Hoi, Vraagje; mag je nou wel of geen chorizo eten tijdens je zwangerschap??? dat heb ik dus wel gedaan ( nu 20 weken zwanger) omdat ik dat 'familie van salami' dus dan mag het aangezien salami wel mag.. maar lees nu op een aantal sites dat chorizo helemaal niet mag?? BEGIN ME NU WEL EEN BEETJE ZORGEN TE MAKEN.....
dank jullie wel! ik begon mij echt even zorgen te maken nl..... je leest zoveel en ook zoveel tegenstrijdige berichten dat je het op een gegeven moment gewoon niet meer weet... maar thnx!
Ik weet niet hoe het met de chorizo in NL zit, maar hier (in spanje) is het toch echt rauw vlees met kruiden dat gedroogd is. Het is hier dus niet bewerkt en mij is door de dokter verteld het niet te eten. Zou het op de verpakking nakijken of het wel echt bewerkt is..
Hier in NL is het niet rauw maar bewerkd. Ik heb het in mijn vorige zwangerschap aan de VK gevraagd en zij zei dit, dus je hoeft je geen zorgen te maken
Laatst was hier ook een topic over, weet niet meer waar hoor..maar we hadden toen gelezen op de site van t voedingscentrum dat chorizo dus niet mag: Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten
Oeps haha, ik heb het gewoon gegeten na overleg met de VK. Dussss ja, deze keer sla ik het maar over dan. Voor de zekerheid!
De VK hier dacht trouwens oook dat het mocht. Als je de zoekfunctie gebruikt bij dat forum en zoekt op Chorizo dan kom je een topic tegen waarin dat staat. Is wel uit 2006, misschien zijn er inmiddels nieuwe inzichten, dat weet ik niet. Ik zag dat TS daar ook een vraag gesteld heeft over Chorizo dus het antwoord komt vanzelf.
Ik werk op een vleeswaren afdeling en ik zou toch niet ervan uitgaan dat het bewerkt is!! Ligt er namenlijk ook nog aan van welke leverancier het af komt!! Gewoon even vragen waar je de chorizo koopt !! Dan weet je het zeker..
Ooh jeej.... Ik ben helemaal verslaafd aan chorizo op het moment. Heb standaard een hele worst in de koelkast liggen. Ik ga het maar snel even uitzoeken nu. Lijkt me een ramp hihi.
Ik eet het ook gewoon. Ik doe het gewoon op een eitje meebakken of tussen een tosti, of in de soep. Heerlijk en een beetje warm dus niet meer rauw