Hoi hoi, Misschien is hier al wel een topic over maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Mijn vriend rookt, maar sinds ik zwanger ben rookt hij buiten. Mijn ouders en broers/zussen roken niet, dus wordt er ook niet gerookt in huis. Mijn schoonouders en schoonzussen/zwagers daarentegen wel en die zitten gerust met 3 a 4 man in mijn bijzijn te roken. En dan de een na de ander... Wat vinden jullie hiervan: moeten we kunnen zeggen dat we dit niet willen omdat het niet goed is voor de kleine in mn buik? Of kunnen we dat niet maken? Het is toch de eigen familie van mijn vriend? Of denken jullie dan: voor een avond in de rookt maakt het niet zoveel uit? Buiten dat het slecht is voor de beeb vind ik het ook enorm stinken sinds ik zw ben Ben benieuwd naar jullie meningen
Mijn moeder is uit zichzelf gestopt met in de huiskamer roken. Ze ging toen in de keuken met de afzuigkap aan.
Ik heb mijn principepunt mee gekregen van thuis uit, als er een zwangere vrouw in omgeving zit wordt er niet gerookt. Ik rook zelf, maar als er in een ruimte 'n zwangere vrouw zit dan rook ik niet. Het feit dat jou vriend al buiten gaat staan, spreekt eigenlijk al voor zich dat hij niet wil roken in bijzijn van jou en jullie kindje. Ik zou het toch ook even met hem overleggen hoe je dit het beste kan aanpakken
Tja, dat zit er hier dus niet in. Dat ze uit zichzelf snappen dat het slecht is Maarja, moeten we het tegen ze kunnen zeggen of het maar voor lief nemen? Vind t best lastig
Wat vervelend, ik ben altijd tegen roken in het bij zijn van zwangere vrouwen of kleine kinderen. Je kan het voorzichtig proberen te vertellen vind ik. Naast dat het slecht is vind ik het gewoon respectloos tegenover jullie. Zoiets zou je eigenlijk niet hoeven vragen.
Mijn schoonfamilie doet exact hetzelfde, maar die staken er de laatste keer dat ik daar was zelfs nog een paar extra op expres. Mijn vriend heeft zijn moeder er nog op aangesproken maar die reageert daar gewoon totaal niet op. Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat er rekening gehouden wordt met zwangere vrouwen als het om binnen roken gaat. Wij komen oa daardoor niet zoveel meer bij de schoonfamilie. Plus om het feit dat dit soort dingen ook gewoon expres gedaan worden...
Nee, dat ons kind straks niet in de rook gaat zitten heb ik al medegedeeld en daar werd ik ook scheef op aangekeken door mn zwagers. Zo van: vroeger deden mijn ouders dat ook niet... Tja jammer dan, maar ik wil het gewoon niet. Ik vind het ook erg jammer dat ze het zelf niet snappen, maar ik ga het er gewoon nog eens over hebben met vriendlief.. We hebben het weekend daar namelijk een feestje en hij wil graag dat ik mee ga
Als t in jouw huis is vind ik t een ander verhaal. Vind niet dat je een ander in zijn huis kan verplichten wat te doen. Dan vind ik dat je zelf weg moet gaan als je het niet wilt. Ik ben zelf een ex roker en vind de geur nu verschrikkelijk. Maar vind echt dan men geen rekening met mij hoeft te houden. Heb er ook geen bezwaar tegen. Vroeger rookte men ook door tijdens de zwangerschap. Tja je wordt er wat kleiner van bij geboorte maar verder ook geen drama. Dus meeroken loopt wel los
Ik wil ook niet iedereen waar ik kom gaan 'verbieden' te roken in hun eigen huis, maar als aankomend opa/oma of oom/tante is het toch niet zoveel gevraagd om buiten te roken? Dat is meer mijn vraag, of ben ik dan erg veeleisend?
Ik vind het een beetje afhangen hoe vaak je er bent. Als je eens in de week vind, zou ik er niet zo moeite mee hebben. Hier enns in de drie vier weken bij me schoonouders. Daar word binnen gerookt. Omdat het maar zo weinig is stoor ik me er niet meer aan nu ik zwanger ben. (ik vind het ook stinken en niet prettig. Ook toen ik niet zwanger was.)
Een kleine baby is niet het enige gevolg van roken tijdens de zwangerschap hoor. Was het maar zo'n feest
Ik vind wel dat je het bespreekbaar moet maken, zij geven toch ook om de gezondheid van hun kleinkind, neefje of nichtje?! Doen ze er niets mee dan zou ik er niet meer naar toe gaan... Ik kom ook niet meer bij bepaalde vrienden omdat ze het fatsoen niet op kunnen brengen om buiten te roken...dan ben ik maar een zeikerd, ik wil het allerbeste voor mijn kindje!
In mijn zwangerschap deed ik er (nog) niet zo moeilijk over en wat hier al geschreven is, het ligt er een beetje aan hoe vaak je daar komt. Ik wilde ook niet dat iedereen rekening met mij moest houden. Een avondje met de kerst, tsja, een roker vindt het leven nu eenmaal gezelliger met sigaretje... Helaas. (Maar nu... Haat ik het echt als er gerookt wordt als mijn baby er is. Sommige verjaardagen ontloop ik, of ga ik en blijft man thuis of andersom.)
Ik bind zeker niet dat je veeleisend ben. Heb zelf gerookt tot vlak voor mn zwangerschap, toen gestopt en mocht hier thuis. ok niemand meer binnen roken in ons huis. ( wel in de afgesloten keuken met afzuigkap bij slecht weer). Mijn schoonfamilie rookt ook maar heb vanaf dag 1 vd zwangerschap aangegeven niet in rookruimtes te willen zitten met baby-in-buik. Ook gezegd sat ik hun niet wil verplichten mijn wens op te volgen in hun eigen huis dus als ze het vervelend vinden dat ze dat moesten zeggen want dan kwam ik gewoon niet meer en zelfde als de baby er was. Boodschap was duidelijk en sindsdien staan ze onder de afzuigkap als wij er zijn. Ik ben zelf.na mijn zwangerschap weer gaan roken dus als ik nu zonder dochterlief kom roken ze uiteraard binnen maar met de kleine erbij absoluut niet.
ja inderdaad. Geen woorden voor. Mijn schoonouders doen hetzelfde. Lijken ook extra veel te roken in mijn bijzijn. Ik vind het schandalig. Heb ze er meerdere keren op aangesproken. Dan word ik uitgelachen en zeggen ze dat ze dat tijdens de zwangerschappen en daarna zelf ook deden. Dat geloof ik, mijn man woog maar liefst 1750 g bij de geboorte. :s ts: je hebt zeker een punt en je mag ze er ook oo aanspreken vind ik. Helaas is het lastig om het ze te verbieden in hun eigen huis. Bij ons houden ze er ook na gesprekken geen rekening mee. We komen er nu zo weinig mogelijk. Als ze roken bij onze uk, ga ik weer weg met haar. Dit delen we ze van tevoren netjes mee. wat lastig he.
Hier hetzelfde probleem. Wij zijn vrij veel bijn schoonouders en schoonvader rookt rustig door als ik erbij ben. Schoonmoeder houdt er wel rekening mee. Vriend heeft hier al een paar keer een opmerking over gemaakt maar dan doet hij alsof hij dat niet hoort. Nou kan ik hem niet verbieden om in zn eigen huis te roken, maar ik vind het behoorlijk aso. Vaak loop ik ook weg of ga naar huis. Als hij geen rekening met mij houdt, probeer ik er zo min mogelijk te zijn. @ ts: ik vind je zeker geen zeikerd. Of ik ben net zo erg maar zelf doe ik alles wat ik kan om zo goed mogelijk voor mn kindje te zorgen. Ik eet gezond, geen dingen die niet mogen, rook en drink niet, op tijd naar bed, sporten enz. En dan ga ik niet het risico lopen dat er iets met mn kindje gebeurd omdat schoonvader te beroerd is om even te wachten met roken tot ik weg ben.
Ik vind het zelf wat ver gaan om ze te vragen om niet te roken waar jij bij bent. Het is ook niet zo dat je daar alle dagen bent toch? Op straat lopen tussen de auto's is net zo slecht en dat doe je denk ik ook. Maar wel als de baby geboren is, dat ze dan hun sigaretje ergens anders roken maar niet bij de baby. Eigenlijk doet iedereen in mijn buurt dat al standaard, zelfs mijn vriendinnen als ik bij hun kom met mijn zoontje dan gaan ze buiten roken of onder de afzuigkap. En mijn zoontje is inmiddels 1,5 jaar maar ik waardeer het gewoon echt niet als er bij hem gerookt wordt.
Als je het al hebt aangegeven zou ik na een half uurtje gewoon vertrekken. Je kan ze niet verplichten in hun eigen huis rekening met je te houden dat snap ik, maar dan wordt het een heel kort bezoekje omdat je geen zin hebt om langer dan nodig is in de rook te zitten. Ik heb gelukkig weinig rokers in de familie/vriendenkring, maar zit me af te vragen of ik zo van ze kan verwachten om bij de voordeur te roken ipv achter in de tuin. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat roken slecht voor je is en ik vind eigenlijk dat ik dat best kan verbieden op ons terrein. Misschien een tikkie overdreven maar bij de voordeur roken vinden ze misschien nog wel afstotender.