150 euro, bieden ze 250 euro en dan nog de verzendkosten erbij die voor hun rekening komt.. We wachten nog even of we andere biedingen krijgen, dan liever wat minder geld maar wel zeker weten dat we geen gezeik krijgen Dit is de mail die we kregen: Am so glad to read from you back.And i agree with your best price 250euro and i have verified from TNT POST to be 55euro for the shipping cost through Registered Airmail post to my Business perter address in Nigeria.I'm buying this item for him as a anniversary gift...I'm presently in Mexico for official assignment so i will like to have your PayPal account as to made the payment or bank to bank wire transfer for your payment of 305euro to be transfer into your account Immediately so you we ship the item after i made the payment into your account.i want you to ship the item to my friend address in Nigeria.. Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon has possible.You can also set your paypal account at www.paypal.com Maar als zij betaald hebben en wij boeken dat naar onze rekening dan kunnen ze toch niks meer terugvorderen?
Of hebben ze dan op een of andere manier onze gegevens en is onze bankrekening straks helemaal leeg? (is ie nu al whaha)
Ik heb geen idee hoe ze het doen, maar ik zou het echt en absoluut niet vertrouwen. Nigerianen staan echt bekend om internet fraude, ze speuren marktplaats af en bieden op advertentie's en op de een of andere manier maken ze mensen geld of producten af handig.
nou dat kan dus gewoon niet. Paypal is veilig. Maar nigerianen zou ik niet vertrouwen idd, daar heb ik wel veel vremde verhalen over gehoort
Wordt vervolgd, ik ga nu naar bed, mijn ogen vallen zowat dicht...eens kijken of we morgen nog reacties hebben op de laptop Iemand nog interesse in een goedwerkende laptop?
er staat niet voor niets bij marktplaats als het te mooi om waar is te zijn dan is dat ook meestal zo. en dit is al zo een bekend verhaal met die lui
Met Nigerianen oppassen, maar Paypal is gewoon echt veilig hoor! Al veel dingen gekocht (ebay artikelen uit USA/Duitsland, voor grotere bedragen dan die 200-300 euro voor jullie laptop). Ook geld ontvangen op onze Paypal rekening. Nooit problemen mee gehad. We hebben het van te voren goed uitgezocht, is een veilige manier van 'money transfer'
niet op ingaan, dit zijn oplichters. Tik zijn verhaal eens in op google. Krijg je dit: Google PRECIES hetzelfde verhaal alleen andere bedragen. en dan de bovenste link in google is dit: OpgelichtopInternet - belgie of nigeria? Fake dus.
ik zou het niet doen hoor! Ik heb ook ooit zoiets geahd met een playstation. Ik kreeg nadat ik haar mail had ontvangen gelijk een mail van marktplaats dat het oplichters waren! Zij kwam met het verhaal dat het voor dr neefje was in nigeria! Idd dan maar voor minder google het maar eens dan zie je genoeg verhalen!
Ik heb ook me laptop te koop en precies hetzelfde verhaal. Ik reageer er verder niet op. Vind het echt raar. idd 250 euro en dan betalen ze ook voor verzenden naar nigeria. Ik vertrouw het niet.