Wat erg! Vind het echt schandalig. Aantal vriendinnen van mij werken ook in de zorg en van wat ik van hun begrijp is het om te janken. Altijd personeelstekort en je werkt je helemaal het apenzuur. Hopelijk krijg je toch nog een vergoeding op de 1 of andere manier...
Wat een naaistreek!! Ik heb het ook weleens meegemaakt alleen niet in een uitkeringssituatie dus ik had de vrijheid om te stoppen wanneer ik wilde. Toen ik erachter kwam werkte ik er nog en heb ze op het moment dat ze mij het hardste nodig hadden laten stikken. Was ook in de zorg, dus ik had van tevoren voor mijn clienten wel alles goed geregeld dus die hadden er weinig last van. Ben er niet trots op, maar het gaf me wel even voldoening. Vooral omdat ik niet de eerste was met wie ze het flikten.
Echt heel naar, dat soort dingen. Waarschijnlijk kun je er ook niets tegen doen. Wat je wel kunt doen is er bij toekomstige sollicitaties op wijzen dat jij gewoon recente werkervaring hebt opgedaan. Ik hoor ook steeds vaker dat studenten maar gaan solliciteren op werkervaringsplekken omdat instellingen iemand die net uit de opleiding komt geen volwaardige functie aan willen bieden. Tegelijkertijd krijgen zij dezelfde verantwoordelijkheden als hun betaalde collega's, zonder enige vorm van extra begeleiding. Belachelijk. Ik denk dat ik het MT van de master binnenkort even aan de mouw trek met de vraag of hier vanuit de opleiding wat aan gedaan kan worden, want het zijn gewoon werkplekken die niet meer betaald worden.