40 wkn zwanger en oren zitten potdicht!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sanjor, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden!

Even een vraagje. Ik ben vandaag uitgeteld.. Alleen sinds begin van de week verkouden.. Nu zitten me oren sinds gisteren potdicht!:x

Wil eerst een huismiddeltje proberen om ze open te krijgen voordat ik naar de HA ga.. Kan namelijk niet tegen neusspray en oordruppels enz (als dat al mag..)

Heeft iemand tips hoe ik ze weer open kan krijgen:(
    Zo kan ik niet bevallen hoor:p

Liefs!

2. Zina

Zina Niet meer actief

oei das vervelend!

Stomen met kamille/vicks wil wel eens helpen, kan je bij de drogist kopen. Ook zout in water oplossen en dat met een pipet in je neus inbrengen.

Als het puur door de verkoudheid komt helpt het niet om wat ik je oren te stoppen, het wordt er waarschijnlijk dan alleen maar slechter op. Maar ik weet dat de dokter wel speciale spray heeft voor in je neus die juist je gehoorgang weer vrij maakt.

Ik weet er alles van, heb zelf chronische neusverkoudheid en oorproblemen. Krijg je vaak gratis bij astma/bronchitisch. ;)

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Wat erg dat jij er ook zo'n last van hebt!
    Ik wist eigenlijk al dat het eraan zou komen.. Ik ben altijd eerst verkouden en dan gaat echt alles dicht zitten en moet ik hoesten..
    Hoesten heb ik gelukkig niet..

Zal nog wel even proberen met stomen.. Heeft het ook nut met alleen heet water? Of moet er perse iets in?

Ben ook echt de hele dag me neus aan het snuiten om alles leeg te krijgen.. Maar werkt helaas niet:(

4. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

May 19, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Sanjor,
    heb er geen ervaring mee, dus op dat gebied kan ik je niet helpen, sorry, maar ik wilde je gewoon even schrijven...wat spannend, vandaag al 40 weken....en ja heel lastig met zon irritante verkoudheid. Probeer wel lekker veel te rusten, zodat je zo veel mogelijk kracht hebt voor de bevalling..hoop voor je dat je snel je kleintje in je armen kan houden...en dat je haar dan ook hoort huilen haha..!

Sterkte,
    groetjes,
    Sam

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Heey meis!

Thnx:) Zal vast wel goedkomen..
    XX

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Joehoe net 1 oor opengesprongen:D Kijken hoelang hij open blijft.. Anders ga ik toch maar neusspray halen bij de apotheek..

7. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

Feb 7, 2010
    857
    273
    63
    Female
    Hoi, ik heb ongeveer 5 weken met verkoudheid gekampt. Tot mijn moeder me aanraadde te dampen boven een pot heet water met tijm. Zet echt neus en longen open.

Oren zijn helaas nog net iets anders. De buis van eustachius gaat normaal niet zomaar open om te 'verluchten'. Gaat enkel open bij slikken en geeuwen. Dan is er drukverplaatsing naar het middenoor. Dit gebeurt alleen dan omdat de druk normaal gelijk is aan elke kant van het trommelvlies en hoeft niet groter te zijn aan de ene of de andere kant.

geen idee dus wat voor oren kan helpen. Mss een oorontsteking en oordruppels vragen?

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik heb vriendlief gevraagd of hij neusspray wilde kopen en paracetamol.. Volgens de dokter zou dit moeten helpen.. Ondertussen weer beide oren dicht:(
    Ben benieuwd of het helpt..

Share This Page